Land Rover Discovery Sport - którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Discovery Sport to najtańszy z sześciu modeli Land Rovera. Sprawdziliśmy, ile trzeba zapłacić za sensownie wyposażony egzemplarz.

Grupa JLR (Jaguar i Land Rover) chwali się kolejnymi, dwu-, a nawet trzycyfrowymi wzrostami sprzedaży. Land Rover zyskuje nie tylko dzięki nieprzerwanie rosnącej popularności SUV-ów w Polsce, ale również dzięki premierom rynkowym. Model Range Rover Velar w lutym stanowił jedną czwartą sprzedaży. Wzrosty notowały też Range Rover Evoque i Discovery Sport - oba oferowane w tym roku w promocyjnym programie obniżającym ich ceny o wartość VAT. Przyjrzeliśmy się cennikowi i katalogowi najtańszego z Land Roverów.

Land rover Discovery Sport - ceny i wyposażenie

Discovery Sport to SUV o ponadprzeciętnych właściwościach terenowych, jednocześnie zapewniający kierowcy i pasażerom maksimum komfortu i poczucie luksusu. Bazową odmianę (Pure) wyposażono w silnik Diesla eD4 o mocy 150 KM i sprzężono go z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Najtańsza odmiana Discovery Sport ma napędzaną jedną oś (wszystkie pozostałe silniki przekazują moment obrotowy na cztery koła).

Land Rover Discovery SportLand Rover Discovery Sport Materiały Prasowe

Discovery Sport Pure eD4 150 KM kosztuje wyjściowo 149 900 zł, ale dzięki trwającej promocji, można go kupić z rabatem 23 proc. Cena? Niecałe 122 tys. zł. Nie polecamy jednak silnika eD4. Dlaczego? Bo Land Rover pozbawił go ogromu wyposażenia standardowego wersji Pure, które oferuje dla pozostałych silników. Uznajmy zatem, że bazową odmianą Discovery Sport jest Pure TD4 o mocy 150 KM i ze standardowym napędem na cztery koła. Cena? 166 200 zł (135 122 zł w promocji). Co dostajemy za te pieniądze? Na liście wyposażenia standardowego wersji Pure z silnikiem TD4 są m.in.:

  • System Terrain Response,
  • system kontroli zjazdu,
  • asystent ruszania na wzniesieniu,
  • podgrzewane i sterowane elektrycznie lusterka,
  • lampy przednie halogenowe,
  • system monitorowania ciśnienia w oponach,
  • wielofunkcyjna kierownica,
  • system autonomicznego hamowania,
  • asystent pasa ruchu,
  • klimatyzacja manualna,
  • Bluetooth,
  • system nagłośnienia złożony z 6 głośników ze wzmacniaczem.

Drugą na liście wersji wyposażenia jest odmiana SE. Daje mnóstwo możliwości personalizacji (dodatkowe pakiety) oraz jest dostępna ze wszystkimi sześcioma silnikami. Najtańsza odmiana SE z silnikiem eD4 kosztuje 174 400 zł (141 789 zł w promocji), ale - jak już wspomnieliśmy - motor ten mocno ogranicza wyposażenie, dlatego znów nie weźmiemy go pod uwagę i przyjrzymy się odmianie z motorem TD4 150 KM. Cena? 186 600 zł (151 707 zł w promocji). Na liście wyposażenia znajdziemy (oprócz elementów wersji Pure) m.in.:

  • Lusterka zewnętrzne sterowane i składane elektrycznie, podgrzewane, z lampami doświetlającymi podłoże na zewnątrz,
  • czujnik deszczu,
  • tylna kanapa składana, przesuwana, dzielona w stosunku 60:40, z regulacją kąta oparcia i otworem do załadunku długich przedmiotów,
  • tylny podłokietnik z uchwytami na kubki,
  • skórzana kierownica,
  • tempomat,
  • czujniki parkowania,
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • LED-owe oświetlenie wnętrza,
  • system nagłośnienia złożony z 10 głośników i 190-watowego wzmacniacza,
  • system nawigacji.

Land Rover Discovery SportLand Rover Discovery Sport Materiały Prasowe

 

Trzecia wersja wyposażenia to HSE, zarezerwowana dla wymagających. Ją również można zamówić z silnikiem eD4 (od 199 200 zł katalogowo i 161 951 zł promocyjnie), ale my pod uwagę znów weźmiemy diesla TD4 150 KM w wersji HSE za 211 00 zł (171 545 zł w promocji). Oprócz wymienionych wcześniej elementów wyposażenia w HSE dostajemy m.in.:

  • Asystent automatycznych świateł drogowych,
  • przednie lampy przeciwmgłowe,
  • tapicerka skórzana,
  • siedzenia regulowane elektrycznie,
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu z kamerą cofania,
  • system audio Meridian - 11 głośników (w tym subwoofer), wzmacniacz 380W.

Wersja HSE ma już więcej, niż można wymagać od SUV-a tej klasy, ale dla ponadprzeciętnie wymagających Land Rover przygotował najdroższą odmianę HSE Luxury. Z silnikiem eD4 trzeba za nią zapłacić 225 800 zł (183 577 zł w promocji), ale my znów za bazowy silnik uznamy 150-konnego diesla TD4 za 237 800 zł (193 333 zł). Co zawiera w standardzie (oprócz wymienionych wcześniej elementów) Land Rover Discovery Sport HSE Luxury TD4. To m.in.:

  • Lusterka zewnętrzne elektrochromatyczne, sterowane i składane elektrycznie, podgrzewane, z lampami doświetlającymi podłoże na zewnątrz, z pamięcią ustawień, z automatycznym obniżaniem na biegu wstecznym,
  • tapicerka skórzana (skóra Windsor),
  • fotele sterowane elektrycznie z pamięcią ustawień,
  • system bezkluczykowego dostępu,
  • system monitorujący zmęczenie kierowcy,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • czujnik martwego pola oraz systemem wykrywania ruchu przecinającego drogę cofania,
  • asystent parkowania równoległego,
  • elektrycznie otwierana klapa bagażnika.

Land Rover Discovery SportLand Rover Discovery Sport Materiały Prasowe

Land Rover Discovery Sport - silniki

Land Rover oferuje Discovery Sport z sześcioma silnikami: dwoma benzynowymi i czterema dieslami.

Silniki wysokoprężne w Discovery Sport:

  • ED4 o mocy 150 KM,
  • TD4 o mocy 150 KM,
  • TD4 o mocy 180 KM,
  • SD4 o mocy 240 KM.

Silniki benzynowe w Discovery Sport:

  • SI4 o mocy 240 KM,
  • SI4 o mocy 290 KM.

Silniki SI4 240 KM, SI4 290 KM i SD4 240 KM są oferowane z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną.

Land Rover Discovery Sport - nasz wybór

Land Rover oferuje bardzo szeroki wybór wersji Discovery Sport. My polecamy odmianę HSE z dieslem SD4, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Dlaczego? Wybrana przez nas wersja tworzy z niego dynamicznego SUV-a o ponadprzeciętnych właściwościach terenowych i luksusowej kabinie, która spełni oczekiwania nawet bardzo wymagających klientów. Cena katalogowa to 260 500 zł, ale dzięki promocji można zaoszczędzić prawie 50 tys. zł i mieć auto za 211 789 zł.

Więcej o:
Komentarze (36)
Land Rover Discovery Sport - ceny, opinie, którą wersję wybrać
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ws

    Oceniono 25 razy 25

    Nikt w Polsce nie potrafi go naprawić, brak profesjonalnego serwisu. Odradzam

  • Gość: MOC

    Oceniono 26 razy 24

    Dalej mistrz wycieków? Znawcy uważają, że jak nic nie cieknie z Land Rovera to niedobrze, bo znaczy że wszystko wyciekło.

  • viggen

    Oceniono 18 razy 14

    Dyskoteki nie idą? Cóż, może byłoby lepiej z pakietem napraw na 10 lat i zastępczym autem bez ograniczeń;-)

  • Gość: Karlson

    Oceniono 13 razy 13

    gile z nosa poszły, jak przeczytałem, że jest tani...

  • bartekgryko

    Oceniono 13 razy 13

    Nie wiem w jaki sposób piszący tą reklamę doszedł do wniosku, że LandRover, szczególnie ten z napędem na jedną oś ma ponadprzeciętne zdolności terenowe...

  • maciacho30

    Oceniono 15 razy 13

    NIE KUPUJCIE TEGO GNIOTA REKLAMOWANEGO! ANTYSPAMOWCOM MÓWIMY NIE!
    Gó...land!

  • zdzisiopierdzisio

    Oceniono 8 razy 8

    Niebotycznie drogi serwis i części.

  • nemecpiotr

    Oceniono 10 razy 8

    to auto o NAJGORSZYM wykonaniu z mozliwych.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX