Nowe Audi A6 - limuzyna, która wprowadza nowe standardy w klasie biznes

Nowe Audi A6 to limuzyna, która odmienia swój segment. W klasie wyższej-średniej nie było dotąd tak dopracowanego, komfortowego i zaawansowanego technologicznie modelu. Audi A6 wyznacza nowe standardy w klasie biznes.

Nowe Audi A6 urosło. Limuzyna z Ingolstadt mierzy teraz 4 939 mm długości, 1 886 mm szerokości i 1 457 mm wysokości. Z kolei rozstaw osi wynosi 2 924 mm. Dzięki temu nowe A6 jest znacznie przestronniejsze i poprawiono przestrzeń nie tylko na nogi, ale także nad głowami i na wysokości ramion. Przestronny bagażnik pomieści 530 l, jest bardziej ustawny niż w poprzedniku, a dostęp do niego - znacznie łatwiejszy.

Nowe Audi A6

Nowe Audi A6 - nowa era w stylistyce

Nowy język stylistyczny marki z Ingolstadt wyznaczyło nowe Audi A8, a nowe A6 czerpie od większego modelu pełnymi garściami. Pełnymi napięcia powierzchniami, ostrymi krawędziami i wyrazistymi liniami, biznesowa limuzyna jednoznacznie sygnalizuje swój charakter. Jest ona symbolem sportowej elegancji, najnowocześniejszej techniki i wysokiej jakości.

Limuzyna Audi, tradycyjnie już, zachwyca nienagannymi proporcjami.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Patrząc na nowe Audi A6 od razu zauważamy charakterystyczne elementy dla luksusowych samochodów z Bawarii - osłonę Singleframe z chromowymi zdobieniami, płaskie reflektory i wloty powietrza o mocno zarysowanych konturach. Reflektory w nowym A6 wykonano w technologii HD Matrix z dynamicznie dostosowującym się światłem drogowym o wysokiej rozdzielczości.

Co ciekawe z polskiej perspektywy, za wygląd nowego Audi A6 odpowiada Polak - uznany projektant Parys Cybulski.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Nowe Audi A6 - najnowocześniejsze wnętrze w klasie

Również projekt wnętrza nawiązuje do flagowego modelu A8 - to te sam elegancki projekt z nowymi wirtualnymi zegarami i systemem multimedialnym z dwoma dużym ekranami.

Konsola środkowa i oba wyświetlacze MMI touch response są lekko pochylone ku kierowcy. Gdy są wyłączone, górny wyświetlacz w prawie niewidoczny sposób zlewa się z ciemną powierzchnią dekoracyjną. Dzięki zaawansowanej aeroakustyce, będącej m.in. efektem zastosowania szkła dźwiękoszczelnego, we wnętrzu pojazdu jest zawsze bardzo cicho, również przy wyższej prędkości.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Szeroki wybór kolorów i materiałów oferowanych przez Audi dla nowego A6, może nadać stylistyce wnętrza tego samochodu całkowicie odmienny charakter: od eleganckiego, przez nowoczesny, do sportowego.

Nowe Audi A6 to nie tylko zaawansowany system multimedialny MMI, ale także cały zestaw inteligentnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Lista systemów wsparcia liczy aż 39 pozycji. Cyfrowej stronie nowego Audi A6 poświęciliśmy oddzielny materiał: Nowe Audi A6 - nowa era cyfryzacji.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Jednostki napędowe nowego Audi A6

Nowe Audi A6 zadebiutuje z czterema silnikami w ofercie. Na początek po benzynowej stronie mocy znajdziemy trzylitrową, turbodoładowaną V-szóstkę 3.0 TFSI o mocy 340 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Z jednostek wysokoprężnych do wyboru będą dwie V-szóstki. Silnik 3.0 TDI, który w wariancie o mocy 286 KM generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. Ofertę uzupełnia rzędowy silnik czterocylindrowy w wariancie A6 40 TDI o mocy 204 KM i moment obrotowy 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Każde nowe Audi A6 to tzw. miękka hybryda

Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. Alternator-rozrusznik (RSG) współpracuje tu z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 10 Ah. System mild-hybrid bazujący na pokładowej sieci elektrycznej 48 V, stosowany jest w połączeniu z sześciocylindrowymi silnikami spalinowymi. Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku, a funkcja start-stop aktywuje się już przy prędkości 22 km/h.

Napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Nowe Audi A6 - komfortowe, dynamiczne i zwrotne

Nowe Audi A6 zostało zaprojektowane, by jeździło się nim jeszcze dynamiczniej niż poprzednikiem. Limuzyna ma być zwrotna w mieście, sportowa na drogach poza terenem zabudowanym i bardzo komfortowa na autostradzie. To zasługa różnych elementów zawieszenia - począwszy oo centralnego sterowania wszystkimi systemami, przez strategie regulacji i nowo zaprojektowane osie, aż po nowe elementy takie jak opcjonalny, dynamiczny układ czterech kół skrętnych.

W nowym Audi A6 dostępne jest zawieszenie z systemem kontroli tłumienia jako przystosowane do jazdy w każdym terenie, zawieszenie sportowe – również ze stalowymi sprężynami  oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z systemem kontroli tłumienia.

Kierowca może samodzielnie zmieniać charakterystykę pracy wszystkich regulowanych układów zawieszenia w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, wybierając jeden z trzech trybów: comfort, auto lub dynamic.

Więcej o: