Stan Kalifornia wpuści na drogi samochody bez kierowców

Od kilku dni na terenie stanu Kalifornia firmy rozwijające technologie autonomiczne mogą się starać o pozwolenie na wprowadzenie do ruchu samochodów bez kierowcy na pokładzie.
Chrysler Pacifica Waymo Chrysler Pacifica Waymo fot. Waymo

Stan Kalifornia wpuści na drogi samochody bez kierowców

Kilka firm zajmujących się rozwijaniem autonomicznej technologii, takich jak Cruise Automation czy Waymo ma siedzibę w stanie Kalifornia. Jednak żadna z nich nie mogła do tej pory wpuścić do ruchu drogowego auta bez kierowcy na pokładzie. Taka możliwość pojawiła się dopiero wraz z początkiem tego miesiąca.

Chrysler Pacifica Waymo Chrysler Pacifica Waymo fot. Waymo

Stan Kalifornia wpuści na drogi samochody bez kierowców

Od 2 kwietnia organ o nazwie DMV przyjmuje wnioski o pozwolenie na testowanie takich pojazdów w prawdziwym ruchu. Jednak jak dotąd nie wpłynęła żadna aplikacja, a firmy zajmujące się rozwojem technologii przyszłości są oszczędne w słowach.

Chrysler Pacifica Waymo Chrysler Pacifica Waymo fot. Waymo

Stan Kalifornia wpuści na drogi samochody bez kierowców

Wpływ na to może mieć niedawny wypadek z udziałem samochodu autonomicznego należącego do Ubera. Większość firm wycofało się z intensywnych testów nowych rozwiązań na drogach. Do tej pory autonomiczne samochody mogły się poruszać z kierowcą asystującym, który przejmował kontrolę nad samochodem w razie niebezpieczeństwa. 

Więcej o:
Komentarze (2)
Samochody autonomiczne
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • japka_putina

    Oceniono 3 razy 3

    DMV, to Department of Motor Vehicles - taki urząd komunikacji. Waymo testuje już od listopada 2017 samochody zupełnie bez kierowcy w rejonie Phoenix w Arizonie. W realu nikt oprócz Waymo nie ma samochodu autonomicznego gotowego do wypuszczenia na drogi bez ryzykowania rychłym finałem podobnym do Ubera. Waymo bez konieczności rozłączenia jeździ kilka tysięcy mil, system opracowany przez GM potrzebuje interwencji co kilkaset mil, reszta testujących samochody autonomiczne w Kalifornii przejeżdża od kilku do kilkudziesięciu mil, czyli tyle co nic. Co ciekawe, jest wśród nich Daimler, czyli firma, która zaczęła badać temat, gdy założyciel Googla chodził jeszcze do podstawówki. Wśród testujących nie ma Tesli - w 2017 roku ta firma nie testowała na drogach publicznych żadnego systemu autonomicznej jazdy, choć ma na takie testy pozwolenie. Usprawiedliwiona jest tylko nieobecność Forda, który pobudował sobie całe miasteczko do własnych badań i testów.

  • student_zebrak

    Oceniono 2 razy 2

    czy ustalono juz, kto odpowiada za szkody w przypadku kolizji spowodowanej przez pojazd bez kierowcy?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX