Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl - Nowy Volkswagen Touareg

To była jedna z największych premier mijającego roku. Nowy Volkswagen Touareg jest pod każdym względem lepszy od swojego poprzednika. Niemiecki SUV walczy o główną nagrodę w plebiscycie The Best of Moto.pl.

To najbardziej luksusowy, najnowocześniejszy i najlepiej wyposażony SUV w historii Volkswagena. Nigdy wcześniej SUV marki popularnej nie był tak blisko klasy premium. Touareg wprowadził ogrom rozwiązań, które dopiero za jakiś czas trafią do samochodów rywali. Co oprócz stylistyki i ultranowoczesnego systemu multimedialnego wyróżnia Touarega? Bardzo bogate wyposażenie seryjne. Każdy opuszczający fabrykę nowy Volkswagen Touareg ma podgrzewane i elektrycznie składane lusterka, LED-owe światła tylne i przednie reflektory, przesuwną tylną kanapę z podłokietnikiem i z regulacją nachylenia oparcia, system wykrywający pieszych, aktywny tempomat ACC, system rozpoznawania znaków drogowych i wiele, wiele innych systemów i opcji, za które konkurenci każą dopłacać.

Do Touarega można też zamówić systemy wprost przejęte z segmentu premium, w innych popularnych samochodach tego segmentu w ogóle niedostępne. Mowa chociażby o Night Vision, czyli kamerze noktowizyjnej, wspierającej kierowcę podczas nocnej podróży, czy o zaawansowanych technologicznie światłach LED Matrix HeadLights. Kierują one wiązki światła tak, by nie oślepiać samochodów jadących przed nami i nadjeżdżających z naprzeciwka, jednocześnie bardzo dokładnie oświetlając ogromne połacie drogi i jej okolicę. To obecnie jedne z najbardziej zaawansowanych reflektorów na rynku. Dodatki te są jasnym przekazem Volkswagena - nasz flagowy SUV nie boi się konkurować z samochodami z segmentu premium.

Na razie do wyboru dwa diesle

Trzecia generacja topowego SUV-a Volkswagena dostępna jest w Polsce dopiero od kwietnia, dlatego gama silników nie jest jeszcze rozbudowana. Obecnie klienci mogą wybierać spośród dwóch wariantów wysokoprężnych. W bazowej odmianie 3-litrowe V6 TDI rozwija 231 KM. Mocniejsza dysponuje mocą 286 KM. Obie wersje dostępne są wyłącznie z napędem na cztery koła 4MOTION i automatyczną, ośmiobiegową skrzynią biegów DSG.

3-litrowe V6 również - podobnie jak bogate wyposażenie seryjne - nie jest przypadkowym wyborem Volkswagena. Mimo panującej mody na downsizing w segmencie premium wciąż cenione są pojemność i układ cylindrów. Trzy litry w silniku wysokoprężnym i sześć cylindrów w układzie V zapewniają odpowiednią dawkę prestiżu. Diesel Volkswagena jest obecnie jednym z najlepszych konstrukcji na rynku. Jego kulturalna i oszczędna praca idzie w parze z dynamiczną naturą i rasowym dźwiękiem.

Volkswagen Touareg walczy o główną nagrodę w plebiscycie The Best of Moto.pl. Tutaj możesz oddać na niego swój głos

Ogrom przestrzeni i nowoczesnych multimediów

Volkswagen Touareg 2018Volkswagen Touareg 2018 fot. Volkswagen

Pod długą na prawie 4,9 m karoserią wygospodarowano mnóstwo przestrzeni dla pasażerów i ich bagaży. Rozstaw osi przekracza 2,9 m, czego Touaregowi mogą pozazdrościć nawet reprezentacyjne limuzyny. Na dodatek SUV Volkswagena pomieści w swoim bagażniku... 810 l bagażu. Po złożeniu oparć tylnych foteli przestrzeń powiększa się do imponujących 1800 l. Touareg jest wzorem przestrzeni w swojej klasie. To zasługa płyty podłogowej, na której go zbudowano. MLBEvo wykorzystywane jest też w innych autach grupy Volkswagena. M.in. w Porsche Cayenne. O czymś to świadczy.

Nie tylko płyta jest nowa. Niemiecki SUV zmienił się pod każdym względem - zaprojektowano nowe zawieszenie (wliczając w to system czterech kół skrętnych), układ kierowniczy i cały układ napędowy. Nowością jest też kolejna generacja pneumatyki. Do dyspozycji jest kilka trybów pracy. Standardowym ustawieniem jest pozycja do jazdy po drogach. W trybie off-road zawieszenie podnosi auto o 25 mm, natomiast w trybie off-road+ unosi go łącznie o 70 mm. Z kolei w przypadku ustawienia sportowego samochód opuszczany jest o 15 mm w stosunku do pozycji ulicznej. Jest jeszcze opcja załadunkowa, gdzie tylna część nadwozia opuszczana jest o 40 mm. Warto dodać, że podróżując z prędkościami powyżej 120 km/h nadwozie jest automatycznie opuszczane, aby komfort jazdy, prowadzenie oraz opory aerodynamiczne były jak najlepsze.

Volkswagen Touareg 2018Volkswagen Touareg 2018 fot. Volkswagen

Największą widoczną zmianą jest jednak projekt kokpitu. Szczególnie imponujący jest opcjonalny Innovision Cockpit. Składają się na niego 12-calowy ekran, który zastąpił klasyczne zegary i imponujący 15-calowy, błyskawicznie reagujący na dotyk ekran centralny. Ekran główny można dowolnie personalizować. Nowy system multimedialny robi ogromne wrażenie nie tylko ze względu na wielkość opcjonalnego Innovision Cockpit, ale również na łatwość obsługi i możliwości personalizacji. To od kierowcy zależy, co zostanie na nim wyświetlone - czy prognoza pogody, czy ustawienia głośności, czy nawigacja. A może wszystko jednocześnie? Ekran jest tak duży, że znajdzie się na nim miejsce dla wielu opcji jednocześnie.

Volkswagen Touareg walczy o główną nagrodę w plebiscycie The Best of Moto.pl. Tutaj możesz oddać na niego swój głos

Touareg wprowadził całego Volkswagena na nową ścieżkę rozwoju, jednocześnie bardzo wysoko zawieszając poprzeczkę swoim konkurentom. Żaden inny SUV marek popularnych nigdy wcześniej nie był tak blisko segmentu premium - i pod względem użytych materiałów, i pod względem zastosowanych technologii. Volkswagen długo kazał czekać na trzecią generację swojego flagowego SUV-a. Ale cierpliwość się opłaciła.

Partnerem materiału jest Volkswagen

Więcej o:
Komentarze (29)
Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl - Nowy Volkswagen Touareg
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • my_kroolik

    Oceniono 10 razy 6

    Auto jest w chorych cenach. Nawet sam VW przyznaje, że przegięli i auto sprzedaje się słabo. Jeździłem nowym Touaregiem i jest to auto bardzo dobre, ale za powiedzmy 300 tys, a nie prawie 500. Do klasy premium to mu jednak sporo brakuje, szczególnie jeśli chodzi o jakość wykończenia i dopracowanie detali. W tej klasie technika motoryzacyjna to nie wszystko.

  • Gość: xtc

    Oceniono 3 razy 3

    Miałem Touarega poprzedniej generacji. Jeszcze cenowo trzymał się kupy. Teraz jest stanowczo za drogo.

  • Gość: Jacek

    Oceniono 4 razy 2

    Auto dla ludu za 350 - 500 tys ? Ten lud to Katarczycy czy Saudowie ? No i to połaczenie pomiędzy ekranami: po prostu ostra krawędź szkła... Drobiazg, ale za tą kasę można mieć Land Rovera o nieporównywalnie większym ładunku zadowolenia z bycia w środku...

  • Gość: Yut

    Oceniono 4 razy 2

    Kolejny SUV... :ziew:

  • hijodelsol

    Oceniono 12 razy 2

    Niemcy wzięli sobie do serca słowa Trumpa, że za mało wydają na zbrojenia i oto jest - PANZER VII, w kamuflażu przypomina SUVa, ale nie dajcie się oszukać - to średni czołg, a lufa jest w opcji za dodatkową dopłata

  • remo29

    Oceniono 20 razy 2

    Nie wiem o co chodzi, ale te ich samochody coraz bardziej przypominają czołgi. Wojna będzie.

  • Gość: Jota

    Oceniono 1 raz 1

    8 biegowy dsg? Przecież to 8 biegowa hudrokinetyczna skrzynia biegów marki zf

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX