Ekorewolucja dotyczy nie tylko napędów alternatywnych. Nowoczesna technologia sprzyja także czystości silników spalinowych

To do samochodów przyjaznych środowisku należy przyszłość motoryzacji. BMW ma jedną z najciekawszych ofert samochodów niskoemisyjnych na rynku. To nie tylko elektryki i hybrydy, ale także auta z nowoczesnymi silnikami spalinowymi.

Większość europejskich producentów samochodów przespała moment, w którym w motoryzacji doszło do rewolucji. Wiele marek uważało silniki elektryczne za pieśń dalekiej przyszłości albo ciekawostkę, która lada chwila przeminie. Szybko okazało się jednak, że nowa era to nie kwestia kilku/kilkunastu lat, a tu i teraz. Klasyczne, spalinowe jednostki napędowe odchodzą powoli do historii. Wystarczy tu wspomnieć głośne afery z oszukiwaniem podczas testów emisji spalin, problemy z rygorystycznymi normami czy zakazy i ograniczenia, jakie coraz więcej miast nakłada na samochody z silnikami spalinowymi. Żeby liczyć się na rynku trzeba mieć bardzo bogatą ofertę modeli niskoemisyjnych.

BMW to jeden z najbardziej innowacyjnych producentów na rynku

W przeciwieństwie do większości głównych rywali BMW odważnie postawiło na innowacje i nowoczesne technologie. W tym miejscu nie można oczywiście nie wspomnieć o rodzinie "i" bawarskiej marki. Aktualnie w ofercie znajdują się dwa modele, ale na horyzoncie widać już kolejne. Okrętem flagowym dywizji i jest oczywiście hybrydowy, supersamochód i8. Łączna moc nowoczesnego układu to aż 362 KM. Futurystyczne i8 rozpędza się do 100 km/h w 4,4 sekundy.

BMW i3 2017BMW i3 2017 fot. BMW

Drugie auto to miejski hatchback i3. Niedawno we Frankfurcie BMW pokazało i3 po lekkim liftingu. Do oferty dołączyła także mocniejsza wersja i3S. 3S może się pochwalić silnikiem elektrycznym o mocy 184 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oznacza to wzrost odpowiednio o 14 KM i 20 Nm. BMW pochwaliło się, że i3S będzie się rozpędzać do 100 km/h w 6,9 s, co oznacza poprawę o 0,8 s. Prędkość maksymalna wzrosła o 10 km/h do 160 km/h. Z dodatkowym silnikiem spalinowym, którego zadaniem jest przedłużanie zasięgu malucha przyspieszenie będzie wynosić 7,7 s.

Podczas niemieckich targów BMW pokazało także zapowiedź kolejnego modelu z rodziny "i".  i Vision Dynamics wpisuje się pomiędzy modele i3 oraz i8 i bardzo przypomina futurystyczne wcielenie serii 4 Gran Coupe.

BMW i Vision DynamicsBMW i Vision Dynamics fot. BMW

Nie tylko elektryki - bogata oferta samochodów hybrydowych

Na samym szczycie hybrydowej oferty BMW znajdują się dwa okręty flagowe z Bawarii. Nowa "siódemka" w wydaniu 740e iPerformance ma łącznie 326 KM (dwulitrowy silnik R4 współpracuje z e-motorem) i do pierwszej setki rozpędza się w znakomite 5,4 s. Przy tym średnie zużycie paliwa to 2,0 l/100 km. Również duży SUV BMW, model X5, dostępny jest w wydaniu 40e. Przy łącznej mocy 313 KM może się pochwalić przyspieszeniem na poziomie 6,8 s i średnim zużyciem paliwa - 3,4 l/100 km.

Wydajne i oszczędne wersje hybrydowe znajdziemy także w mniejszych modelach producenta. Oferta nowoczesnych hybryd jest bardzo szeroka, bo oprócz dwóch flagowych modeli obejmuje m.in. minivana BMW serii 2 Active Tourer, BMW serii 3 z klasy średniej oraz o segment większe BMW serii 5. Jest więc w czym wybierać.

BMW 740eBMW 740e fot. BMW

Nowoczesny silnik spalinowy także może być przyjazny środowisku

Nie wszyscy kierowcy dali się jeszcze przekonać silnikom elektrycznym, ale nie oznacza to, że nie znajdą dla siebie dobrego auta. BMW ma w swojej ofercie sporo samochodów z klasycznymi, spalinowymi silnikami, które bez najmniejszego problemu spełniają rygorystyczne normy. Najlepszym przykładem jest chyba nowe BMW 520d o emisji CO2 wynoszącej zaledwie 109 g/km, wyposażone w silnik diesla spełniający najostrzejszą normę Euro 6. Dodatkowo z modelem 520d EfficientDynamics BMW może pochwalić się najniższym poziomem emisji CO2 wśród limuzyn premium.

Tak naprawdę w każdym modelu BMW znajdziemy silniki spalinowe o bardzo niskiej emisji. To nie tylko wspomniana limuzyna, ale także praktyczny minivan Active Tourer, kompaktowy SUV X1, luksusowa seria 7 czy stylowy kabriolet 420d. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Bycie eko się opłaca. Aż 130 aut BMW z dofinansowaniem do 17 tys. zł

Co więcej, BMW programem EcoBonus zachęca kierowców do kupna swoich niskoemisyjnych samochodów. Warunek? Ich emisja CO2 nie może przekraczać 130 g/km. Takich samochodów BMW ma w swojej gamie ponad 130. EcoBonus od września do końca 2017 roku premiuje klientów, którzy zdecydują się na zakup nowego samochodu BMW lub MINI o napędzie elektrycznym, hybrydowym lub wyposażonego w nowoczesny silnik spalinowy. Jednocześnie klienci otrzymują możliwość oddania w rozliczeniu swojego dotychczasowego auta. W przypadku zakupu BMW, kwota dofinansowania wynosi 17 tys. zł brutto, a dostępna jest dla posiadaczy aut z normą Euro 4 lub niższą. Oferta MINI dotyczy właścicieli aut z normą Euro 5 lub niższą, a bonus wynosi 8,5 tys. zł brutto.

EcoBonusem objęta jest prawie cała gama modeli BMW i MINI. A dokładniej? 17 tys. zł dofinansowania można otrzymać na wybrane wersje serii: 1, 2, 2 Cabrio, 2 Active Tourer, 2 Gran Tourer, 3, 3 Gran Turismo, 4 Coupe, 4 Cabrio, 4 Gran Coupe, 5, 7, X1, X5, i3 oraz i8. 8,5 tys. bonusu otrzymają klienci chcący kupić wybrane wersje modeli: MINI 3- i 5-drzwiowe, Cabrio, Clubman i Countryman.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.