Jeep Renegade - którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Jeep Renegade to jeden z najciekawszych małych SUV-ów na rynku. Renegade cieszy się w Polsce ogromną popularnością, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, która wersja to najlepszy wybór.

Jeep Renegade to najmniejszy model w ofercie kultowej, amerykańskiej marki. SUV cieszy się coraz większą popularnością na polskim rynku.

Jeep Renegade to owoc włosko-amerykańskiej współpracy. Auto powstało na tej samej platformie, co Fiat 500X, ale urodziło się i wychowało w Stanach Zjednoczonych. Nowy Jeep wpisuje się w modę na modne miejskie crossovery i balansuje na granicy segmentów B i C. Mierzy 4,23 m długości, 2,57 m rozstawu osi, 1,8 m szerokości i 1,7 m wysokości. W Polsce oferowany jest z czterocylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.

Ceny i wyposażenie Jeepa Renegade

Polski cennik Jeepa Renegade otwiera świetne 69 900 zł. Auto już w standardzie (Sport) jest bardzo bogato wyposażone, a w cenniku znajdziemy jeszcze trzy wyższe wersje wyposażenia: Longitude, Limited i nastawiony na jazdę w terenie Trailhawk. Sprawdźmy, co oferują poszczególne pozycje w ofercie Jeepa. Zaczynamy od wyjściowej wersji Sport.

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe

Wyposażenie bazowej wersji SPORT:

  • 16” felgi stalowe
  • Lampy do jazdy dziennej
  • Dach stalowy w kolorze nadwozia
  • Centralny zamek sterowany pilotem
  • ABS, ESC, Traction Control, ERM i Hill Start Assist
  • 6 poduszek powietrznych
  • Aktywne zagłówki przednie
  • Elektryczny mechanizm wspomagania kierownicy
  • Elektroniczny hamulec parkingowy
  • System monitorowania ciśnienia w oponach
  • Radio 5” Ekran dotykowy z Bluetooth z czterema głośnikami
  • Monochromatyczny 3,5” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
  • Koło kierownicy z przyciskami do sterowania systemem Bluetooth
  • Elektryczne sterowanie szyb
  • Klimatyzacja manualna

Półkę wyżej znajdziemy Jeepa Renegade Longitude, którą wyceniono na 75 200 zł. LONGITUDE poszerza wyposażenie m.in. o:

  • Lusterka zewnętrze ogrzewane i elektrycznie sterowane
  • Refl ektory przeciwmgielne
  • Koło kierownicy pokryte skórą
  • Tempomat
  • 16” felgi aluminiowe - opony 3 sezonowe 215/65R16
  • Oświetlenie wnętrza (LED)
  • Fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 2 zakresach
  • Lakierowane lusterka zewnętrzne
  • Relingi dachowe
  • Ogranicznik prędkości
  • 6 głośników

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe

89 700 zł trzeba zapłacić za bardzo bogato wyposażoną odmianę LIMITED. A w niej znajdziemy jeszcze:

  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Dywaniki przód
  • 17” felgi aluminiowe - opony 3 sezonowe 215/60R17
  • Asystent pasa ruchu (Lane departure warning plus)
  • Czujniki parkowania tył
  • System unikania kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation)
  • Błyszcząca końcówka układy wydechowego
  • Kolorowy 7” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
  • Adaptacyjne światła tylne
  • Jasne satynowe relingi dachowe

Dla miłośników prawdziwie terenowej jazdy przygotowano topową wersję Renegade oznaczoną charakterystycznym logo z jastrzębiem. Wyceniony na 126 500 zł TRAILHAWK to propozycja dla najbardziej wymagających. Tutaj standardem są jeszcze:

  • 17” felgi aluminiowe offroad - opony błoto i śnieg 215/65R17
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Osłony przedniego zawieszenia
  • Osłony zbiornika na paliwo
  • Osłony skrzynki rozdzielczej
  • Osłony skrzyni biegów
  • Czujniki parkowania tyłem
  • Kolorowy 7” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
  • Przyciemniane szyby w tylnej części pojazdu
  • Zaczepy holownicze
  • Latarka LED akumulatorowa
  • Asystent zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control)
  • Skórzane pokrycie lewarka zmiany biegów
  • Adaptacyjne światła tylne
  • Ciemne satynowe relingi dachowe

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe

Jeep Renegade - silniki i skrzynie biegów

Jeep przyszykował bardzo bogatą ofertę silnikową. Do wyboru jest kilka nowoczesnych i oszczędnych jednostek napędowych.

Silniki benzynowe:

  • 1.6 E-TorQ 110 KM - napęd na przednie koła, 5-biegowa ręczna skrzynia
  • 1.4 Tmair 140 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-biegowa ręczna skrzynia
  • 1.4 Tmair 140 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-stopniowa automatyczna DDCT
  • 1.4 Tmair 170 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 9-stopniowa skrzynia automatyczna

Silniki Diesla:

  • 1.6 MJD 120 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-biegowa ręczna skrzynia
  • 1.6 MJD 120 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-stopniowa automatyczna DDCT
  • 2.0 MJD 120 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 6-biegowa ręczna skrzynia
  • 2.0 MJD 140 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 6-biegowa ręczna skrzynia
  • 2.0 MJD 140 KM S&S - napęd Jeep Active Drive Low 4x4, skrzynia 9-stopniowa automatyczna
  • 2.0 MJD 170 KM S&S - napęd Jeep Active Drive Low 4x4, skrzynia 9-stopniowa automatyczna

Jeep Renegade 2018Jeep Renegade 2018 fot. Materiały prasowe

Jeep Renegade - nasz wybór

Jeżeli szukacie małej i niezawodnej terenówki, to na rynku nie znajdziecie lepszej opcji od Jeepa Renegade Trailhawk. Renegade w tej wersji został uznany autem terenowym roku przez wiele prestiżowych organizacji, więc dla fanów offroadu to pozycja obowiązkowa.

Jednak Trailhawk jest naprawdę drogi, a 126 500 zł odstraszy większość kierowców. Dlatego kierowcom, którzy będą jeździć głównie po mieście polecamy benzynowy silnik 1.4 Tmair o mocy 140 KM (z bazową jednostką 110 KM Renegade jest dość wolny)i wersję wyposażenia Longtitude. W niej znajdziemy praktycznie wszystko, co może się przydać, a wciąż jest to oferta przystępna cenowo.

Często ruszacie w trasę? W takim przypadku radzimy wybrać któregoś z diesli. Jeżeli nie potrzebujecie dużo mocy, to 1.6 MJD 120 KM w wersji Longitude powinno być wystarczające. Dwulitrowy silnik 2.0 MJD 140 KM to już droższa propozycja, ale ma napęd 4x4 i jeszcze bogatsze wyposażenie (tylko w wersji Limited).

Więcej o:
Komentarze (26)
Jeep Renegade - ceny, wersje wyposażenia, poradnik
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • sc2oby

    Oceniono 25 razy -19

    to nie jezdzi... to sie wlecze, nawet najmocniejszy silnik benzynowy czy diesel to jakby jezdzic polonezem z przyczepka.

  • harry_callahan

    Oceniono 30 razy -10

    brzydki jak kupa

  • Gość: sd

    Oceniono 17 razy -7

    ciasne

  • rownowaznik

    Oceniono 32 razy -4

    Wygląda jak n-te wcielenie Lublina w wersji osobowej.

  • gucio1967

    Oceniono 41 razy -3

    Ja pier.. wypuścili gościa, który projektował multiplę i to jest włoski wkład w tą pokrakę

  • Gość: Jorg

    Oceniono 1 raz -1

    Artykuł stary z nową datą, problem w tym, że są już inne wersje silnikowe

  • chlopzlasu

    Oceniono 3 razy -1

    W skrócie odpowiem na pytanie w tytule. Żadnej. Omijać łukiem. Dziękuję.

  • fctheduck

    Oceniono 19 razy -1

    Którą wersję:))) Tego? Chyba żadną...

  • bob2436

    0

    Artykuł ogrzewany kotlet a sam samochodzik jest najlepszy w klasie małych suvów czy też crossoverów . Negatywne opinie piszą ludzie, którzy nawet go na oczy nie widzieli. Nie zgodzę się, że suvy są bez sensu. 4x4 przydaje się rzadko, zwłaszcza w Polsce. U nas praktycznie nie ma gdzie tym jeździć. Taki suvik to jest następca kompaktów. Wymiary z grubsza te same, ale wygodnie się wsiada, na polną drogę da się zjechać bez obawy, że coś urwiemy. I to wystarczy. Modę napędzają też kobiety, które nie wiadomo dlaczego lubią wyżej siedzieć. Sam renegade pod tymi względami jest bardzo dobry, może VW t roc jest lepszy, ale droższy. Reszta tego segmentu nie dorasta Jeepowi do pięt. Vitara np. która w Polsce jest bardzo popularna to przy Jeepie blaszanka puszka, skandaliczne wykończona, głośna i twarda. W gratisie otrzymamy do niej gwarancję na rdzę, która pojawi się na pewno w ciągu 5-6 lat.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX