Hyundai na Salonie w Paryżu - nowa "eNka", elektryczny SUV i wodorowe auto przyszłości. Dla każdego coś miłego

Hyundai w Paryżu uderzył na każdym froncie. Po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć i30 Fastback N, a także zapoznać się z elektrycznym SUV-em Kona i modelem NEXO, którego zasilają ogniwa wodorowe. Nie zabrakło też bardzo dobrze znanych modeli.

Tegoroczne stoisko Hyundaia w Paryżu obfituje w wiele wyjątkowych premier. Co ciekawe, z zupełnie różnych segmentów i z przeróżnymi napędami. My naszą wycieczkę postanowiliśmy rozpocząć od najbardziej sportowej propozycji, nowego Hyundaia i30 Fastback N. Usportowiony kompakt po raz pierwszy został zaprezentowany szerszej publiczności właśnie tutaj.

Hyundai i30 Fastback N – jedyny taki kompakt na rynku

Dawno żaden hot-hatch nie narobił takiego zamieszania, co Hyundai i30 N. Koreańczycy opracowanie swojego sportowego kompaktu powierzyli wybitnemu specjaliście, Albertowi Biermannowi, którego Hyundai podebrał oddziałowi M w... BMW. Efekt przerósł najśmielsze oczekiwania, a debiut i30 N odbił się szerokim echem. Dlatego Fastback tak nas ciekawił.

Od technicznej strony Hyundai i30 Fastback nie różni się zbytnio od hot-hatcha Silnik 2.0 T-GDI dostępny jest w dwóch wariantach. W podstawowym kierowca dostaje równe 250 KM, w mocniejszym - 275 KM. Moment obrotowy w obydwu to 353 Nm. Osiągi? 250 km/h prędkości maksymalnej. Dodatkowe 25 KM odczujemy przy przyspieszaniu. Słabszy i30 Fastback N rozpędza się do 100 km/h w 6,4 s, a mocniejszy w 6,1 s.

Hyundai i30 Fastback N Salonie w Paryżu 2018Hyundai i30 Fastback N Salonie w Paryżu 2018 fot. Moto.pl

Fastback po kuracji w warsztacie dywizji N prezentuje się groźnie, jak na usportowione auto przystało. Możemy być prawie pewni, że w parze za wyglądem podąża świetne prowadzenie. Nie zabraknie tu w końcu znanych z hot-hatcha rozwiązań - elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego, adaptacyjnego zawieszenia dopasowującego charakterystykę do warunków na drodze i preferencji kierowcy, a także Launch Control niwelującego straty wynikające z ograniczonej przyczepności.

Hyundai i30 Fastback N Salonie w Paryżu 2018Hyundai i30 Fastback N Salonie w Paryżu 2018 fot. Moto.pl

Ciekawostką jest akcja promocyjna, jaka towarzyszyła przyjazdowi i30 Fastback N na targi. Hyundai ogłosił bowiem, że pobije rekord przejazdu z Rzymu do Paryża. I z wynikiem 8 minut i 18,49 sekund pobił, ale… trasa nie wiodła między europejskimi stolicami, a dwiema miejscowościami w Danii o takich nazwach. Film z akcji możecie zobaczyć poniżej:

 

Hyundai Kona Electric – elektryczny SUV do miasta

Hyundai i30 Fastback N to propozycja dla miłośników sportowej jazdy, ale w Paryżu Hyundai chwalił się też swoimi ekologicznymi SUV-ami. Oczywiście Hyundai Kona debiutował już jakiś czas temu, a na polskich ulicach jeździ już sporo egzemplarzy modnego SUV-a. Jednak w Paryżu Hyundai chwalił się modelem Kona Electric. To pierwszy w Europie subkompaktowy SUV z napędem elektrycznym.

Hyundai Kona Electric będzie oferowany w dwóch konfiguracjach. Podstawowa wersja z silnikiem o mocy 135 KM i akumulatorem o pojemności 39,2 kWh oferuje zasięg 312 km. Mocniejsza odmiana dysponuje mocą 204 KM i akumulatorem o pojemności 64 kWh. Przejedzie nawet 482 km na jednym ładowaniu.

Kona Electric potrzebuje 54 minut na naładowanie akumulatora do 80 proc. przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC o mocy 100 kW. Podstawowa wersja rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,3 s, a mocniejszy wariant potrzebuje na to zaledwie 7,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 167 km/h.

Hyundai Kona Electric Salonie w Paryżu 2018Hyundai Kona Electric Salonie w Paryżu 2018 fot. Moto.pl

Hyundai NEXO – wielki krok ku wodorowej przyszłości

Wiele osób uważa, że przyszłość motoryzacji należy do wodorowych samochodów. Hyundai jest jednym z pionierów tej technologii, co udowadnia najnowszym modelem. Co ważne, Hyundai NEXO to nie koncept, a samochód produkcyjny, który trafi do sprzedaży na wybranych rynkach. Elegancki SUV jest przedstawiany jako flagowy model koreańskiego koncernu. Wszystko z powodu zaawansowanych technologii, a przy okazji jest to jeden z pierwszych modeli w ramach planu poszerzenia gamy modelowej o 18 elektrycznych aut do 2025 roku.

„Energia pozyskiwana z wodoru to nasza przyszłość. Hyundai stał się liderem w wykorzystaniu  technologii wodorowych oferując model ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell) – pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód zasilany wodorem”. – powiedział Dr Woong-chul Yang, Wiceprezes Hyundai Motor Company - Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować model z wodorowymi ogniwami paliwowymi drugiej generacji, stanowiący jednocześnie kumulację najnowszych technologii”

Hyundai NEXO na Salonie w Paryżu 2018Hyundai NEXO na Salonie w Paryżu 2018 fot. Moto.pl

Na pokładzie Hyundaia Nexo pojawiły się zaawansowane technologie wspierające kierowcę oraz system semiautonomicznej jazdy, oferujący asystenta jazdy w korku i na autostradzie. Do tego wyposażony jest również w układ samoczynnego parkowania i opuszczania miejsca parkingowego.

Samochód został przetestowany w warunkach odpowiadających 10-letniej eksploatacji i przebiegowi 160 tys. km. Inżynierowie wzięli pod uwagę skrajne warunki pogodowe i NEXO był sprawdzany w temperaturach od -29 do 49 stopni Celsjusza. Szacowany zasięg nowego wodorowego SUV-a marki to 800 km.

Hyundai NEXO na Salonie w Paryżu 2018Hyundai NEXO na Salonie w Paryżu 2018 fot. Moto.pl

Oprócz trzech wielkich nowości na stoisku Hyundaia można obejrzeć także starych-nowych znajomych. W tym odświeżonego Hyundaia Tucsona oraz zupełnie nową generację Hyundaia Santa Fe. Każdy znajdzie więc na stoisku Koreańczyków coś dla siebie.

Więcej o: