Najważniejsze premiery Genewy - nowy SUV Skody i Alfy, maluchy dojrzewają, a limuzyny żegnają V-dwunastki

Choć targi motoryzacyjne powoli tracą na znaczeniu, to w Genewie zobaczyliśmy parę ciekawych samochodów. Nie skupiamy się tu na superautach, ale przyglądamy się modelom, które są ważne z perspektywy polskiego rynku i za chwilę wejdą do sprzedaży.
Skoda Kamiq Skoda Kamiq fot. Filip Trusz

Skoda Kamiq - najpopularniejsza marka w Polsce wchodzi w nowy segment

Skoda i ogólnie Grupa Volkswagen często są przez was krytykowane w komentarzach, ale nie sposób nie zacząć krótkiego przeglądu genewskich premier od najnowszego SUV-a Skody. Czesi są marką numer 1 w naszym kraju, a na ulicach widzimy coraz więcej Karoqów i Kodiaqów. Właśnie dołącza do nich Kamiq, model w rodzinie najtańszy i najmniejszy.

Choć najmniejszy nie oznacza mały. Skoda w swoim stylu wycisnęła z kompaktowych, miejskich rozmiarów wszystko, co się dało. Płyta MQB A0, na której zbudowano bliźniacze VW T-Cross i Seata Aronę, daje projektantom sporo możliwości. Czesi wygospodarowali duży bagażnik i przestronną tylną kanapę.

Skoda Kamiq
fot. Filip Trusz

Pod względem przestronności i praktyczności w segmencie crossoverów B w Czechach wyrósł prymus. Wyposażenie i liczba opcji również ma imponować.

Trzeba jednak pamiętać, że MQB A0 to także pewne ograniczenia. Przykładowo, Kamiq będzie tylko autem przednionapędowym. Więcej o Kamiqu przeczytacie w tym miejscu: Przed Genewą debiutuje nowa Skoda Kamiq. Czy miejski SUV zawojuje rynek?

Skoda Kamiq
fot. Filip Trusz

Skoda Kamiq
fot. Filip Trusz

Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale fot. Filip Trusz

Alfa Romeo pokazuje nowego SUV-a. Będzie hybrydowy

"Alfa Romeo pokaże w Genewie coś nowego" - spodziewaliśmy się raczej kolejnej edycji specjalnej. Alfa Romeo jednak zaskoczyła i zaprezentowała w Genewie zupełnie nowego SUV-a. To jedna z największych niespodzianek i najlepiej utrzymanych tajemnic targów.

To jeszcze koncept, ale premiera wersji produkcyjnej jest bardzo blisko. Chcemy go wam pokazać, bo Alfa Romeo cieszy się w Polsce ogromną sympatią kierowców i zawsze wzbudza zainteresowanie.

Alfa Romeo Tonale
fot. Filip Trusz

Co to za model? Alfa Romeo Tonale będzie SUV-em mniejszym od Stelvio. Stylistycznie nawiązuje do dawnych samochodów marki i łączy ich elementy z nowoczesnym designem. Również wnętrze zapowiada, jak będą wyglądały nowe Alfy.

Alfa Romeo Tonale to hybryda typu plug-in (ładowana z gniazdka). W przypadku Tonale połączone siły silników spalinowego i elektrycznego mają nie tylko zapewniać oszczędność, ale, przede wszystkim, frajdę z jazdy. Jak na plug-ina przystało, Alfa będzie mogła jeździć na samym elektryku.

Alfa Romeo Tonale
fot. Filip Trusz

Peugeot 208 Peugeot 208 fot. Filip Trusz

Peugeot 208 i Renault Clio chcą wskoczyć półkę wyżej?

Do tego, że segment B bardzo dojrzewa i przestronnością oraz wymiarami przypomina raczej kompakty, zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Teraz małe auta idą o krok dalej - chcą nas zachwycać zaawansowanymi systemami, wykończeniem, wielkimi ekranami i wyposażeniem rodem z klasy średniej.

Peugeot 208
fot. Filip Trusz

Zaczęło chyba VW Polo, ale w Genewie dwa mocne uderzenia wyprowadzili Francuzi, zawieszając poprzeczkę jeszcze wyżej. Nowe Renault Clio i nowy Peugeot 208 to jedne z najjaśniejszych gwiazd tegorocznych targów.

MINI i Audi A1 mają się czego bać? Najwyraźniej. Choć musimy pamiętać, że wszystko, co widzicie na zdjęciach naszych z targów i promocyjnych producentów swoje kosztuje.

Przeczytaj więcej: Nowy Peugeot 208 - to może być najjaśniejsza mała gwiazda Genewy

Renault Clio
fot. Filip Trusz

Segment B już nie jest tani.

Przeczytaj więcej: Nowe Renault Clio - skok do wyższej ligi

Renault Clio
fot. Filip Trusz

Mercedes-AMG S65 Final Edition Mercedes-AMG S65 Final Edition fot. Filip Trusz

Koniec pewnej ery - Mercedes-AMG S65 Final Edition

To jedna z najsmutniejszych informacji z tegorocznej Genewy. Mercedes pokazał Mercedesa-AMG S65 Final Edition, a to oznacza, że Niemcy żegnają silnik V12. W nowych ekologicznych czasach dla tak ogromnych silników nie ma już miejsca. A na pewno nie w Europie.

Powstanie tylko 130 sztuk, a każda będzie pomalowana czarnym lakierem Obsidian Black, z którym kontrastować będą brązowe akcenty. Limuzyna stoi na 20-calowych obręczach.

Mercedes-AMG S65 Final Edition
fot. Filip Trusz

Pod maską potężna V-dwunastka, która wraz z tą wersją zostanie wycofana z oferty. Mercedesa-AMG S65 Final Edition napędza 6-litrowe V12 twin turbo. Ma 621 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? 4,1 sekundy do 100 km/h i 300 km/h prędkości maksymalnej.

Mercedes-AMG S65 Final Edition
fot. Filip Trusz

Bugatti La Voiture NoireBugatti La Voiture NoireBugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture NoireBugatti La Voiture NoireBugatti La Voiture Noire fot. Filip Trusz

Bugatti La Voiture Noire - 16,7 miliona euro na 4 kołach

W Genewie nie mogło zabraknąć także kosmicznie drogich supersamochodów. Postanowiliśmy wam w tym materiale pokazać nowe Bugatti - Bugatti La Voiture Noire.

Zostało zbudowane na Chironie, a stylistycznie nawiązuje do Type 57 SC Atlantic. Z Chironem współdzieli także napęd - poczwórnie doładowane 8.0 W16 o mocy 1500 KM.

Powstanie tylko w jednym egzemplarzu, który już został kupiony za 16,7 miliona euro. Według nieoficjalnych doniesień kupił je Ferdinand Piech, były głównodowodzący koncernem VAG.

Bugatti La Voiture Noire
fot. Filip Trusz

Alfa Romeo Giulia i Stelvio w wersji Racing Edition Alfa Romeo Giulia i Stelvio w wersji Racing Edition fot. Filip Trusz

Ale to nie wszystkie genewskie premiery!

Wybraliśmy tylko kilka samochodów, które lada chwila pojawią się w Polsce i mogą odmienić nasz rynek. No może oprócz Bugatti, ale o nim trzeba było wspomnieć. Na Moto.pl znajdziecie o wiele więcej informacji o genewskich premierach. Wszystkie zbieramy w tym miejscu: GENEWA 2019.

A na koniec mamy dla was jeszcze trochę zdjęć:

Toyota GR Supra
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019 Genewa 2019 fot. Filip Trusz

Spacer po targach

Mamy jeszcze kilka zdjęć po krótkim spacerze po stoiskach:

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Genewa 2019
fot. Filip Trusz

Jutro wrócimy z podsumowaniem, w którym przyjrzymy się trendom, jakie zawładnęły motoryzacją - małe silniki, elektryki, auta autonomiczne, a może właśnie coś innego... Dzisiaj, tak po pierwszym dniu, jeszcze trudno wyciągać wnioski.

Jest nas w Genewie troje, postaramy się więc spojrzeć na targi z zupełnie różnych perspektyw.

Więcej o:
Copyright © Agora SA