Ile kosztuje najładniejszy Volkswagen w gamie? Sprawdzamy wyposażenie i rabaty na Arteona

To pokaz siły niemieckiego koncernu. Z europejskiej oferty zniknął Phaeton i CC, a pojawił się Arteon. Pozycjonowany jest nieco wyżej od Passata i naszpikowano go technologiami nie tylko z VW, lecz również z wielu modeli Audi. Drzwi bez ramek i nadwozie łączące cechy limuzyny i coupe. Prawdziwy materiał na przebój jest teraz zdecydowanie tańszy.

Gran Turismo

Właśnie takim mianem określa Arteona główny stylista marki, Klaus Bischoff. Wobec powyższego, projektanci czerpali wzorce z Audi A7, czy BMW serii 6 w wersji czterodrzwiowej. Jest to także przedsmak nowego nurtu stylizacyjnego, który powinien być sukcesywnie wdrażany do pozostałych modeli koncernu. Przód auta wyróżniono grillem płynnie przechodzącym w LED-owy pas oświetleniowy. Jest adaptacyjny, przez co dopasowuje się do ukształtowania zakrętów na drodze. Zmienia długość i szerokość snopu światła, by możliwie najlepiej oświetlić przestrzeń w zasięgu wzroku kierowcy. Ponadto, VW jest obecnie najdłuższym w gamie samochodem. Karoseria ma 4862 mm długości, 1871 szerokości i 1427 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2841 mm. Technologicznie bazuje na modułowej płycie MQB.

Przestronność w standardzie

Zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie, miejsca jest bardzo dużo. Fotele można doposażyć w elektryczną regulację, podgrzewanie i masaż. Z tyłu zmieszczą się osoby o wzroście do 190 centymetrów. Bagażnik, do którego dostępu strzeże unoszona elektrycznie pokrywa, mieści 563 litry. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, jego pojemność wzrośnie do 1557 litrów. Kokpit urządzono w znajomym stylu. Do dyspozycji mamy 12,3-calowy wirtualny zestaw wskaźników ze zmienna grafiką, a także nowy, pozbawiony pokręteł ekran centralny o przekątnej 9,3 cala. Łączy się z internetem, podstawowymi funkcjami można sterować za pomocą gestów, a całość połączyć z 700-watowym nagłośnieniem Dynaudio. Ponadto, wraz z Discovery Pro dostajemy wbudowany dysk twardy o pojemności 10 GB, zestaw kamer i opcję przeniesienia aplikacji ze smartfona.

Dynamika i elastyczność

W Arteonie nie znajdziecie słabych silników. Gamę otwiera 1.5 TSI Evo o mocy 150 KM współpracujące z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów. 2.0 TSI generuje 190 lub 280 koni mechanicznych. Najmocniejsza odmiana łączy się z napędem na obie osie. Diesle są trzy – 150, 190 i 240 KM. Znajdujący się na szczycie cennika motor wysokoprężny został wyposażony w podwójne doładowanie i system 4Motion. Całość atrakcyjnie opakowana i naszpikowana nowoczesnymi technologiami. Do tego wyraźnie tańsza. Poniżej sprawdzisz, jak rabaty wpłynęły na ceny Arteona.

Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl - Volkswagen Touareg

Komentarze (31)
Ile kosztuje najładniejszy Volkswagen w gamie? Sprawdzamy wyposażenie i rabaty na Arteona
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • lech2011

    Oceniono 11 razy 11

    Znamy ceny.

    A rak wiedział, nie powiedział, a to było tak....

  • Gość: Guest

    Oceniono 11 razy 9

    Najtańszy z mocnym silnikiem od 230k...;) Lexus GS lub IS z takim silnikiem tańszy... Pogięło ich...

  • szalhen

    Oceniono 10 razy 6

    ohhh, jak to jest najładniejszy ...... to strach myśleć o pozostałych...

  • sacc77

    Oceniono 16 razy 6

    Ile wam VW płaci za forsowne promowanie tego bezguścia?

  • Gość: gościu

    Oceniono 14 razy 4

    Taaa. W środku niewiele różni się od passata czy golfa. Przełączniki, klawisze, ekrany, siedzenia. Polityka VAG oszczędzania na czym się da nie zachęca do wydawania większych pieniędzy na to, co można mieć taniej.

  • itisterriblywet

    Oceniono 3 razy 3

    pieprz0na reklama .... żeby was pokręciło

  • real-meh

    Oceniono 5 razy 3

    Najładniejszy? Pfff. Ten złoty do słomy w butach pasuje.

  • race444

    Oceniono 7 razy 1

    VW wyruchal kilka milonow klientow kiedy wybuchla afera ze spalinami a idioci dalej kupuja te Schrottwageny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX