Kiedy marka Cupra pojawi się w Polsce? Jakie modele trafią do jej portfolio? Rozmawiamy z Tomaszem Życkim, dyrektorem marki SEAT

- Już w drugiej połowie bieżącego roku otwarte zostaną pierwsze salony z logotypem CUPRA - mówi w rozmowie z Moto.pl Tomasz Życki, dyrektor marki SEAT w Polsce. I zdradza kilka szczegółów.

Moto.pl: Panie Dyrektorze. Wzrosty SEAT-a w Polsce są imponujące – w styczniu i lutym tego roku urośliście o 45 proc. względem ubiegłego roku. Co – prócz bestsellerowego Leona – wpłynęło na te wzrosty?

Tomasz Życki, dyrektor marki SEAT w Polsce: Nasze rekordowe wzrosty to przede wszystkim zasługa doskonałych samochodów. Auta, które wprowadziliśmy w ramach największej w historii SEAT-a ofensywy produktowej – Leon, Ibiza, Ateca, czy Arona – są piękne, nowoczesne i dynamiczne. Wygrywają testy motoryzacyjne i zdobywają serca kierowców w całej Polsce. To także auta niezawodne – w tym roku objęte zostały 5-letnią gwarancją mechaniczną. Ale na nasze wyniki wpłynęło również znakomite finansowanie - elastyczne, atrakcyjne i wygodne. Nie tylko produkujemy świetne samochody – sprawiamy, że stały się dostępne dla wszystkich.

W ostatnim czasie zaprezentowaliście zupełnie nową Ibizę, SUV-a Ateca i Aronę, czyli miejskiego crossovera. Które segmenty będziecie zasilać swoimi nowościami w najbliższej przyszłości?

Jeszcze w tym roku umocnimy naszą obecność w segmencie SUV-ów zupełnie nowym samochodem – 7-osobowym Tarraco. Będzie to auto wyjątkowe, gdyż oprócz zalet w postaci najnowszych technologii, pojemności i dynamiki do naszego portfolio wprowadzi także zupełnie nowy język stylistyczny – jeszcze bardziej ekspresyjny i wyrazisty. Także w 2018 roku na drogi wyjedzie pierwszy samochód marki CUPRA – model Ateca. CUPRA Ateca to silnik o mocy 300  KM, napęd 4x4, 6 trybów jazdy i nowa, 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. To gwarancja wrażeń motoryzacyjnych z najwyższej półki. Już za rok planujemy wprowadzenie nowej generacji Leona, a w 2020 roku rozpoczniemy naszą ofensywę samochodów elektrycznych.

A co z Exeo? Wszyscy wiemy, dlaczego produkcja modelu nie była kontynuowana i z czego to mogło wynikać. Ale może jednak SEAT planuje produkcję sedana?

Obecnie nie planujemy wprowadzenia nowego auta w tym segmencie. Skupiamy się na segmentach, których klienci czuli głód SEAT-a. Odpowiadamy na ich potrzeby najlepszymi autami na rynku.

Wiadomo, że na wielkość sprzedaży wpływa wiele czynników, a mnogość modeli jest tylko jednym z nich. Czy prócz poszerzania gamy SEAT planuje rozwój sieci dilerskiej w Polsce?

Nieustannie rozwijamy naszą sieć dealerską, która wkrótce będzie liczyła 23 salony na terenie całego kraju. Ogromne znaczenie przykładamy do jakości obsługi i kwalifikacji pracowników w sieci. Ludzie są naszym najważniejszym kapitałem. Dlatego cieszy nas to, że w licznych badaniach klienci wysoko oceniają jakość obsługi w naszych salonach i serwisach, zaś nasi pracownicy są nagradzani w rozmaitych, także międzynarodowych konkursach. Krzysztof Funkowicz z salonu Bednarek w Łodzi właśnie po raz drugi z rzędu został najlepszym serwisantem na świecie w prestiżowym konkursie Top SEAT People.

W ostatnim czasie wasi miłośnicy żyją głównie jedną wiadomością – na rynku pojawiła się nowa marka, dla fanów SEAT-a jednoznacznie kojarząca się ze sportowymi emocjami. Mowa oczywiście o Cuprze. Jaki jest wasz plan na budowanie świadomości tej marki w Polsce?

CUPRA rzeczywiście w 2018 roku została wyodrębniona ze struktur SEAT-a jako nowa marka. Podjęliśmy decyzję, że nadszedł już właściwy czas, by CUPRA zyskała własną tożsamość. Jeszcze w tym roku nasze najmocniejsze auta wyjadą na drogi z nowym logotypem – pierwszym modelem nowej marki będzie Ateca. Najbliższe lata przyniosą kolejne modele, a rozwój marki CUPRA będzie bardzo dynamiczny.

Jak będzie wyglądała sieć dilerska Cupry? Czy będą to osobne salony sprzedaży, osobni dilerzy, czy może wydzielone strefy w już istniejących salonach SEAT-a?

Na pierwszym etapie wprowadzenia nowej marki w czterech salonach SEAT-a – wybranych po wnikliwej selekcji – pojawi się specjalnie wydzielona przestrzeń dla CUPRY. W tych wyselekcjonowanych salonach pojawią się auta ekspozycyjne, gadżety, akcesoria i dedykowany personel techniczny. Będzie można w nich odbyć również jazdę próbną. Tym niemniej w każdym salonie sieci SEAT będzie można zamówić modele CUPRA.

W takim razie kiedy będziecie mogli zaprosić klientów do pierwszego salonu Cupry w Polsce?

Już w drugiej połowie bieżącego roku otwarte zostaną pierwsze salony z logotypem CUPRA.

Póki co Cupra pokazała model Ateca. Które modele będą następne?

Ateca jest pierwszym modelem CUPRA, jaki wprowadzamy na rynek. Gotowy jest także już concept car CUPRA Ibiza, którego seryjną wersję mamy nadzieję wprowadzić w niedalekiej przyszłości. Wraz z wprowadzeniem nowej generacji Leona także ten model zyska podwójną tożsamość i wyjedzie na drogi z nowym logotypem. Jednocześnie pracujemy nad autami wyścigowymi, przeznaczonymi wyłącznie na tor. CUPRA to zarówno Leon TCR, jak i wyjątkowy elektryczny eRacer, który już w przyszłym roku wystartuje w serii eTCR.

A które z tych nowości można podziwiać na Motor Show w Poznaniu?

W tym roku mamy przyjemność zaprosić wszystkich fanów motoryzacyjnych emocji na podwójne stoisko SEAT-a i CUPRA. Pokażemy zarówno najnowsze i najpopularniejsze auta SEAT-a, takie jak Ateca, Arona, Ibiza, czy Leon, jak i wyjątkowe, wyrafinowane i niezwykle szybkie auta spod znaku CUPRA. Pojawi się tegoroczny debiutant, CUPRA Ateca, zaś obok niego stanie limitowany do liczby 799 egzemplarzy na całym świecie Leon CUPRA R. Pokażemy również przyszłość e-mobilności w naszym wydaniu, czyli superszybkiego CUPRA eRacera, pierwszy elektryczny samochód wyścigowy klasy turystycznej. Będzie co podziwiać! Gorąco zapraszamy!

Więcej o: