Volkswagen Golf niepokonany w Europie. Najpopularniejsze auto w marcu

Afera z silnikami wysokoprężnymi nie szkodzi zainteresowaniu Golfa. Kompaktowy model z Wolfsburga cieszy się największą popularnością wśród samochodów osobowych w całej Europie.
Volkswagen Golf po faceliftingu Volkswagen Golf po faceliftingu Fot. Volkswagen

Sprzedaż samochodów w Europie w 2018 r.

Firma analityczna Jato Dynamics opublikowała ranking najpopularniejszych modeli na europejskim rynku w marcu tego roku.

Pierwszą piątkę otwiera Volkswagen Polo ze stratą 21 proc. sprzedaży, ale wynik nadal utrzymuje się powyżej 30 tys. sprzedanych egzemplarzy. Przed nim uplasował się najpopularniejszy, kompaktowy SUV dostępny na Starym Kontynencie - Nissan Qashqai. Sprzedaż tego modelu również spadła w porównaniu z poprzednim miesiącem, ale tylko o 5 proc.

Volkswagen Golf po faceliftingu
Fot. Volkswagen

Ford Fiesta 2017 Ford Fiesta 2017 fot. Ford

Sprzedaż samochodów w Europie w 2018 r.

Miejsca na podium otwiera Renault Clio z wynikiem 37 612 egzemplarzy, ale w ostatnim miesiącu zanotował spadek o 7 proc. Na drugim miejscu znalazł się jego bezpośredni konkurent - Ford Fiesta - ze sprzedażą na poziomie 39 896 egzemplarzy.

Na miejscu pierwszym niezagrożony Volkswagen Golf z wynikiem 54 060 sztuk notuje wzrost sprzedaży aż o 16 proc.

Renault Clio 2016 Renault Clio 2016 fot. Renault

Sprzedaż samochodów w Europie w 2018 r.

Oto lista 20 najpopularniejszych samochodów osobowych w Europie w marcu 2018 roku:

01. Volkswagen Golf: 54 060 sztuk (+16%)

02. Ford Fiesta: 39 896 (-15%)

03. Renault Clio: 37 612 (-7%)

04. Nissan Qashqai: 35 053 (-5%)

05. Volkswagen Polo: 32 327 (-21%)

06. Peugeot 208: 28 923 (+2%)

07. Ford Focus: 27 907 (-17%)

08. Opel Corsa: 27 250 (-29%)

09. Renault Captur: 26 605 (-2%)

10. Fiat 500: 26 473 (+2%)

11. Volkswagen Tiguan: 25 325 (-5%)

12. Toyota Yaris: 24 397 (+8%)

13. Skoda Octavia: 22 890 (+1%)

14. Citroen C3: 22 546 (-7%)

15. Ford Kuga: 21 575 (+2%)

16. Dacia Sandero: 20 503 (+7%)

17. Peugeot 2008: 20 452 (-12%)

18. Peugeot 3008: 20 430 (+42%)

19. Opel Astra: 20 417 (-35%)

20. Skoda Fabia: 19 346 (-2%)

Źródło: IBRM SAMAR, JATO Dynamics

Więcej o:
Komentarze (31)
Sprzedaż samochodów w Europie w 2018 r.
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: look

    Oceniono 22 razy 4

    Szkoda, że nie napisaliście, że 80% golfów w Europie kupują Niemcy :D Nawet gdyby golf wyglądał jak kupa a wiele mu do tego nie brakuje to Niemcy i tak go kopia bo to niemiecki Golf :D

  • Gość: rwh

    Oceniono 3 razy 3

    jedno jest pewne golf to awaryjna tandeta
    a ten co ma mysli że wszystkie sie psuja bo muszą hehe

  • Gość: szym

    Oceniono 11 razy 1

    Półtora roku temu podpisałem z VW umowę na golfa 7.W finansowaniu podobnym do leasingu, tylko dla osoby fizycznej. Przewagą VW (i innych z tego koncernu) na polskim rynku jest własny bank. Okazało się, że miesięczna rata za golfa 150KM ze średnim wyposażeniem (ale już z fotelami ergo, jakimiś tam asystentami, tempomatem itp) jest niższa niż za Focusa 125KM albo Astrę też 125KM.

    Wpływ na to miały trzy czynniki: własny bank, mniejszy spadek wartości względem konkurentów, dużo większa procentowo zniżka na samochód w wyprzedaży rocznikowej (grudzień)

    Poza faktem, że nie chcę już nigdy nowego samochodu, to nie mogę mu nic zarzucić. Jeździ, działa.

  • Gość: Dr NO.

    0

    Golf, golfem... Ale ten spadek Opla (zarówno Astra jak i Corsa - 30% !!! Jestem w szoku.) Ciekawe o co chodzi. Na marginesie - Nowe Peugeoty i Citroeny mi się podobają i Mini. :D

  • daniel.jed

    Oceniono 14 razy 0

    Jak można jeździć czymś tak nudnym? I jeszcze codziennie na to patrzeć. Podobnie ze skodą. No chyba że firmowe. To się można pomęczyć.

  • szwampuch58

    Oceniono 2 razy -2

    hejterzy dostali sraczki bo Golf ist the best.hehehehe

  • Nie Judym

    Oceniono 4 razy -2

    Nie dziwię się, że Polo traci, bo jest już niewiele mniejszy ale oferowany jest z mniejszą gamę silników, a jego cena znacząco nie jest niższa od Golfa. Dlatego pewnie nabywcy wolą Golfa. A podpisujący swoją opinię jako "daniel.jed", twierdzący, że VW Golf jest nudny, może ma trochę racji, bo wszystkie VW to wzór ERGONOMII (czyli dostosowania miejsca pracy kierowcy auta do możliwości psychofizycznych człowieka). Ponadto to wciąż Golf, a właściwie koncern VW wyznacza standardy jakości produkcji samochodów i wciąż jakość wykonania aut, użyte materiały wykończeniowe oraz spasowanie elementów wyposażenia wnętrza aut porównuje się właśnie z Golfem, ponieważ to kompaktowe auto jest liderem sprzedaży. Dlatego nie mam dylematu czy wybrać jakieś "skośne" auto czy jednak europejskie.

  • Gość: Reks10

    Oceniono 22 razy -2

    6 lat już go tłuką a on nadal poza konkuręcją. Inni moga tylko pomarzyć.

  • Gość: likoan

    Oceniono 17 razy -3

    Janusze Europy łączcie się.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX