Jeep Renegade to najmniejszy model w ofercie kultowej, amerykańskiej marki. SUV cieszy się coraz większą popularnością na polskim rynku.
Jeep Renegade to owoc włosko-amerykańskiej współpracy. Auto powstało na tej samej platformie, co Fiat 500X, ale urodziło się i wychowało w Stanach Zjednoczonych. Nowy Jeep wpisuje się w modę na modne miejskie crossovery i balansuje na granicy segmentów B i C. Mierzy 4,23 m długości, 2,57 m rozstawu osi, 1,8 m szerokości i 1,7 m wysokości. W Polsce oferowany jest z czterocylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.
Ceny i wyposażenie Jeepa Renegade
Polski cennik Jeepa Renegade otwiera świetne 69 900 zł. Auto już w standardzie (Sport) jest bardzo bogato wyposażone, a w cenniku znajdziemy jeszcze trzy wyższe wersje wyposażenia: Longitude, Limited i nastawiony na jazdę w terenie Trailhawk. Sprawdźmy, co oferują poszczególne pozycje w ofercie Jeepa. Zaczynamy od wyjściowej wersji Sport.
Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe
Wyposażenie bazowej wersji SPORT:
- 16” felgi stalowe
- Lampy do jazdy dziennej
- Dach stalowy w kolorze nadwozia
- Centralny zamek sterowany pilotem
- ABS, ESC, Traction Control, ERM i Hill Start Assist
- 6 poduszek powietrznych
- Aktywne zagłówki przednie
- Elektryczny mechanizm wspomagania kierownicy
- Elektroniczny hamulec parkingowy
- System monitorowania ciśnienia w oponach
- Radio 5” Ekran dotykowy z Bluetooth z czterema głośnikami
- Monochromatyczny 3,5” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
- Koło kierownicy z przyciskami do sterowania systemem Bluetooth
- Elektryczne sterowanie szyb
- Klimatyzacja manualna
Półkę wyżej znajdziemy Jeepa Renegade Longitude, którą wyceniono na 75 200 zł. LONGITUDE poszerza wyposażenie m.in. o:
- Lusterka zewnętrze ogrzewane i elektrycznie sterowane
- Refl ektory przeciwmgielne
- Koło kierownicy pokryte skórą
- Tempomat
- 16” felgi aluminiowe - opony 3 sezonowe 215/65R16
- Oświetlenie wnętrza (LED)
- Fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 2 zakresach
- Lakierowane lusterka zewnętrzne
- Relingi dachowe
- Ogranicznik prędkości
- 6 głośników
Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe
89 700 zł trzeba zapłacić za bardzo bogato wyposażoną odmianę LIMITED. A w niej znajdziemy jeszcze:
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Dywaniki przód
- 17” felgi aluminiowe - opony 3 sezonowe 215/60R17
- Asystent pasa ruchu (Lane departure warning plus)
- Czujniki parkowania tył
- System unikania kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation)
- Błyszcząca końcówka układy wydechowego
- Kolorowy 7” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
- Adaptacyjne światła tylne
- Jasne satynowe relingi dachowe
Dla miłośników prawdziwie terenowej jazdy przygotowano topową wersję Renegade oznaczoną charakterystycznym logo z jastrzębiem. Wyceniony na 126 500 zł TRAILHAWK to propozycja dla najbardziej wymagających. Tutaj standardem są jeszcze:
- 17” felgi aluminiowe offroad - opony błoto i śnieg 215/65R17
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Osłony przedniego zawieszenia
- Osłony zbiornika na paliwo
- Osłony skrzynki rozdzielczej
- Osłony skrzyni biegów
- Czujniki parkowania tyłem
- Kolorowy 7” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
- Przyciemniane szyby w tylnej części pojazdu
- Zaczepy holownicze
- Latarka LED akumulatorowa
- Asystent zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control)
- Skórzane pokrycie lewarka zmiany biegów
- Adaptacyjne światła tylne
- Ciemne satynowe relingi dachowe
Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe
Jeep Renegade - silniki i skrzynie biegów
Jeep przyszykował bardzo bogatą ofertę silnikową. Do wyboru jest kilka nowoczesnych i oszczędnych jednostek napędowych.
Silniki benzynowe:
- 1.6 E-TorQ 110 KM - napęd na przednie koła, 5-biegowa ręczna skrzynia
- 1.4 Tmair 140 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-biegowa ręczna skrzynia
- 1.4 Tmair 140 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-stopniowa automatyczna DDCT
- 1.4 Tmair 170 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 9-stopniowa skrzynia automatyczna
Silniki Diesla:
- 1.6 MJD 120 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-biegowa ręczna skrzynia
- 1.6 MJD 120 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-stopniowa automatyczna DDCT
- 2.0 MJD 120 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 6-biegowa ręczna skrzynia
- 2.0 MJD 140 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 6-biegowa ręczna skrzynia
- 2.0 MJD 140 KM S&S - napęd Jeep Active Drive Low 4x4, skrzynia 9-stopniowa automatyczna
- 2.0 MJD 170 KM S&S - napęd Jeep Active Drive Low 4x4, skrzynia 9-stopniowa automatyczna
Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe
Jeep Renegade - nasz wybór
Jeżeli szukacie małej i niezawodnej terenówki, to na rynku nie znajdziecie lepszej opcji od Jeepa Renegade Trailhawk. Renegade w tej wersji został uznany autem terenowym roku przez wiele prestiżowych organizacji, więc dla fanów offroadu to pozycja obowiązkowa.
Jednak Trailhawk jest naprawdę drogi, a 126 500 zł odstraszy większość kierowców. Dlatego kierowcom, którzy będą jeździć głównie po mieście polecamy benzynowy silnik 1.4 Tmair o mocy 140 KM (z bazową jednostką 110 KM Renegade jest dość wolny)i wersję wyposażenia Longtitude. W niej znajdziemy praktycznie wszystko, co może się przydać, a wciąż jest to oferta przystępna cenowo.
Często ruszacie w trasę? W takim przypadku radzimy wybrać któregoś z diesli. Jeżeli nie potrzebujecie dużo mocy, to 1.6 MJD 120 KM w wersji Longitude powinno być wystarczające. Dwulitrowy silnik 2.0 MJD 140 KM to już droższa propozycja, ale ma napęd 4x4 i jeszcze bogatsze wyposażenie (tylko w wersji Limited).