Od tras Tour de France po leśne dukty - ŠKODA Karoq, czyli SUV uniwersalny

Wybór tras Tour de France na miejsce debiutu drogowego ŠKODY KAROQ nie był przypadkowy. Miał pokazać - i pokazał - uniwersalność tego samochodu.

W tym roku ŠKODA już po raz piętnasty jest sponsorem Tour de France. Kolejny raz będzie wspierać organizatorów oraz kolarzy i zapewniać bezpieczeństwo na trasach tego najwspanialszego wyścigu kolarskiego. Będzie to też okazja do zaprezentowania szerokiej gamy modelowej ŠKODY. W ubiegłym roku na trasach wyścigu swój drogowy debiut zaliczyła ŠKODA KAROQ.

Pierwszego lipca najnowszy model ŠKODY zaprezentował się na starcie Tour de France w Düsseldorfie, jeszcze przed swoim rynkowym debiutem. Trzy egzemplarze SUV-a towarzyszyły na pierwszym, czternastokilometrowym etapie wyścigu zespołom kolarskim Dimension Data z Republiki Południowej Afryki, Lotto Jumbo z Holandii i belgijskiemu Lotto Soudal.

Miejsce debiutu KAROQA nie było przypadkowe - ŠKODA chciała zaprezentować swojego nowego SUV-a w zróżnicowanych warunkach drogowych, udowadniając jego uniwersalność - dużą przestrzeń wnętrza, zalety napędu na cztery koła i dynamiczny napęd.

Skoda KaroqSkoda Karoq fot. Skoda

ŠKODA KAROQ - SUV uniwersalny

ŠKODA KAROQ mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości, 1605 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2638 mm w wersji z napędem na przód i 2630 mm w odmianie z napędem na cztery koła. Bagażnik standardowo pomieści 521 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1810 l.

Co pod maską? Karoq debiutował z dwoma silnikami benzynowymi i trzema dieslami. Moc waha się od 115 (3-cylindrowa benzyna 1.0) do 190 KM (dwulitrowy diesel). W ofercie dostępny jest już najnowszy silnik 1.5 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów. W topowym 2.0 TDI 190 KM standardem są dwusprzęgłowy automat DSG (7 przełożeń) i napęd 4x4.

Karoq jest wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, asystentów kierowcy i nowy system multimedialny (z dużym ekranem i obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto). Kierowcę wspierają m.in.

  • Lane Assist - system dbający o to, by kierowca nie opuszczał swojego pasa ruchu
  • Front Assist z funkcją wykrywania pieszych - system, który w obliczu nieuniknionej kolizji sam aktywuje hamulce
  • Blind Spot Detect - funkcja monitorowania martwego pola
  • Rear Traffic Alert - system monitorujący ruch poprzeczny za samochodem
  • Traffic Jam Assist - system w praktyce sam prowadzący auto w korku

Skoda KaroqSkoda Karoq fot. Skoda

Więcej o: