SEAT wzmacnia swoją pozycję w segmencie SUV

SEAT idzie po swoje. Rok 2018 marka zakończyła na dużym plusie i z absolutnym rekordem sprzedaży. Duża w tym zasługa SUV-ów, które już stanowią trzon oferty. Hiszpanie mają aż trzy propozycje tego typu - od miejskiej Arony po nowe 7-osobowe Tarraco.

SEAT w zeszłym roku sprzedał aż 517 600 samochodów na całym świecie, co oznacza imponujący, aż 10,5-procentowy wzrost sprzedaży. Zeszły rok był dla SEAT-a rekordowy także nad Wisłą, gdzie sprzedano 12 573 aut, czyli o 21,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosty hiszpańskiej marki imponują.

Rekord sprzedaży potwierdza sukces naszej strategii i atrakcyjność modeli, które wprowadziliśmy na rynek w trakcie naszej ofensywy produktowej zapoczątkowanej w 2016 roku. Drugi rok z rzędu zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost, co jest niezwykłym osiągnięciem na tle konkurencji. Rosnące zaufanie Klientów i dobre wyniki finansowe pozwalają nam z optymizmem patrzeć na przyszłe wyzwania, które czekają całą branżę samochodową

– z dumą mówi Luca de Meo, prezes SEAT-a.

Skąd aż takie wzrosty? Duża w tym zasługa SUV-ów

Źródeł sukcesu SEAT-a trzeba upatrywać w świetnym wyczuciu rynku. Klienci na całym świecie coraz bardziej interesują się SUV-ami i crossoverami, a SEAT ma jedną z najbardziej kompletnych ofert w segmencie.

Hiszpanie wprowadzili na rynek trzy modele tego typu. Co ważne, są to auta zupełnie różnych rozmiarów i kierowane do różnych kierowców. Dzięki temu SEAT-y mają odpowiedź na każde zadanie, jakie można postawić przed SUV-ami. Jakie modele znajdziemy w hiszpańskiej rodzinie?

  • SEAT Ateca
  • SEAT Arona
  • SEAT Tarraco

Seat AtecaSeat Ateca fot. Seat

SEAT Ateca – od niego wszystko się zaczęło

W Europie najpopularniejszymi samochodami wciąż pozostają kompakty. Właśnie dlatego SEAT zdecydował się rozpocząć ofensywę właśnie od auta tych rozmiarów. SEAT Ateca ma wszystkie zalety, za które kierowcy kochają segment C. To wzór uniwersalnego SUV-a.

Długość niecałych 4,4 m sprawia, że to wciąż bardzo poręczne i zwinne auto, które nie zamęczy kierowcy podczas manewrowania w mieście (w czym zawsze mogą pomóc czujniki i kamera cofania). Z kolei duży, wynoszący 2638 mm rozstaw osi zapewnia bardzo przestronną tylną kanapę, co czyni z Ateki rodzinne auto. Tak samo jak bagażnik o imponującej pojemności 510 l. Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymamy jeszcze większą przestrzeń załadunkową.

O bezpieczeństwo i komfort jazdy dba także armia najnowszych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Ateca garściami czerpie z rozwiązań wykorzystywanych przez cały koncern VW.

SEAT Ateca swoją uniwersalność potwierdza szeroką ofertą silnikową. Do wyboru są jednostki benzynowe i wysokoprężne, skrzynia ręczna lub automat DSG. W wyższych wersjach znajdziemy także sprawny napęd 4Drive, dla kierowców, którzy czasem zjeżdżają z utwardzonych dróg. W ofercie kompaktowego SEAT-a każdy znajdzie coś dla siebie.

Seat AtecaSeat Ateca fot. Seat

SEAT Arona – wzór miejskiego crossovera

Chwilę później ofertę SEAT-a uzupełnił model o klasę mniejszy od kompaktowej Ateki.

SEAT Arona został zbudowany na tej samej nowoczesnej platformie MQB A0 co nowa Ibiza. Od bardziej klasycznego brata jest jednak dłuższy o 79 mm i dobił do 4,14 m długości. Za to wysokość wzrosła o 99 mm. SEAT chwali się, że dzięki wyżej poprowadzonej linii dachu, pasażerowie na tylnej kanapie będą mieli znacznie więcej przestrzeni na głowy.

Hiszpanie dumni są z walorów praktycznych crossovera. Bagażnik połknie okrągłe 400 l, co jest różnicą aż o 45 l w porównaniu z Ibizą.

Seat AronaSeat Arona fot. Seat

Arona proponuje odważną, dynamiczną, charakterystyczną dla marki stylistykę. W segmencie B dawno nie było tak ciekawego auta. Co więcej, w Aronie nie brakuje szerokich możliwości personalizacji. Do wyboru jest m.in. aż 9 kolorów lakieru. Producent daje możliwość wyboru koloru dachu.

Przestronne i funkcjonalne wnętrze naszpikowano wieloma systemami bezpieczeństwa i nowoczesnym wyposażeniem. Przykłady? Duży ekran z obsługą Apple CarPlay, audio Beats, dwustrefowa klimatyzacja czy nastrojowe oświetlenie.

Po kompaktowej Atece i miejskie Aronie przyszedł czas na ostatni krok w rozwoju oferty – SUV-a znacznie większego.

SEAT Tarraco – największy w rodzinie

Najmłodszym i jednocześnie zdecydowanie największym SUV-em w rodzinie jest właśnie debiutujący na naszym rynku model Tarraco. Pierwsze egzemplarze można już zobaczyć na polskich ulicach.

Co to za samochód? To większy brat modeli Ateca i Arona, zamykający pierwszą fazę ofensywy produktowej marki. Samochód ma długość 4735 mm. Jego mocną stroną jest bagażnik. W wersji z 7 miejscami, pojemność bagażnika wynosi 700 l przy złożonym trzecim rzędzie foteli lub 1775 l przy złożonym drugim i trzecim rzędzie foteli. W wersji z 5 miejscami standardowa pojemność bagażnika to 760 l lub 1920 l ze złożonymi fotelami tylnymi. Elegancki design w nowej odsłonie współgra z najnowocześniejszymi technologiami, dynamiką i funkcjonalnością.

SEAT TarracoSEAT Tarraco Seat

Jak przystało na auto tego typu, na pokładzie Seata Tarraco znajdziemy zaawansowane systemy bezpieczeństwa jazdy. Ciekawą funkcją jest Rollover Assist, czyli system ochrony pasażerów podczas dachowania. W samochodzie rodzinnym bezpieczeństwo musi stać na pierwszym miejscu. Tak przestronne i uniwersalne SUV-y często służą do pokonywania dużych dystansów - przykładowo, z całą rodziną na wakacje albo w podróż biznesową. Tarraco w długiej trasie sprawdzi się bardzo dobrze dzięki aktywnemu tempomatowi, który odciąża kierowcę. Z kolei podczas jazdy w mieście z pomocą przyjdą asystenci jazdy w korku oraz pasa ruchu. Dzięki nim SUV sam określa odległość od innych samochodów w ruchu i dopasowuje prędkość, nie opuszczając pasa ruchu.

Kierowca nie musi się też martwić o parkowanie. SEAT Tarraco może być wyposażony w system kamer 360 z widokiem z góry, dzięki któremu widzimy całe otoczenie naszego samochodu. W dużym SUV-ie podczas manewrowania w ciasnych uliczkach takie kamery mogą się okazać nieocenione. Kolejnym ułatwieniem jest także asystent, który zapewnia łatwe, bezwysiłkowe i automatyczne parkowanie.

Ateca, Arona i Tarraco – oferta SEAT-a w segmencie SUV jest coraz bogatsza i już stanowi jedną z najciekawszych na rynku. Te trzy modele z pewnością będą napędzać sprzedaż marki i pozwolą jej na osiągnięcie kolejnych rekordów.

Komentarze (13)
SEAT wzmacnia swoją pozycję w segmencie SUV
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: korekta

    Oceniono 5 razy 5

    Fajna ta reklama. Taka nienachalna. ;>

  • avensis77

    Oceniono 4 razy 4

    My na szczescie przegonilismy Niemca vw z fso. Nie bedzie plul nam w twarz.

  • hel14

    Oceniono 2 razy 2

    Jakoś na ulicy tego nie widać.

  • Gość: paus

    Oceniono 2 razy 2

    Jakoś wizualnie mi on nie pasuje, korando prezentuje się lepiej i pod maską też jest niczego sobie.

  • Gość: Filip

    Oceniono 1 raz 1

    Szanowni Państwo, podana w tekście pojemność bagażnika niestety nie pokrywa się z rzeczywistością. Producent mocno zawyża te dane. Po moich pomiarach wychodzi, że w Tarraco pojemność bagażnika przy rozłożonych siedzeniach wynosi nie więcej niż 500 litrów. Poza tym auto jest wspaniałe i bardzo się cieszę, że je mam :-)

  • defact

    Oceniono 1 raz 1

    Co za niedouk pisze te teksty?

  • polon_us

    0

    Ten największy SUV - Terraco ma silnik 1.5 l tylko? Tylko 150 HP?
    Bez jaj, to jest po prostu popelina ...

  • ppsmania

    0

    Samochody pala coraz to wiecej paliwa, dlaczego ? Bo jest coraz wiecej duzych samochodow takich jak np. SUV-y.

  • dupajasi0

    Oceniono 2 razy 0

    Duża w tym zasługa SUV-ów, które już stanowią trzon oferty. Hiszpanie mają aż trzy propozycje tego typu ...
    Widzę, że dowcip wam się wyostrzył. xD

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX