Które modele zyskują, a które tracą najwięcej klientów? Ranking za pierwszą połowę 2018 r.

Najwięcej klientów w Polsce zyskują oczywiście samochody typu SUV. I nowe, i obecne na rynku już od jakiegoś czasu. A kto traci? Oprócz modeli, które wychodzą ze sprzedaży, w tegorocznym rankingu pojawiło się kilku mocnych graczy.

Nowe dane IBRM SAMAR

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, opublikował bardzo ciekawe zestawienie. Dowiedzieliśmy się, które samochody w pierwszym półroczu tego roku zanotowały największe wzrosty liczby rejestracji w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017.

Z drugiej strony przyjrzano się także modelom, które notują największe straty.

Źródło: IBRM SAMAR

Skoda Karoq Skoda Karoq Materiały partnera

Kto poprawia swoje wyniki?

Nie może dziwić, że na szczycie takiego zestawienia muszą się znaleźć modele, które w 2018 r. debiutują. I tak największy przyrost liczby rejestracji notują dwa SUV-y koncernu VAG, Skoda Karoq oraz Volkswagen T-Roc. Na podium znajdziemy także nowego Opla Insignię ze świetnym wynikiem (+1518 rejestracji) - najwyraźniej najnowsza generacja Insignii okazała się strzałem w dziesiątkę na polskim rynku.

Mocne wzrosty z modeli o ugruntowanej już w Polsce pozycji notują także Toyota Yaris, Ford Focus, Skoda Fabia i Mazda CX-5.

Z SUV-owych debiutów, oprócz Karoqa i T-Roca, warto zwrócić uwagę na Kię Stonic, Forda EcoSporta, Hyundaia Konę oraz Seata Atekę.

Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi fot. Opel

Piętnastka modeli, które zyskują najwięcej klientów:

01. Skoda Karoq: 1960 | +1960 sztuk (*)

02. Volkswagen T-Roc: 1682 | +1682 (*)

03. Opel Insignia: 2542 | +1518

04. Toyota Yaris: 7500 | +1270

05. Kia Stonic: 1191 | +1191 (*)

06. Ford Focus: 6459 | +1082

07. Skoda Fabia: 10 225 | +1009

08. Ford EcoSport: 1005 | +1005 (*)

09. Mazda CX-5: 1845 | +989

10. Volkswagen Arteon: 1061 | +986

11. Ford Kuga: 1755 | +957

12. Toyota Corolla: 4131 | +855

13. Hyundai Kona: 847 | +847 (*)

14. Ford Ka+: 842 | +842 (*)

15. SEAT Arona: 820 | +820 (*)

(*) oznaczamy modele, które debiutowały w 2018 r.

Volvo XC60 Polestar 2017 Volvo XC60 Polestar 2017 fot. Volvo

Kto traci?

Tu z kolei musiały pojawić się modele, które zostały już wycofane ze sprzedaży albo w salonach trwa wyprzedaż ostatnich egzemplarzy. Dlatego na podium znajdziemy Opla Meriva, Skodę Yeti i Forda B-Maxa.

W statystykach sprzedaży możemy zaobserwować poważny kryzys klasy średniej. Przed spadkami uchronił się tylko lider tego segmentu, Volkswagen Passat. Za to praktycznie wszyscy jego konkurenci tracą klientów. To: Toyota Avensis, Ford Mondeo, Mazda 6 czy Renault Talisman.

Radzimy także zwrócić uwagę na Volvo XC60. To najpopularniejszy samochód klasy premium na polskim rynku, jednak w 2018 r. traci kierowców - przez pierwsze 6 miesięcy kupiło go aż o 933 osób mniej niż w pierwszym półroczu 2017 r.

Akademia RS, czyli emocje według SKODY

Opel Meriva 1.6 CDTI Opel Meriva 1.6 CDTI fot. Opel

Piętnastka modeli, które tracą najwięcej klientów:

01. Opel Meriva: 155 | -1321 sztuk (*)

02. Skoda Yeti: 13 | -1219 (*)

03. Ford B-Max: 80 | -1022 (*)

04. Volvo XC60: 2362 | -933

05. Toyota Avensis: 1975 | -693

06. Ford Mondeo: 1799 | -689

07. Renault Clio: 4450 | -655

08. Mazda6: 889 | -625

09. Toyota Verso: 412 | -607 (*)

10. Kia Rio: 1428 | -544

11. Fiat Punto: 159 | -433

12. Renault Talisman: 574 | -429

13. Opel Mokka: 2170 | -419

14. Toyota Auris: 5957 | -361

15. Opel Corsa: 3235 | -339

(*) oznaczamy modele, które wycofano w 2018 r.

Więcej o:
Copyright © Agora SA