Nowy Ford Focus nie zadebiutował na salonie motoryzacyjnym w Genewie, ale oficjalną odsłonę zaplanowano już za kilka dni. Preferencje klientów zmieniają się, dlatego producent wprowadza na rynek zupełnie nową wersję Active, z lekko podniesionym prześwitem. Nie zabraknie luksusowej wersji Vignale.
fot. Ford
Wraz z premierą zwykłej wersji dowiemy się więcej na temat ekstremalnej odmiany RS, która skrywa pod maską dobrze znany silnik o pojemności 2,3 litra. Jednak tym razem inżynierowie Forda wydobyli z jednostki więcej mocy - pierwsze przecieki mówią o 400 KM. Oprócz tego pojawi się moduł ISG, czyli zintegrowany alternator z rozrusznikiem. Zapewni około 100 Nm momentu obrotowego, dostępnego zanim turbosprężarka wkroczy do akcji.
Fot. Michał Dek
Według pierwszych doniesień sportowy model ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 4,5 sekundy.