Driftowóz na gaz - jak instalacja LPG sprawdza się w 650-konnym BMW?

Instalacje LPG kojarzą się głównie z oszczędnością. Niesłusznie. LPG może być też generatorem adrenaliny.

BMW profesjonalnie przygotowane do driftingu, z silnikiem o mocy 650 KM. Do tego instalacja LPG. Brzmi nieprawdopodobnie? A jednak. To właśnie popisowe auto STAG Rally Team, które reprezentuje firmę AC S.A. (producenta instalacji STAG) w zawodach drifterów. - Czym było dla nas to działanie? Mogę je podsumować słowami: wyzwanie, priorytet, niestandardowa misja i montaż bez precedensu - mówił Kamil Dzierbicki, STAG Rally Team.

Dzięki realizacji tego projektu firma AC S.A. może testować swoje produkty w najbardziej ekstremalnych warunkach. Warto wspomnieć, że w driftowym BMW zamontowano elementy ze standardowej oferty marki STAG: reduktor STAG R02 TWIN – 2 sztuki, wtryskiwacze STAG ACW 03 – 12 sztuk, sterownik STAG 300-6 QMAX PLUS oraz STAG Tuning, który zwiększa elastyczność i dynamikę na wszystkich biegach w całym zakresie obrotów.

Niestandardowe podejście

Przygotowanie samochodu z systemem autogaz do startu wymusza niestandardowe podejście ze strony inżynierów i techników marki STAG. Wynika to przede wszystkim z faktu, że takie auto jest wyjątkowe, wszystko w nim jest nieseryjne, wzmocnione, stuningowane. Co za tym idzie – wymaga indywidualnego skompletowania instalacji autogaz dedykowanej, na specjalne potrzeby tego konkretnego samochodu. Angażuje to czas i pracę najlepszych specjalistów STAG, którzy są do dyspozycji na to konkretnie działanie.

BMW E46 STAG Rally TeamBMW E46 STAG Rally Team Fot. STAG Rally Team

Instalacja podlega obserwacji w całym cyklu przejazdu samochodu. Ten nietypowy projekt wymaga bacznego spojrzenia i reakcji w przypadku najmniejszych nieprawidłowości. Nieseryjny samochód o dużej mocy plus niestandardowy sposób zasilania jest to wyzwanie, którego nie sposób zamknąć w ramach zaplanowanych przeglądów.

Dowody na bezpieczeństwo

Montując autogaz do driftowozu marka STAG nie tylko potwierdza wysoką wytrzymałość swoich instalacji gazowych, ale też walczy ze stereotypem mówiącym, że gaz LPG jest paliwem niebezpiecznym. W internecie nie brakuje opinii, że samochód z instalacją gazową to „jeżdżąca bomba”, a paliwo to zdecydowanie lepiej sprawdza się w domowych kuchenkach. Fakty mówią jednak jasno: LPG jest obecnie jednym z najbezpieczniejszych paliw płynnych na rynku. Samochód z instalacją LPG biorący czynny udział w motorsporcie jest kolejnym projektem i argumentem potwierdzającym bezpieczeństwo instalacji gazowych.

Więcej o:
Komentarze (19)
Instalacja LPG w samochodzie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • justas32

    Oceniono 29 razy 17

    Co to znaczy "tylko Polacy" ? Zakładanie LPG to jakiś obciach ? Wstyd ? Kretyństwem jest oszczędzanie na kosztach paliwa ? Zwłaszcza że LPG nie wydziela tylu trujących substancji w trakcie spalania co benzyna i ropa. Nie rozumiem ...

  • Gość: Pietras

    Oceniono 21 razy 9

    Januszami sa Ci co placa bez sensu tak duzo za paliwo i tuja kiedy mozna taniej i ekologicznie smigac na LPG jedyna wada to maly zbiornik ale 200km wystarcza

  • Gość: klm

    Oceniono 20 razy 8

    polscy Janusze to nawet elektryczny samochód by zagazowali...

  • Gość: gość

    Oceniono 8 razy 4

    brawo :)

  • fafarafafafa

    Oceniono 3 razy 1

    Autorem był 'artykuł sponsorowany'.

  • Gość: Kuszwil

    0

    Jeżdżę Toyotą Supra z silnikiem 3.0TT. Włożona jest instalacja BRC P&D bez problemu ogarnia 300konny silnik. Powiem Wam, że w żaden sposób instalacja nie wpływa mi na jazdę, auto wkręca się na obroty jak trzeba a jest ciągle kręcone.

  • Gość: Kazik-Gazik

    0

    LPG ma większą liczbę oktanową (110?) więc teoretycznie można silnik przebudować tak, aby miał większy stopień sprężania i w efekcie większą moc.

  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 4 razy 0

    LPG jest całkiem dobrym paliwem i jest ekologiczny ALE samochody są do niego słabo przystosowane i częściej się psuje osprzęt w silnikach. To jest coś za coś jak ma się spore zużycie paliwka i jeździ się np 15tys/rok lub więcej to scena instalacji się szybko zwróci a cena osprzętu w końcu też.

  • Gość: LS

    Oceniono 9 razy -3

    ale po co?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX