Rolls-Royce Cullinan - 5 ciekawostek o nowym SUV-ie

W końcu doczekaliśmy się pierwszego SUV-a w gamie marki Rolls-Royce. Potężna i luksusowa maszyna potrafi zadbać o to, żeby pasażerowie mogli podróżować w komfortowych warunkach po drodze i w terenie.
Rolls-Royce Cullinan Rolls-Royce Cullinan fot. Rolls-Royce

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan powstał na płycie podłogowej modelu Phantom. Pomimo zupełnie nowego kształtu nadwozia posiada wszystkie najważniejsze cechy, jakich oczekiwalibyśmy od samochodu tej klasy.  Skąd wzięła się nazwa pierwszego SUV-a w historii marki? Nawiązuje do największego i najczystszego ze znalezionych dotąd diamentów. Diament Cullinan odnaleziono w 1905 roku w kopalni w RPA, a nazwę dla niego nadano od nazwiska dyrektora angielskiej spółki diamentowej Thomasa Cullinana. Obecnie diament Cullinan jest podzielony na 105 mniejszych części.  

Poniżej przedstawiamy kilka ciekawostek, jakie skrywa ultraluksusowy SUV.

Rolls-Royce Cullinan
fot. Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan Rolls-Royce Cullinan fot. Rolls-Royce

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce jest wyposażony w stały napęd na cztery koła, ale brakuje w nim tradycyjnego reduktora. Zamiast tego producent zainstalował tryb "Everywhere", w którym komputer zadba o to, żeby jazda w terenie obyła się bez większych trudności. Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu Cullinan zapewnia głębokość brodzenia do 540 mm.

Rolls-Royce Cullinan Rolls-Royce Cullinan fot. Rolls-Royce

Rolls-Royce Cullinan

Pod maską potężnej maszyny pracuje równie imponująca jednostka. Dwanaście cylindrów ułożonych widlasto daje pojemność 6,75-litra, a wspomaganie podwójnym turbodoładowaniem  dostarcza 563 KM maksymalnej mocy i 850 Nm momentu obrotowego. To zupełnie wystarczy, żeby dynamicznie rozruszać ważącego 2,65-tony SUV-a.

Rolls-Royce Cullinan Rolls-Royce Cullinan fot. Rolls-Royce

Rolls-Royce Cullinan

Zawieszenie ultraluksusowego SUV-a składa się z komputerów, które wykonują miliony obliczeń na minutę, żeby na bieżąco dostosowywać twardość i ustawienia do panujących warunków i nawierzchni. Rolls Royce'a zapewnia, że nawet w terenie Cullinan zapewni maksymalnie komfortowe warunki podróżowania.

Rolls-Royce Cullinan Rolls-Royce Cullinan fot. Rolls-Royce

Rolls-Royce Cullinan

Po raz pierwszy w historii marki Rolls-Royce na wyposażeniu samochodu zamontowano podnoszoną wraz z szybą pokrywę bagażnika. Całość jest sterowana elektrycznie, a bagażnik przy okazji oferuje od 530 do 1930 litrów pojemności.

Rolls-Royce Cullinan Rolls-Royce Cullinan fot. Rolls-Royce

Rolls-Royce Cullinan

Klienci mogą zamówić niestandardowe "moduły rekreacyjne", które chowają się w przestrzeni ładunkowej. W zależności od upodobań można tam zmieścić akcesoria do wędkarstwa muchowego, fotografii, snowboardu czy kitesurfingu. Wszystko odbywa się za pomocą zmechanizowanej szuflady. W ofercie jest nawet moduł rekreacyjny z dwoma fotelami - idealny do oglądania zachodów słońca nad morskim klifem.

Więcej o:
Komentarze (24)
Rolls-Royce Cullinan
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: rybka

    Oceniono 25 razy 25

    Zawieszenie składa się z komputerów... Serio? Komputer zastąpił wahacze, amortyzatory czy może sprężyny?

  • pcat

    Oceniono 14 razy 14

    Jak tylko spłacę mojego Rapida (2025), to obiecuję, że się zainteresuję tym Culimanem.

  • Gość: Tomek

    Oceniono 14 razy 14

    Idealny na moskiewskie bulwary !

  • himils

    Oceniono 11 razy 11

    Rozczarowujący wydaje się brak opcji dla spinningistów i spławikowców. Nie wiem co sądzić...

  • Gość: gościu

    Oceniono 8 razy 6

    Bogatych ekologia nie dotyczy. Silnik 7 litrów. Biedaki mają jeździć ekologicznie 1 litrem

  • fafarafafafa

    Oceniono 10 razy 4

    O proszę. Pod poprzednią wersją tego "artykułu" było zbyt wiele komentarzy, że to paskudztwo, więc wyczyścili i wrzucili jeszcze raz?

  • big-gasch

    Oceniono 5 razy 3

    Deska rozdzielcza wygląda jakby bmw postanowiło pozbyć się gratów z magazynu po starej siódemce albo piątce.

  • Gość: laik

    Oceniono 2 razy 2

    Z zewnątrz kontrowersyjny, ale mnie się podoba, wewnątrz pachnie latami 70tymi w kiepskim stylu, silnik pewnie rewelacja, więc mieszane uczucia (nie stać mnie na ten samochód jak też 100% forumowiczow;))

  • Gość: ZeeD

    Oceniono 2 razy 2

    ALE PASZTET !

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX