Audi Q8 - stworzone, by imponować

Takiego samochodu, jak imponujące pod wieloma względami Q8, Audi jeszcze nie miało. Nowy model łączy w sobie cechy eleganckiego coupe z praktycznością SUV-a. A przy tym zachwyca stylistyką, luksusowym wnętrzem i wyposażeniem.

Audi Q8 dołącza do siostrzanego modelu Q7 na samym szczycie oferty producenta z Ingolstadt. To nowy okręt flagowy marki i propozycja dla każdego, kto szuka nieprzeciętnego SUV-a. Audi Q8 czerpie bowiem garściami z samochodów typu coupe, co w połączeniu z praktycznością Q7 daje wyjątkową mieszankę.

Audi Q8 to nowy język stylistyczny rodziny Q

Jak przystało na najwyższy model w rodzinie, Audi Q8 wprowadza wiele nowości. Choćby nowy wygląd, do którego nawiązywać będą mniejsze SUV-y producenta.

Wygląd przedniego pasa jest zdominowany przez osłonę chłodnicy typu Singleframe oraz reflektory diodowe HD Matrix LED. Linia dachu elegancko opada ku tyłowi i przechodzi w delikatnie pochylone słupki D. Obręcze mogą mieć aż 22 cale. Ale to nie wszystkie stylistyczne smaczki - spojler, listwy wykańczające nadkola, listwy drzwi i dyfuzor mają kontrastowe kolory. Charakterystycznym elementem jest biegnący przez całą szerokość pokrywy bagażnika pas z diod LED.

Wnętrze rodem z luksusowej limuzyny A8

Wnętrze Audi Q8 do złudzenia przypomina nowe Audi A8. Projekt jest więc elegancki i minimalistyczny, a na pokładzie zadbano o najdrobniejsze szczegóły. Mający wygląd czarnego panelu ekran, gdy jest wyłączony idealnie zlewa się z również czarną powierzchnią otoczenia.

Wyświetlacz górny, o przekątnej 10,1 cala, służy do obsługi systemów infotainment i nawigacji. Natomiast ekranu dolnego, o przekątnej 8,6 cala, kierowca używa do obsługi klimatyzacji, funkcji komfortu podróży oraz do wprowadzania tekstu. W trakcie tej ostatniej czynności, nadgarstek swobodnie spoczywa na dźwigni zmiany biegów. Za to przed oczami kierowcy umieszczono 12,3-calowy wirtualny kokpit nowej generacji.

System multimedialny MMI navigation plus ma stały dostęp do Internetu, dzięki czemu oferuje bardzo rozbudowane usługi connect. Przykładowo, Q8 na bieżąco poinformuje o korkach, wypadkach i sytuacji na drodze. Samochody Audi komunikują się ze sobą, dzięki czemu kierowca ma cały czas najświeższe informacje. System nawigacji potrafi, bazując na poprzednich podróżach, rozpoznać preferencje kierowcy i dzięki temu udzielać mu inteligentnych podpowiedzi.

Audi Q8 - pełne nowoczesnych technologii

Wrażenie robi także długa lista najnowszych technologii, jakie znajdziemy na pokładzie Audi Q8. Wybraliśmy najciekawsze systemy wsparcia i asystentów kierowcy:

  • adaptacyjny tempomat - adaptive cruise assist,
  • asystent wydajności,
  • asystent ruchu poprzecznego,
  • ostrzeżenie przed zmianą pasa,
  • ostrzeżenie o wysokich krawężnikach,
  • kamery 360 stopni,
  • funkcja automatycznego wjazdu do garażu,
  • funkcja automatycznego parkowania.

To wciąż prawie 5-metrowy SUV - przestronne i praktyczne, jak Audi Q8

Audi Q8 mierzy 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,7 m wysokości. W porównaniu z Q7 jest więc trochę krótsze i szersze. Prawie 3 m rozstawu osi sprawiają, że Audi Q8 oferuje przestronne wnętrze, większe od bezpośrednich konkurentów pod względem najważniejszych wymiarów, w tym długości wnętrza i miejsca nad głową.

W standardowej konfiguracji bagażnik pomieści ponad 600 l, ze złożonymi oparciami z tyłu, przestrzeń bagażowa kryjąca się pod potężną klapą bagażnika ma 1755 litrów.

Właściwości jezdne Audi Q8

Napęd Audi Q8 wykorzystuje układ Quattro przenoszący napęd w proporcji 40:60 (przód:tył). Do tego krótkie zwisy, 254 mm prześwitu i system kontroli nachylenia pozwolą wyjechać poza asfalt. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne pozwala podnieść karoserię o dodatkowe 90 mm.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy układ czterech kół skrętnych, który przy małych prędkościach odchyla tylne koła pod kątem 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu – zwiększa zwrotność samochodu. Przy większych prędkościach skręca w tym samym kierunku, co przednie koła. To poprawia stabilność na drodze.

Do Polski na premierę przyjedzie Audi Q8, wyposażone w 6-cylindrową, wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności trzech litrów i mocy 210 kW (286 KM), w napęd na cztery koła quattro, automatyczną skrzynię biegów tiptronic oraz 48-woltowy układ elektryczny „mild hybrid”. Z czasem do oferty dołączy słabsza wersja silnika 3.0 TDI (231 KM) oraz benzynowa V-szóstka o pojemności 3 litrów i mocy 340 KM.

Więcej o: