Jeep Renegade - którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Jeep Renegade to jeden z najciekawszych małych SUV-ów na rynku. Renegade cieszy się w Polsce ogromną popularnością, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, która wersja to najlepszy wybór.

Jeep Renegade to najmniejszy model w ofercie kultowej, amerykańskiej marki. SUV cieszy się coraz większą popularnością na polskim rynku.

Jeep Renegade to owoc włosko-amerykańskiej współpracy. Auto powstało na tej samej platformie, co Fiat 500X, ale urodziło się i wychowało w Stanach Zjednoczonych. Nowy Jeep wpisuje się w modę na modne miejskie crossovery i balansuje na granicy segmentów B i C. Mierzy 4,23 m długości, 2,57 m rozstawu osi, 1,8 m szerokości i 1,7 m wysokości. W Polsce oferowany jest z czterocylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.

Ceny i wyposażenie Jeepa Renegade

Polski cennik Jeepa Renegade otwiera świetne 69 900 zł. Auto już w standardzie (Sport) jest bardzo bogato wyposażone, a w cenniku znajdziemy jeszcze trzy wyższe wersje wyposażenia: Longitude, Limited i nastawiony na jazdę w terenie Trailhawk. Sprawdźmy, co oferują poszczególne pozycje w ofercie Jeepa. Zaczynamy od wyjściowej wersji Sport.

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe

Wyposażenie bazowej wersji SPORT:

  • 16” felgi stalowe
  • Lampy do jazdy dziennej
  • Dach stalowy w kolorze nadwozia
  • Centralny zamek sterowany pilotem
  • ABS, ESC, Traction Control, ERM i Hill Start Assist
  • 6 poduszek powietrznych
  • Aktywne zagłówki przednie
  • Elektryczny mechanizm wspomagania kierownicy
  • Elektroniczny hamulec parkingowy
  • System monitorowania ciśnienia w oponach
  • Radio 5” Ekran dotykowy z Bluetooth z czterema głośnikami
  • Monochromatyczny 3,5” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
  • Koło kierownicy z przyciskami do sterowania systemem Bluetooth
  • Elektryczne sterowanie szyb
  • Klimatyzacja manualna

Półkę wyżej znajdziemy Jeepa Renegade Longitude, którą wyceniono na 75 200 zł. LONGITUDE poszerza wyposażenie m.in. o:

  • Lusterka zewnętrze ogrzewane i elektrycznie sterowane
  • Refl ektory przeciwmgielne
  • Koło kierownicy pokryte skórą
  • Tempomat
  • 16” felgi aluminiowe - opony 3 sezonowe 215/65R16
  • Oświetlenie wnętrza (LED)
  • Fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 2 zakresach
  • Lakierowane lusterka zewnętrzne
  • Relingi dachowe
  • Ogranicznik prędkości
  • 6 głośników

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe

89 700 zł trzeba zapłacić za bardzo bogato wyposażoną odmianę LIMITED. A w niej znajdziemy jeszcze:

  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Dywaniki przód
  • 17” felgi aluminiowe - opony 3 sezonowe 215/60R17
  • Asystent pasa ruchu (Lane departure warning plus)
  • Czujniki parkowania tył
  • System unikania kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation)
  • Błyszcząca końcówka układy wydechowego
  • Kolorowy 7” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
  • Adaptacyjne światła tylne
  • Jasne satynowe relingi dachowe

Dla miłośników prawdziwie terenowej jazdy przygotowano topową wersję Renegade oznaczoną charakterystycznym logo z jastrzębiem. Wyceniony na 126 500 zł TRAILHAWK to propozycja dla najbardziej wymagających. Tutaj standardem są jeszcze:

  • 17” felgi aluminiowe offroad - opony błoto i śnieg 215/65R17
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Osłony przedniego zawieszenia
  • Osłony zbiornika na paliwo
  • Osłony skrzynki rozdzielczej
  • Osłony skrzyni biegów
  • Czujniki parkowania tyłem
  • Kolorowy 7” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
  • Przyciemniane szyby w tylnej części pojazdu
  • Zaczepy holownicze
  • Latarka LED akumulatorowa
  • Asystent zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control)
  • Skórzane pokrycie lewarka zmiany biegów
  • Adaptacyjne światła tylne
  • Ciemne satynowe relingi dachowe

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe

Jeep Renegade - silniki i skrzynie biegów

Jeep przyszykował bardzo bogatą ofertę silnikową. Do wyboru jest kilka nowoczesnych i oszczędnych jednostek napędowych.

Silniki benzynowe:

  • 1.6 E-TorQ 110 KM - napęd na przednie koła, 5-biegowa ręczna skrzynia
  • 1.4 Tmair 140 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-biegowa ręczna skrzynia
  • 1.4 Tmair 140 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-stopniowa automatyczna DDCT
  • 1.4 Tmair 170 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 9-stopniowa skrzynia automatyczna

Silniki Diesla:

  • 1.6 MJD 120 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-biegowa ręczna skrzynia
  • 1.6 MJD 120 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-stopniowa automatyczna DDCT
  • 2.0 MJD 120 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 6-biegowa ręczna skrzynia
  • 2.0 MJD 140 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 6-biegowa ręczna skrzynia
  • 2.0 MJD 140 KM S&S - napęd Jeep Active Drive Low 4x4, skrzynia 9-stopniowa automatyczna
  • 2.0 MJD 170 KM S&S - napęd Jeep Active Drive Low 4x4, skrzynia 9-stopniowa automatyczna

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe

Jeep Renegade - nasz wybór

Jeżeli szukacie małej i niezawodnej terenówki, to na rynku nie znajdziecie lepszej opcji od Jeepa Renegade Trailhawk. Renegade w tej wersji został uznany autem terenowym roku przez wiele prestiżowych organizacji, więc dla fanów offroadu to pozycja obowiązkowa.

Jednak Trailhawk jest naprawdę drogi, a 126 500 zł odstraszy większość kierowców. Dlatego kierowcom, którzy będą jeździć głównie po mieście polecamy benzynowy silnik 1.4 Tmair o mocy 140 KM (z bazową jednostką 110 KM Renegade jest dość wolny)i wersję wyposażenia Longtitude. W niej znajdziemy praktycznie wszystko, co może się przydać, a wciąż jest to oferta przystępna cenowo.

Często ruszacie w trasę? W takim przypadku radzimy wybrać któregoś z diesli. Jeżeli nie potrzebujecie dużo mocy, to 1.6 MJD 120 KM w wersji Longitude powinno być wystarczające. Dwulitrowy silnik 2.0 MJD 140 KM to już droższa propozycja, ale ma napęd 4x4 i jeszcze bogatsze wyposażenie (tylko w wersji Limited).

Więcej o:
Komentarze (26)
Jeep Renegade - ceny, wersje wyposażenia, poradnik
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • bob2436

    Oceniono 1 raz 1

    Artykuł ogrzewany kotlet a sam samochodzik jest najlepszy w klasie małych suvów czy też crossoverów . Negatywne opinie piszą ludzie, którzy nawet go na oczy nie widzieli. Nie zgodzę się, że suvy są bez sensu. 4x4 przydaje się rzadko, zwłaszcza w Polsce. U nas praktycznie nie ma gdzie tym jeździć. Taki suvik to jest następca kompaktów. Wymiary z grubsza te same, ale wygodnie się wsiada, na polną drogę da się zjechać bez obawy, że coś urwiemy. I to wystarczy. Modę napędzają też kobiety, które nie wiadomo dlaczego lubią wyżej siedzieć. Sam renegade pod tymi względami jest bardzo dobry, może VW t roc jest lepszy, ale droższy. Reszta tego segmentu nie dorasta Jeepowi do pięt. Vitara np. która w Polsce jest bardzo popularna to przy Jeepie blaszanka puszka, skandaliczne wykończona, głośna i twarda. W gratisie otrzymamy do niej gwarancję na rdzę, która pojawi się na pewno w ciągu 5-6 lat.

  • Gość: Pozytyw

    Oceniono 1 raz 1

    Czytam te wasze negatywne opinie i zastanawiam się ilu z Was posiada auto o wartości powyżej 100tys? Narzekacie bo nigdy nawet nie przechodziliscie obok Renegade, większość z Was pewnie śmiga „fiskusem” z 2008 roku i narzeka ze Jeep do kitu- w sumie taka mentalność Polaka. Ja posiadam Renegade od 2lat, auto stabilne, zwinne, bezawaryjne. Może do dużych nie należy ale na miasto i krótkie trasy idealny.

  • Gość: Jorg

    Oceniono 2 razy 0

    Artykuł stary z nową datą, problem w tym, że są już inne wersje silnikowe

  • chlopzlasu

    Oceniono 4 razy -2

    W skrócie odpowiem na pytanie w tytule. Żadnej. Omijać łukiem. Dziękuję.

  • Gość: USAlak

    Oceniono 5 razy -1

    Zadnej!!!!!
    najbardziej wadliwe samochody w USA

  • gerbezuk

    Oceniono 9 razy 3

    zastanawiające jest skąd się biorą kretyni, ktorzy wstawiają debilen komentarze typu4x4 to obłuda, z Jeepa został napis itp... ?? Który z was jechał Trailhawkiem??? To jedyne auto wtym zakresie cenowym, które ma prawdziwy porzadny napęd 4x4, osłony stalowe podwozia (tego nawet poprzednia Grand Vitara nie miała), porzadny prześwit i naprawdę dużo potrafi w terenie... nie na drodze terenowej tylko w prawdziwym terenie.
    Co do "cywilnych" wersji Renegata to sa takie jak wszystkie SUV'y... czyli bez sensu. Tak samo bardzo bez sensu jak Honda HRV, która nawet nie ma napędu 4x4 w żadnej, nawet najgorszej wersji na wiskozie.
    Wygląd może się komuś podobać lub nie... ale masakra to jest wygląd np. Renaul Captur albo Kadjar...
    Gdy ktoś potrzebuje TERENÓWKĘ to za te pieniądze jakie kosztuje Trailhawk dostanie porzadne auto, które jest nie tylko sprawne w terenie ale jeszcze można się nim sprawnie poruszać po normalnych drogach i które skopie doope na światłach większości temu co jeździ po polsich drogach.

  • only.devil

    Oceniono 6 razy 0

    Z Jeepa został napis. Reszta to farsa.

  • Gość: V8

    Oceniono 4 razy 0

    Jeep to V8 minimum 4700cm2 pojemność inaczej to zabawka do jazdy po krawężnikach i parowanie na trawniku, wygląd tego to masakra, 4/4 to obłuda!

  • bsdw

    Oceniono 8 razy 0

    Renegade ?? Którą wersję?? ŻADNĄ. FIAT 500 w jeszcze bardziej pokraczniej budzie. PSEUDOTERENÓWKA.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX