TOP 10 | Najdroższe samochody świata

18.05.2011 11:40
Wyobraźmy sobie na chwilę, że 'ustrzeliliśmy' szóstkę w Totka. Na potrzeby tego zestawienia załóżmy dodatkowo, że los uśmiechnął się do nas w dniu wysokiej kumulacji. Jakie auta możemy kupić, gdy nie ograniczają nas fundusze?
1 Koenigsegg Agera R Koenigsegg Agera R Fot. Koenigsegg | Koenigsegg Agera R

Najdroższe samochody świata

Oczywiście tylko samochody z najwyższej półki. Wybraliśmy dziesięć przykładowych, w kolejności od najtańszego do najdroższego.

Gdyby ktokolwiek miał co do tego wątpliwości uprzedzamy, że na liście najdroższych samochodów nie znajdziemy miejskich mikrusów, pickupów ani najbardziej nawet luksusowych SUV-ów. To królestwo sportowych bestii, apetytem na paliwo dorównujących promom kosmicznym, oraz... jednej bardzo długiej, niemieckiej limuzyny. Zaczynamy!

 

Najdroższy test w historii polskiej motoryzacji

Samochody osobowe - ogłoszenia

2 Saleen S7 Twin Turbo Saleen S7 Twin Turbo Fot. Saleen | Saleen S7 Twin Turbo

10. Saleen S7 Twin Turbo - 555 tys. dolarów

I od razu z wysokiego... "s". S7 Twin Turbo to sprinter z Kalifornii, demonstracja siły amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego, którego zbudowano, by utrzeć nosa najszybszym autom Starego Kontynentu. Przed debiutem S7 firma Saleen zajmowała się głównie tuningowaniem maszyn spod szyldu Forda i przygotowywaniem wyścigowych maszyn. Znużona ciągłym poprawianiem innych, zapragnęła zbudować coś swojego.

Siódemka w nazwie nawiązuje do pojemności silnika drogowego bolidu. Dwie potężne turbosprężarki wysysają z aluminiowego, fordowskiego V8 750 KM i 945 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wraz z pieczołowicie wyliczoną aerodynamiką i potężnymi hamulcami, pozwala kierowcy bawić się ogromnymi przeciążeniami i rozkoszować prędkościami dochodzącymi do 374 km/h. Setka "pęka" po zaledwie 2,9 sek.

 

Czego w Polsce nie kupisz?

Samochody osobowe - ogłoszenia

3 SSC Ultimate Aero TT SSC Ultimate Aero TT Fot. SSC | SSC Ultimate Aero TT

9. SSC Ultimate Aero TT - 750 tys. dolarów

Szukacie czegoś szybszego? Proszę bardzo! Przedstawiamy Wam rekordzistę z Shelby Super Cars. W 2007 roku amerykański supersamochód wyszarpał (na chwilę) Veyronowi tytuł najszybszego produkcyjnego samochodu świata i z prędkością 411,76 km/h wpisał się do Księgi Rekordów Guinnessa.

Wynik to w dużej mierze zasługa podwójnie turbodoładowanego V8, o pojemności 6,3 litra doprawionego dwiema turbosprężarkami. Moc? 1183 KM. Maksymalny moment obrotowy? 1483 Nm. Czas rozpędzania do 100 km/h - 2,78 sekundy, czas w jakim samochód rozpędza się od 0 do 100 mph i hamuje z powrotem do zera - 11,66 sekundy.

Dzięki użytym do konstrukcji samochodu lekkim i bardzo wytrzymałym materiałom (przede wszystkim włókno węglowe), rekordzista waży jedynie 1250 kg. Co ciekawe, jest też całkiem bogato wyposażone. Ma odtwarzacz DVD, satelitarną nawigację i rozbudowany system audio z dziesięcioma głośnikami.

 

SSC Ultimate Aero EV - elektryczna rewolucja

Samochody osobowe - ogłoszenia

4 Hennessey Venom GT Hennessey Venom GT Fot. Hennessey | Hennessey Venom GT

8. Henessey Venom GT - 895 tys. dolarów

W połowie ubiegłego roku, po wielu miesiącach prac nad prototypami, pierwszy produkcyjny egzemplarz własnego bolidu zaprezentował Hennessey. Wcześniej firma ta zajmowała się głównie tuningiem amerykańskich i europejskich samochodów, między innymi wzmacnianiem sportowych Chevroletów i Cadillaków. John Hennessey, prezes i właściciel, nazwał swoje nowe dzieło "spełnieniem dziecięcego marzenia". Venom GT to połączenie tradycji amerykańskich V-ósemek z brytyjskim doświadczeniem w budowaniu sportowych wozów.

W połączeniu z mocą ponad 1200 koni oraz 1540 Nm maksymalnego momentu obrotowego, którymi legitymuje się najmocniejszy Venom GT, powstała drogowa broń masowego rażenia. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 2,4 s i maksymalna prędkość 440 km/h mówią same za siebie. W wytracaniu prędkości pomagają 6-tłoczkowe zaciski Brembo i 15-calowe, ceramiczne tarcze hamulcowe.

Produkcją Venoma zajmuje się zakład w Silverstone w Wielkiej Brytanii. Rocznie wytwarzanych jest 10 egzemplarzy. Cena jednego? Co najmniej 895 tys. dolarów.

 

Supersportowiec z Korei

Samochody osobowe - ogłoszenia

5 Pagani Huayra Pagani Huayra Fot. Pagani | Pagani Huayra

7. Pagani Huayra - 1,3 mln dolarów

Autem, które przenosi nas nad drugą stronę miliona dolarów, jest świeżynka ze stajni Pagani - Huayra (nazwa pochodzi od imienia starożytnego boga wiatru). Śmiałe kształty detali biorą tu górę nad bryłą, która nie jest już tak drapieżna i surowa jak w przypadku Zondy, którą nowy model zastępuje. Pod unoszonymi drzwiami kryje się wnętrze wykończone z atencją godną kwoty, jaką trzeba przeznaczyć na włoskiego sportowca.

Forma traci jednak na znaczeniu przy silniku nowego Pagani. 700-konny, podwójnie turbodoładowany potwór od AMG liczy 6 litrów pojemności i dwanaście cylindrów w układzie widlastym. Maksymalny moment obrotowy 1000 Nm trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem sekwencyjnej, 7-biegowej skrzyni. I to wszystko przy masie równej 1350 kg.

Za możliwość obcowania z włoskim "wicherkiem" trzeba jednak słono zapłacić. Przynajmniej 1,3 mln dolarów.

 

Pagani Huayra | Wideo

Samochody osobowe - ogłoszenia

6 Maybach Landaulet Maybach Landaulet Fot. Maybach | Maybach Landaulet

6. Maybach Landaulet - 1,4 mln dolarów

A teraz coś z zupełnie innej bajki. Okazuje się, że na liście okupowanej przez supersportowe bestie zadomowiła się luksusowa, niemiecka limuzyna. I w sumie nic w tym dziwnego, skoro na metce widnieje cena 1,4 mln dolarów. Właśnie tyle zapłacić trzeba za najbardziej wypasioną odmianę Maybacha.

Landaulet, wykończony w przedziale pasażerskim białą skórą, lakierem fortepianowym i wstawkami z granitu połączonego ze złotem, jeszcze bardziej wytworny, niż "zwykła" wersja 62S na której oparto jego konstrukcję, powstał z myślą o milionerach ceniących sobie "niebotyczny luksus".

Osiągi? W tym przypadku nie jest to aż tak istotne. Wszak samochód ten jak wszystkie prawdziwe, popularne przed wojną landaulety w założeniu prowadzony jest przez szofera. Jednak, by tradycji stało się zadość... Pod maską wytwornej limuzyny pracuje przygotowane we współpracy ze specami z AMG 6-litowe V12 wspomagane przez dwie turbosprężarki. Moc 612 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego wystarczają, by trzy tony luksusu rozpędzić do prędkości 100 km/h w czasie 5 sekund.

 

Ważą się losy Maybacha

Samochody osobowe - ogłoszenia

7 Aston Martin One-77 Aston Martin One-77 Fot. Aston Martin | Aston Martin One-77

5. Aston Martin One-77 - 1,4 mln dolarów

Jak już kupować Astona, to od razu topowy model. One-77 to najbardziej zaawansowana technologicznie maszyna w palecie, dysponująca jednocześnie najpotężniejszym ze wszystkich dostępnych silników. Wytworny, brytyjski sportowiec napędzany jest 760-konnym V12 o pojemności 7,3 l opracowanym wspólnie z inżynierami Coswortha. 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwala katapultować się do setki w czasie 3,7 sek i podróżować z prędkościami dochodzącymi do 354 km/h.

A wszystko to podane w drapieżnej formie ręcznie formowanego aluminiowego nadwozia, obficie podlane najwyższej próby brytyjskim luksusem. Wbrew pogłoskom, nie wszystkie egzemplarze znalazły nowych właścicieli, ale lepiej się spieszyć. Do wzięcia są ostatnie sztuki.

 

Nazywam się Virage. Aston Martin Virage

Samochody osobowe - ogłoszenia

8 Lamborghini Reventon Lamborghini Reventon Fot. Lamborghini | Lamborghini Reventon

4. Lamborghini Reventon - 1,6 mln dolarów

Jeśli od przygód dzielnego agenta 007 wolicie oglądać serię poświęconą Transformersom, to auto prawdopodobnie bardziej Was zainteresuje. Stylistycznie samochód nawiązuje do współczesnych myśliwców i na wzór tychże właśnie kierowca Reventona ma do dyspozycji system G-force-Meter, a zamiast klasycznych zegarów ciekłokrystaliczne wyświetlacze. Nadwozie wykonane jest w dużej mierze z włókien węglowych wspomaganych stalą, a felgi mają specjalne węglowe nakładki zasysające powietrze do chłodzenia tarcz hamulcowych. Olbrzymie wloty powietrza oraz matowy kolor dopełniają bojowego wrażenia.

Reventon jest tak szybki na jakiego wygląda. Napędza go 12-cylindrowy silnik w układzie V o pojemności 6,5 l pochodzący z modelu Lamborghini Murcielago LP640. Jednostka dysponuje mocą 650 KM i momentem obrotowym 660 Nm. Za przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła odpowiedzialna jest przekładnia e-gear z łopatkami do manualnej zmiany przełożeń przy kierownicy. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną równą 340 km/h.

 

Gallardo Spyder w wersji fitness

Samochody osobowe - ogłoszenia

9 Koenigsegg Agera R Koenigsegg Agera R Fot. Koenigsegg | Koenigsegg Agera R

3. Koenigsegg Agera R - 1,61 mln dolarów

Biały bolid był ozdobą stoiska Koenisegga podczas ostatnich targów w Genewie. Napędzające go, podwójnie turbodoładowane, 5-litrowe V8 rozwija abstrakcyjną moc 1115 KM oraz nie mniej szalone 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego (wtedy, gdy do zbiornika zatankujemy E85). Na zwykłym paliwie auto oddaje we władanie kierowcy "zaledwie" 940 KM i 1100 Nm momentu.

Nadwozie "erki", zbudowane w większości z kompozytów, jest tak sztywne, że dach stał się elementem zbędnym. Dzięki temu, właściciele tego potwora będą mogli w pogodne dni cieszyć się jazdą z wiatrem we włosach.

Choć w pierwszej chwili trudno w to uwierzyć, Agera R jest też wprost wymarzonym autem na narciarskie wypady. A to za sprawą boksu dachowego, zaprojektowanego dla Koenigsegga przez firmę Thule. W przypadku zwykłych konstrukcji tego typu, stopniowa dezintegracja rozpoczyna się po przekroczeniu 120-150 km/h. Z aluminiową skrzynią przygotowaną dla Agery można śmiało przekroczyć barierę 300 km/h.

 

Samochody z innej bajki | Koenigsegg

Samochody osobowe - ogłoszenia

10 Pagani Zonda Cinque Roadster Pagani Zonda Cinque Roadster Fot. Pagani | Pagani Zonda Cinque Roadster

2. Pagani Zonda Cinque Roadster - 1,84 mln dolarów

Dlaczego kupować stare Pagani, skoro nowe jest dużo tańsze? Chociażby dlatego, że na świecie jest tylko pięć takich aut. Zanim przyszedł czas Huayry, firma starała się wypełnić wszelkie luki w gamie modelowej Zondy. Na przestrzeni kilkunastu miesięcy mogliśmy obserwować narodziny jej coraz bardziej egzotycznych odmian. Cinque Roadster jest jedną z ostatnich.

Dzięki w pełni regulowanemu zawieszeniu oraz sześciostopniowej sekwencyjnej skrzyni biegów z kilkoma odmiennymi trybami pracy, auto można dostosować do różnych warunków drogowych. Nie trzeba też martwić się o osiągi. Za każdym mocniejszym naciśnięciem pedału gazu, tuż za oparciami foteli rozpętuje się burza. Kierowca ma do dyspozycji 678 KM oraz 780 Nm maksymalnego momentu obrotowego, uzyskiwane z silnika V12 o pojemności 7,3 l stworzonego przez specjalistów w AMG.

Dzięki temu, że samochód waży zaledwie 1210 kg, pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 3,4 sek., druga - po niecałych dziesięciu. Zonda jednak nie tylko świetnie przyśpiesza, potrafi też wyjątkowo skutecznie wytracać prędkość. Dzięki wielkim, karbonowo-ceramicznym tarczom hamulcowym (380 mm) oraz sześciotłoczkowym zaciskom (czterotłoczkowe na tylnej osi) gorący roadster z 200 kmh/h wyhamowuje do zera w czasie zaledwie 4,3 sek.

 

Jak Zonda biła rekord? | Wideo

Samochody osobowe - ogłoszenia

11 Bugatti Veyron Super Sport Bugatti Veyron Super Sport Bugatti | Bugatti Veyron Super Sport

1. Bugatti Veyron Super Sport - 2,4 mln dolarów

Musieliście się tego spodziewać. Od momentu premiery w 2003 roku Veyron okupuje najwyższe miejsca na liście najdroższych samochodów świata. Snobistycznie krzykliwy i dumnie szpanerski. Choć wygląda jak zabawka do leniwego lansowania się przed najbardziej luksusowymi klubami świata, posiada wyjątkowo ostre pazury.

Podstawowa odmiana Veyrona napędzana jest 16-cylindrowym silnikiem o mocy 1001 KM. 8-litrowe serce rozwija maksymalny moment obrotowy równy 1250 Nm, który dostępny jest już od 2200 obr./min. Dzięki napędowi na cztery koła oraz siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów, monstrum rozpędza się do setki w czasie zaledwie 2,5 sekundy i potrafi osiągnąć prędkość maksymalną przekraczającą 408 km/h! Czy ktokolwiek przy zdrowych zmysłach odczuwałby potrzebę, by uczynić Veyrona jeszcze szybszym? Chyba nie. Nie zmienia to jednak faktu, że takie auto powstało.

To Veyron z dopiskiem Super Sport. Dzięki zastosowaniu większych turbosprężarek oraz wydajniejszego intercoolera, centralnie umieszczone W16 rozwija moc 1200 KM, a kierowca ma do dyspozycji niewyobrażalne 1500 Nm momentu. Prędkość maksymalna? 431 km/h. Cena? 2,4 mln dolarów.

Jeśli nie wystarczy Wam świadomość posiadania najdroższego samochodu świata, zawsze możecie pocieszyć się faktem, że jest to również najszybsze produkcyjne auto jakie dopuszczono do jazdy po publicznych drogach. Ale uwaga! Już za niedługo może się to zmienić. Wieść niesie, że swojego supersportowca szykuje McLaren, auta już dziś nazywanego pieszczotliwie "zabójcą Veyronów".

 

Galibier 16C dostał zielone światło

Samochody osobowe - ogłoszenia

12

Veyron to dopiero początek

Gdybyśmy zakończyli temat najdroższych aut w tym miejscu, zagralibyśmy nie do końca fair. A to dlatego, że najdroższe nie są wcale auta nowe. Pachnący "fabryką" Veyron i Pagani kosztują fortunę, ale za używane klasyczne Ferrari trzeba czasem zapłacić kilka razy więcej.

Ale to już temat na zupełnie inne zestawienie...

Bartosz Sińczuk

 

Najdroższy samochód świata?

Samochody osobowe - ogłoszenia

Skomentuj:
TOP 10 | Najdroższe samochody świata
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX