Agresja w eleganckim wydaniu

Wyrazista, agresywna stylistyka nowego Renault Megane R.S. podkreśla przynależność francuskiego hot hatcha do ścisłej czołówki sportowych samochodów. To nie tylko zadziorny wygląd, ale także dbałość o osiągi i frajdę z jazdy.

Zaprojektowanie hot hatcha to wyjątkowo trudne zadanie. Usportowiony hatchback musi nie tylko prezentować się bojowo, przyciągać wzrok i wyróżniać się na drodze, agresywna stylistyka musi iść w parze z osiągami i sportowym prowadzeniem.

Zadziorne dodatki, jak wloty powietrza, poszerzone nadkola, czy spojler to nie tylko ozdoby, to przede wszystkim elementy, które poprawiają aerodynamikę auta. A ta jest często równie ważna, jak mocny silnik. Nowe Renault Megane R.S. to pod tym względem wzór segmentu.

Renault Megane R.S. 2017Renault Megane R.S. 2017 fot. Renault

Design nowego Renault Megane R.S. został podyktowany jak najlepszym osiągom. Boki auta zyskały wyjątkowy kształt, dzięki poszerzeniu błotników - o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu. Agresywna sylwetka to również boczne wyloty powierza i specjalne spojlery boczne, które podkreślone są czarną listwą, wizualnie łączą przód i tył nadwozia i jednocześnie kojarzą się z płaskimi podłogami wyścigowych bolidów.

Megane podrasowane przez oddział Renault Sport jest także o 5 mm niższe od Megane GT. Do tego stoi na nowych, 18- lub 19-calowych felgach, a hamulce Brembo w wersji Cup są w jaskrawym czerwonym kolorze.

Renault Megane R.S.Renault Megane R.S. fot. Renault

Przód nowego Renault Megane R.S. wyróżnia się obszernym wlotem powietrza i wbudowaną listwą aerodynamiczną F1. Sportowy dział Renault zadbał także o zmodyfikowanie trójwymiarowego grilla o wzorze plastra miodu.

Inspiracje Formułą 1 nie są przypadkowe. Renault jest zaangażowane w królowej sportów motorowych od wielu lat. To właśnie silniki francuskiego producenta napędzały bolidy Red Bulla w czasie największych triumfów Sebastiana Vettela. Renault wciąż jest dostawcą silników, ale niedawno powróciło do wyścigów jako fabryczny zespół, a nowe Megane R.S. powstawało pod okiem kierowców zespołu.

Nawiązań do F1 nie mogło więc w najnowszym hot hatchu zabraknąć.

Renault Megane R.S. 2017Renault Megane R.S. 2017 fot. Renault

Projektanci dopracowali także tył samochodu. Tylny spojler został zmodyfikowany dla zwiększenia siły docisku. Pionowe płetwy podkreślają szerokość samochodu, a jednocześnie zwiększają skuteczność i przyczyniają się do odrywania bocznych strug powietrza. Sportowe zacięcie Megane podkreślają ozdobne obramowania. Charakterystycznym elementem dla tego modelu jest potężna, umieszczona centralnie końcówka wydechu.

Z kolei dyfuzor jest skuteczniejszy w porównaniu do poprzedniej generacji pojazdu. Wzmacniając sportowy wygląd, zapewnia jednocześnie lepszą równowagę aerodynamiczną przy dużych prędkościach.

Renault Megane R.S. 2017Renault Megane R.S. 2017 fot. Renault

Wyjątkowy hot hatch, wyjątkowy kolor nadwozia - Orange Tonic w Megane R.S.

Sportowe samochody ze stajni Renault Sport kojarzymy przede wszystkim z intensywnym, przykuwającym wzrok żółtym kolorem. Ikonicznego lakieru Żółty Sirius oczywiście nie mogło zabraknąć i w tej generacji.

Ale Renault ma w zanadrzu jeszcze jednego asa w rękawie. Z myślą o nowym Renault Megane R.S. przygotowano specjalny kolor nadwozia Orange Tonic. Nowy lakier został starannie dopracowany, tak aby uzyskać efekt wyjątkowego blasku i połysku, a także podkreślić sylwetkę hot hatcha.

 

Komfort i inspiracje bolidami - wnętrze nowego Renault Megane R.S.

Rasowy, sportowy charakter nowego Renault Megane R.S. odnajdziemy również w kabinie. Kierowca i pasażer siadają w sportowych fotelach z wbudowanymi zagłówkami. Projektanci szczególną uwagę poświęcili opracowaniu odpowiedniego kształtu i dobraniu materiałów, tak by znaleźć najlepszy kompromis pomiędzy komfortem podczas codziennej jazdy, jak i podczas szaleństw po torze.

Kierowca za kierownicą Megane R.S. czuje się niczym w wyścigowym bolidzie.

Wnętrze nowego Renault Megane R.S. ozdobiono czerwonymi przeszyciami i motywami, podsufitka jest czarna, a pedały i gałka zmiany biegów - aluminiowe. Kierowca ma do wyboru dwa rodzaje tapicerki: materiałową w kolorze grafitowym oraz Alcantarę.

Renault Megane R.S. 2017Renault Megane R.S. 2017 fot. Renault

W nowym Renault Megane R.S. projektanci znaleźli złoty środek. Wygląd zewnętrzny nowego modelu jest rasowy i zadziorny, ale mimo wszystko w miarę dyskretny. Mimo zastosowania licznych sportowych akcentów, Francuzi nie przesadzili, tworząc samochód, który wyróżnia się na drodze, ale nie jest nazbyt krzykliwy i wulgarny. Nowe Megane R.S. spodoba się i młodym kierowcom, i tym, którzy szukają dojrzałego, praktycznego kompaktu. Właśnie o to w tej klasie chodzi!

Więcej o: