SEAT Tarraco - siedmioosobowy SUV ze słonecznej Hiszpanii

Tarraco to popis hiszpańskich projektantów samochodów. Flagowy, siedmioosobowy SUV zapowiada nowy język stylistyczny SEAT-a. Charakter też. Bo choć auta Hiszpanów zawsze były charakterystyczne i odróżniały się od konkurentów, to nigdy wcześniej nie były jednocześnie aż tak praktyczne i uniwersalne jak Tarraco.

Tarraco to kolejny etap ofensywy modelowej. Jego premiera była dla Hiszpanów bardzo ważna. Z kilku powodów:

  • Po pierwsze, Tarraco jest pierwszym siedmioosobowym SUV-em SEAT-a.
  • Po drugie, stylistyka Tarraco jest zwiastunem tego, czego możemy spodziewać się w kolejnych modelach marki
  • Po trzecie, nowy SUV jest wizerunkowym popisem możliwości. Wyznacza on drogę, którą SEAT będzie podążał w przyszłości.

SEAT Tarraco – nowy styl

SEAT Tarraco to duży SUV, który pomieści do 7 osób. Bagażnik (przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń) ma pojemność 700 l, którą można powiększyć do imponujących 1920 l. Hiszpańscy projektanci narysowali wyjątkowo proporcjonalną karoserię. Jest zarazem dynamiczna i elegancka. Jednocześnie linia Tarraco wyróżnia się wyrazistymi przetłoczeniami, łączonymi światłami stopu i agresywnym pasem przednim. Flagowy SUV SEAT-a ma swój wyjątkowy, drapieżny styl.

Nowy Seat TarracoNowy Seat Tarraco fot. Seat

Nowy Tarraco robi mocne pierwsze wrażenie ze względu na swoje doskonałe proporcje i elegancki, a jednocześnie sportowy design. Dostarcza powodów do dumy swoim mocnym przednim wyglądem, będącym zwiastunem stylistyki SEAT-a w przyszłości. W każdy projekt, który rozwijamy, wkładamy wiele miłości i pasji, w tym we wszystkie detale Tarraco, kierując się naszą filozofią: jeśli to dobrze wygląda, jest dobre

- powiedział Alejandro Mesonero, Szef Biura Projektów SEAT-a.

Emocje i funkcjonalność

SEAT Tarraco został zaprojektowany dla kierowców szukających emocji i funkcjonalności. Kluczem do połączenia praktyczności i dynamiki jest konstrukcja modelu oparta na platformie MQB-A, najnowszej technologii Volkswagen Group, zapewniającej szerszy rozstaw osi. SEAT Tarraco dopasowuje się do potrzeb i upodobań każdego kierowcy - adaptacyjne zawieszenie DCC pozwala wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy lub skorzystać z automatycznego doboru przez system, dostosowujący się do nawierzchni i stylu jazdy.

Nowy Seat TarracoNowy Seat Tarraco fot. Seat

Pod maskę SEAT-a Tarraco trafiły:

  • Czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednią oś.
  • Silnik 2.0 o mocy 190 KM sprzężony z siedmiobiegową skrzynią DSG z napędem 4Drive.
  • Silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM dostępna jest z napędem na przednią oś, sześciobiegową skrzynią manualną lub z napędem 4Drive i siedmiobiegową DSG. Mocniejsza wersja oferowana jest wyłącznie w wariancie 4Drive/7-biegowa DSG.

Popis technologicznych możliwości

SEAT wyposażył swojego najnowszego SUV-a w najnowocześniejsze technologie. O bezpieczeństwo dbają m.in.:

  • System powiadamiania ratunkowego eCall, który – w razie wypadku – automatycznie wezwie pomoc. System korzysta z lokalizatora GPS, dlatego jeśli kierowca nie będzie w stanie podać swojej lokalizacji, pomoc i tak zostanie wysłana na miejsce wypadku. Co ważne, kierowca w każdym momencie, za pomocą jednego przycisku, może połączyć się z numerem alarmowym.
  • Asystent jazdy w korku i asystent utrzymujący auto na zajmowanym pasie ruchu, dzięki którym samochód bez udziału kierowcy może podążać za poprzedzającym autem, automatycznie przyspieszając i hamując.
  • System kontroli odstępu Front Assist z funkcją automatycznego hamowania, który bez przerwy monitoruje to, co dzieje się przed samochodem i ostrzega kierowcę o ewentualnym niebezpieczeństwie. Jeśli kierowca z jakichś powodów nie zareaguje na ostrzeżenia generowane przez samochód, system automatycznie uruchomi hamulce, by uniknąć wypadku.
  • Systemy ochrony pasażerów Pre-Crash Assist zadziała podczas awaryjnego hamowania. Samochód automatycznie wykrywa wysokie prawdopodobieństwo wypadku i jest w stanie na nie zareagować w ciągu 200 milisekund. W zależności od rodzaju zdarzenia napina pasy bezpieczeństwa, uruchamia światła awaryjne, zasuwa szyby i zamyka okno dachowe.
  • Rollover Assist aktywuje się w przypadku przewrócenia się pojazdu. Wówczas automatycznie wykonuje połączenie alarmowe, wyłącza silnik, odblokowuje drzwi i włącza światła awaryjne.

Wysoki poziom bezpieczeństwa Tarraco potwierdziły niezależne testy - Euro NCAP przyznało nowemu SUV-owi SEAT-a komplet pięciu gwiazdek. Tarraco doceniono za liczne systemy bezpieczeństwa oraz wysoki poziom ochrony kierowcy, pasażerów oraz dzieci, który został wykazany podczas testów zderzeniowych.

Standardem we wszystkich wersjach jest pełne oświetlenie LED-owe (z zewnątrz i wewnątrz). W kabinie nie mogło zabraknąć wirtualnego kokpitu. To umieszczony za kierownicą ekran zastępujący tradycyjne zegary. Kierowca sam wybiera, co ma być na nim wyświetlane. Dzięki temu nie musi odrywać wzroku od drogi. Oprócz tego we wnętrzu znalazły się nagłośnienie sygnowane logo Beats i 8-calowy ekran nawigacji z technologią Full Link. Jednocześnie Tarraco to pierwszy SEAT wyposażony w funkcję kontroli gestów.

Nowy Seat TarracoNowy Seat Tarraco fot. Seat

Wygląd, możliwości aranżacji przestronnego wnętrza, liczne systemy wsparcia, najnowocześniejsze multimedia – wszystko to podkreśla status Tarraco jako flagowego SUV-a SEAT-a, który wyznacza nową drogę dla całej marki.

Więcej o:
Komentarze (34)
SEAT Tarraco - siedmioosobowy SUV ze słonecznej Hiszpanii
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: cox

    Oceniono 7 razy 7

    Jak dobrze policzyłem to obecnie na stronie gazeta.pI jest 11 artykułów z branży moto. Wszystkie dotyczą grupy VAG. Przypadek?

  • Gość: gościu

    Oceniono 6 razy 6

    Czym to, to różni się od skody Kodiaq? Albo Tiguana Allspace? Q5 ma choć pneumatykę w opcji i mocne silniki a to? Kosmetyczne różnice, no i cenowe oczywiście.

  • Gość: mc

    Oceniono 4 razy 4

    Coś na pewno w seacie jest wyjątkowe. Wyjątkowo twarde plastiki. Ma ktoś namiary na dobrego tapicera?

  • Gość: stefan

    Oceniono 6 razy 4

    Oprócz wyglądu kupy po jagodach to szkoda, że 3 foteliki z tyłu nie wchodzą, to samo w tiguanie. Kanapa jest bardzo wąska a pomiędzy krawędzią kanapy a drzwiami jest szczelina ok. 10cm. Po co? Portal do innego wszechświata? Ciężko go nazwać 7 osobowym, te 700l bagażnika to zapewne z wnęką na koło i do sufitu - tak jak w Q7 podają 800l. Przymierzałem się ale odpuściłem

  • Gość: barry

    Oceniono 4 razy 4

    Jedna kwestia... cena. Już nawet starsze generacje rextona są siedmioosobowe i tańsze w zakupie, dla normalnych ludzi

  • morenowa38

    Oceniono 3 razy 3

    Kiedyś publikowali tu artykuły.Dziś wciskają reklamę Skody przebranej za Seata.

  • Gość: Przegość

    Oceniono 3 razy 3

    Projektanci dali popis badge engineeringu.
    Nie żeby auto samo w sobie było złe. Niemniej - wbrew szumnemu tytułowi na głównej - żadnego popisu projektantów w tym przypadku nie ma.

  • Gość: ass

    Oceniono 2 razy 2

    Siedmioosobowego samochodu mi nie trzeba. Ale jak bym miał suva wybrać to zdecydowanie rav4. Japońskie technologie najlepsze i są liderami bezawaryjności

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX