Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl - nowa Mazda 6

Znacznie lepiej wyciszona, wyposażona i wykończona - nowa Mazda 6 choć z wyglądu zmieniła się niewiele, pod karoserią skrywa ogrom nowości. Japońska limuzyna walczy o główną nagrodę w plebiscycie The Best of Moto.pl.

Niewiele jest samochodów o ponadczasowej i jednocześnie nowoczesnej linii. A taka jest Mazda 6. Projektanci rysując karoserię japońskiej limuzyny usunęli wszystko to, co zbędne. Obecna generacja debiutowała w 2012 roku, niedawno przechodząc gruntowną modernizację. Z wyglądu zmieniło się niewiele, co najlepiej świadczy o ponadczasowości projektu. Delikatnie przeprojektowano przedni pas, podkreślając nisko osadzony środek ciężkości i pewne trzymanie się drogi. Z tyłu zmiany są jeszcze bardziej kosmetyczne. Szerzej rozstawione i większe końcówki układu wydechowego podkreślają szeroki rozstaw kół samochodu. Znacznie więcej zmieniło się we wnętrzu.

Ukryte zmiany

W kabinie postawiono na bardziej obszerne fotele pokryte tkaniną lub skórą. Wyprofilowano je tak, by w każdej sytuacji kręgosłup kierowcy i pasażerów znajdował się w kształcie litery S. Udało się to osiągnąć dzięki odpowiedniemu podparciu górnego fragmentu odcinka lędźwiowego. Efekt? Brak zmęczenia nawet w długich trasach.

Wszystkie wersje nowej Mazdy 6 standardowo wyposażone są w funkcję podgrzewania foteli. Jeżeli kierowca zdecyduje się na skórzaną tapicerkę, to bez dodatkowych opłat otrzyma również wentylację foteli. W Mazdzie działa ona inaczej niż u konkurentów - wysysa powietrze, a nie nadmuchuje nim. Dzięki temu wyeliminowano wianie chłodem w plecy kierowcy i pasażera, a co za tym idzie także ryzyko przeziębienia się.

Całe wnętrze obszyto i wyłożono wysokiej jakości materiałami. W wersji SkyDream kokpit wykończono drewnem sen wykorzystywanym w japońskiej tradycji do budowy instrumentów oraz mebli. Wyjątkowy klimat tworzą też liczne przeszycia wyściełającej deskę rozdzielczą i boczki drzwi skóry.

W nowej Mazdzie 6 dostępny jest ulepszony, kolorowy wyświetlacz przezierny Active Driving Display, który prezentuje najważniejsze parametry jazdy. Teraz trafił na wyposażenie standardowe każdej wersji - dostępny jest bez dopłaty już w bazowej Mazdzie 6. Nowy Active Driving Display wyświetla dane na szybie, a nie na specjalnej płytce. Kolejna nowość to cyfrowy, 7-calowy ekran zastępujący analogowe wskaźniki. Cechuje się wysoką rozdzielczością i nasyceniem kolorów. Ma przejrzystą grafikę i dodaje wnętrzu nuty elegancji. Centralny wyświetlacz ma teraz 8 cali. Nową Mazdę 6 można wzbogacić o usługi Apple Car Play, a także Android Auto.

Mazda wysłuchała swoich klientów i modernizując "szóstkę" wiele uwagi poświęciła wyciszeniu wnętrza. Zastosowano wydajniejsze maty wygłuszające, dopracowano zawieszenie. Efekty są odczuwalne bardzo wyraźnie.

Własna droga

Większość producentów, by obniżyć emisję CO2, zmniejsza pojemność skokową silników i montuje turbosprężarki. Mazda idzie pod prąd i dobrze na tym wychodzi. W ofercie "szóstki" znajdziemy zmodyfikowane motory z poprzedniego wcielenia japońskiej limuzyny. Modernizacje techniczne poprawiły dynamikę i osiągi jednostek, aby jazda Mazdą 6 była jeszcze płynniejsza i dostarczała więcej satysfakcji.

Wszystkie jednostki napędowe Mazdy spełniają restrykcyjne, nowe normy emisji. Co bardzo ważne, Mazda nie wyposażyła żadnego motoru benzynowego w filtry cząstek stałych, które zwiększają koszt obsługi serwisowej.

Podstawowy, dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy generuje 145 lub 165 koni mechanicznych. Ma 213 Nm przekazywanych wyłącznie na przednią oś i może współpracować z manualną, 6-stopniową skrzynią mechaniczną lub 6-biegowym, hydrokinetycznym automatem produkcji Mazdy. Mocniejsza wersja przyspiesza do setki w 9,4 sekundy i rozpędza się do 216 km/h. W palecie znajdziemy jeszcze jeden motor, który trafia do 30 proc. odbiorców. To 2,5-litrowy agregat pozbawiony doładowania – 194 KM i 258 Nm, będący jednocześnie najszybszym w palecie modelu. Gwarantuje sprint do setki w 8,1 sekundy i 223 km/h prędkości maksymalnej.

Oprócz trzech wersji benzynowych nowa Mazda 6 oferowana jest też z dieslem 2.2 w dwóch wariantach mocy: 150 i 184 KM. Ten pierwszy dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 380 Nm. Drugi rozwija 445 Nm.

Wsparcie w każdej sytuacji

Nowoczesne technologie bezpieczeństwa ukryto w Mazdzie pod pojęciem i-ACTIVESENSE. Dopełniają one szeregu modyfikacji, które dopracowały japońską limuzynę. W nowej "szóstce" znajdziemy m.in.:

  • System kamer 360° View Monitor. System ten pobiera obraz z czterech kamer i łączy go w panoramiczny widok przestrzeni wokół samochodu, wyświetlany na centralnym ekranie.
  • Zmodyfikowany tempomat radarowy MRCC (Mazda Radar Cruise Control) działający teraz w pełnym zakresie prędkości.
  • System ISA (Intelligent Speed Assistance), czyli pomoc w utrzymywaniu dozwolonej prędkości).
  • Aktywna maska, zaprojektowana w celu zmniejszania siły uderzenia
    w razie kolizji z pieszym, obecnie stanowi element wyposażenia standardowego.
  • Ulepszone diodowe reflektory adaptacyjne ALH (Adaptive LED Headlights). Zestaw diod w każdym reflektorze tworzy obecnie bardziej zróżnicowany układ 20 bloków, czego efektem jest dokładniejsza regulacja zasięgu i rozłożenia światła. Zmodyfikowano również światła drogowe, które oświetlają drogę przed samochodem na odcinku dłuższym o 80 metrów niż dotychczas.

Partnerem materiału jest Mazda.

Więcej o: