Samochody z innej bajki | Acura

Acura to Honda, ale bardziej sportowa, bardziej luksusowa i bardzo proamerykańska
1990 Acura Legend Coupe 1990 Acura Legend Coupe 1990 Acura Legend Coupe

Historia Acury

Acura powstała w 1986 roku z inicjatywy Hondy i z myślą o rynku amerykańskim. Było to bardzo pionierskie posunięcie ze strony japońskiej firmy. Na reakcję rywali, czyli narodziny Infiniti (lepsze Nissany dla USA) i Lexusa (lepsze Toyoty dla USA) trzeba było poczekać jeszcze trzy lata. Modele Acury bazują na Hondach, ale są bardziej sportowe (mają mocniejsze silniki), bardziej luksusowe (bogate wyposażenie, niszowy charakter) i o wiele atrakcyjniejsze.

Ze związkiem Hondy i Acury jest tak samo jak z Lexusem i Toyotą oraz z Infiniti i Nissanem. Produkty firmy-matki są racjonalne, w miarę niedrogie i przeznaczone dla wszystkich, a modele firmy-córki kuszą tych, którzy szukają indywidualnego charakteru i większego prestiżu. No i są gotowi za to więcej zapłacić. Ile więc mogą zapłacić i za co?

Klienci nie akceptują wyglądu Acury

Acura - ogłoszenia

Acura TSX Acura TSX Acura TSX

Acura TSX

Podstawowy model w ofercie to TSX. W Ameryce traktuje się go jako kompaktowego sedana, ale według europejskich standardów jest to limuzyna klasy średniej. I na dodatek dobrze u nas znana, bo to obecna generacja Hondy Accord. Ma mocne silniki (2,4 R4 201 KM i 3,5 V6 280 KM), nieco inne nadwozie niż europejski brat i atrakcyjną cenę 29 tys. dolarów. W ofercie jest wersja sedan i kombi, wszystkie z napędem na przednie koła. Dlaczego to ważne?

Acura prawie jak BMW

Acura TSX - ogłoszenia

Acura TL Acura TL Acura TL

Acura TL

Dlatego, że to jedna z cech różniąca ten model od kolejnego - TL (od 35 tys. dolarów). To również Honda Accord, tyle tylko że amerykańska. Jest ona większa niż odmiany oferowane w Europie i Japonii. Nie ma się co dziwić, w Ameryce wszystko musi być większe... Model TL ma więc napęd na przednie lub cztery koła, do tego diabelsko inteligentny, bo nie tylko przerzuca on moc między przednią a tylną osią (do 70%), ale także między tylne koła (do 100% mocy na jedno z nich). Honda jako pierwsza zastosowała takie rozwiązanie w modelu Legend z 2004 roku. Pod maską TL pracuje jeden z dwóch silników V6 (3,5 l 280 KM lub 3,7 305 KM).

Acura TL po faceliftingu - GALERIA

Acura TL - ogłoszenia

Acura RL Acura RL Acura RL

Acura RL

Kolejny model to RL (od 47 tys. dolarów), czyli dobrze u nas znany Legend. Wygląda dostojniej i bardziej elegancko niż mniejsze limuzyny Acury, ma opisywany wcześniej inteligentny napęd na cztery koła i bogate wyposażenie. W standardzie znajdziemy m.in. adaptacyjny tempomat, system pozwalający uniknąć wypadków, nagłośnienie Bose i wiele innych gadżetów podnoszących komfort jazdy i jakość życia. To wszystko wprawia w ruch 300-konny silnik V6.

Odmłodzona Acura RL - ogłoszenia

Acura RL - ogłoszenia

Acura RDX Acura RDX Acura RDX

Acura RDX

Ameryka terenówkami stoi, więc nie mogło ich zabraknąć w ofercie Acury. Najtańszy jest model RDX. Kosztuje nieco ponad 32 tys. dolarów, ma pod maską wzmocnione turbosprężarką cztery cylindry i 240 KM oraz napęd na cztery koła. Można powiedzieć, że to taki odpowiednik naszego CR-V - przynajmniej jeśli chodzi o wymiary, bo z technicznego punktu widzenia to samodzielny model. Do tego zadziorny i fajny z wyglądu.

Acura NSX przejechała 658 tys. km

Acura RDX - ogłoszenia

Acura MDX Acura MDX Acura MDX

Acura MDX

Kolejna Acura z napędem na cztery koła to MDX. Ma 300-konny silnik V6, siedem miejsc i płytę podłogową z sedana TSX. Cenę też ma całkiem atrakcyjną - raptem 42 tys. dolarów za tak duże i praktyczne auto to niewiele. Wadą tej terenówki jest to, że niczym szczególnym się nie wyróżnia, a Acura jest przecież po to, by zapewnić właścicielowi odrobinę indywidualizmu. Do tego doskonale nadaje się kolejny model.

Acura RL - TEST

Acura MDX - ogłoszenia

Acura ZDX Acura ZDX Acura ZDX

Acura ZDX

ZDX, bo o nim mowa, nie jest specjalnie drogi (od 45 tys. dolarów), ale ma mocny silnik (3,7 l 300 KM) i absolutnie zniewalające nadwozie. Model ten jest terenowym coupe w pełni tego słowa znaczeniu, do tego wręcz ocieka futuryzmem i wygląda tak, jakby przyjechał do nas z dalekiej przyszłości. Poza tym kusi przebiegłym napędem 4x4 z modelu TL i sybaryckim wyposażeniem (ma m.in. wykańczaną ręcznie skórzaną tapicerką). Mniam!

ZDX to jeden z najoryginalniejszych i najciekawszych samochodów terenowych na rynku. No, może nie do końca terenowych, bo nie trzeba chyba dodawać, że ten model zdecydowanie lepiej sprawdzi się na autostradach i równych podjazdach wystawnych rezydencji niż w błocie, w lesie i innych tego typu niezdobytych terenach. To bez wątpienia jeden z najciekawszych samochodów Acury i ucieleśnienie wszystkich najlepszych cech tej marki.

Filip Otto

Acura ZDX - GALERIA

Autotrader.pl - bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Więcej o: