Lynk & Co 02 - brat Volvo XC40 z Chin gotowy na podbój Europy

Geely od jakiegoś czasu zapowiada mocne wejście na europejski rynek. Właśnie poznaliśmy szczegóły crossovera Lynk & Co 02, który jest bratem bliźniakiem Volvo XC40. To właśnie model 02 ma rozpocząć ekspansję Chińczyków.
Lynk & Co 02 Lynk & Co 02 fot. Geely

Lynk & Co 02 - brat bliźniak Volvo XC40

Lynk & Co 02 to kompaktowy crossover, bardzo blisko spokrewniony ze szwedzkim Volvo XC40. Obie marki, Lynk i Volvo, należą do chińskiego giganta, koncernu Geely. To już drugi model Chińczyków. Marka wcześniej pokazała większego 01. Rynkowa premiera Lynk & Co 02 zapowiadana jest na rok 2019. Za to w 2020 r. mamy zobaczyć kolejny model - trójką zostanie oznaczony nowoczesny sedan.

Lynk & Co 02 ma mierzyć 4 448 mm długości, 1890 mm szerokości. Chińczycy postawili na odważną stylistykę.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Specjalnie z myślą o europejskich kierowcach dopracowano zawieszenie i układ kierowniczy. Producent mówi o "sportowym" prowadzeniu i emocjach, jakie ma dostarczać jazda.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Lynk & Co 02 Lynk & Co 02 fot. Geely

Lynk & Co 02 - nowoczesne wnętrze ze stałym dostępem do Internetu

Kabina Lynk & Co 02 również będzie się wyróżniać na rynku nowoczesnym projektem. Producent z Państwa Środka stawia na dwa duże ekrany i tylko najważniejsze przyciski i przełączniki. Chińczycy mówią też dużo o rozbudowanych usługach typy connect, które mają być jednymi z najbardziej zaawansowanych w klasie.

W ofercie modelu 02 nie znajdziemy klasycznych wersji wyposażenia i dodatkowych opcji. Crossover ma być dostępny tylko w jednej, bardzo bogato wyposażonej odmianie. Poziom wyposażenia będzie zależeć od danej serii, która trafi na rynek.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Wyposażenie nie będzie więc wpływało na cenę Lynk & Co 02, bo wszystkie auta akurat dostępne w sprzedaży będą pod tym względem identyczne.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Lynk & Co 02 Lynk & Co 02 fot. Geely

Lynk & Co 02 - oferta silnikowa

Na cenę będzie miała za to wpływ wersja silnikowa.

Wszystko wskazuje na to, że Lynk & Co 02 będzie dostępny tylko z silnikami elektrycznymi. Auto zadebiutuje w dwóch wersjach - jako klasyczna hybryda i hybryda typu plug-in. Silnik spalinowy to trzycylindrowe 1.5, które już niedługo trafi pod maskę Volvo XC40. Dokładnych parametrów Lynka & Co 02 jeszcze nie znamy. Producent podał tylko, że hybryda plug-in na samym prądzie ma spokojnie pokonać ponad 50 km.

Po roku do oferty dołączy wersja stuprocentowo elektryczna. Silnik elektryczny i akumulatory mają mieć identyczne parametry, jak w elektrycznej wersji Volvo XC40.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Na początek swojej obecności w Europie Lynk & Co ma w planach wprowadzić na rynek 8 różnych wersji crossovera 02 (mowa tu o kombinacjach kolorystycznych i silnikowych). Oznacza to, że w cenniku znajdziemy tylko osiem, z góry skonfigurowanych pozycji. Miłośnicy grzebania w konfiguratorze i szerokich możliwości personalizacji będą musieli więc obejść się smakiem. Lynk & Co 02 będzie dostępny tylko w tych ośmiu wariantach. Przynajmniej na początku.

Lynk & Co 02 Lynk & Co 02 fot. Geely

Lynk & Co 02 - pojawią się klasyczne salony

Pierwsze zapowiedzi Geely wzbudziły sporo kontrowersji. Początkowo producent chciał oferować tylko jedną wersję crossovera, ale teraz już wiemy, że będzie ich w sumie osiem. Europejscy klienci nie byli zachwyceni, że to marka ma decydować o wszystkim w ich samochodzie.

Tak samo jak wiele osób bardzo chłodno przyjęło informację, że auta Lynk & Co będzie można zamówić tylko przez Internet. Chińczycy początkowo planowali sprzedawać swoje samochody tylko za pośrednictwem strony internetowej i całkowicie zrezygnować z budowania sieci salonów. To także się zmieniło. Geely w dalszym ciągu główny nacisk stawia na Internet, ale klasyczne salony pojawią się w najbardziej prestiżowych miastach Europy.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Pierwsze salony Lynk & Co powstaną w Amsterdamie, Londynie, Barcelonie, Brukseli i Berlinie. Możemy się spodziewać, że Lynk & Co zawita także do Polski.

Więcej o:
Komentarze (52)
Lynk & Co 02 - premiera, zdjęcia, silniki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • avensis77

    Oceniono 1 raz 1

    Wygląda ciekawie, ale nie wiadomo, jak z jakością, serwisem, częściami, a marka przecież jest całkowicie nie znana w Europie. Chyba koronnym argumentem za tym modelem mogłaby być tylko cena. W Chinach jeździ sporo samochodów tamtejszej produkcji, ale czy u nas może się to przyjąć?

  • readme.txt

    Oceniono 8 razy 8

    Czy Lynk to jest to tanie polskie auto elektryczne które Morawiecki obiecał Polakom?

  • harry_callahan

    Oceniono 9 razy 9

    czekam na dwucylindrowy 0,9 l z trzema turbinami.

  • smurfmadrala

    Oceniono 3 razy -1

    Volvo jest obecnie szwecjalistyczne czyli inaczej multi-kulti.
    Później reszta marksistowskiej gospodarki zostanie własnością tych, którzy od marksizmu odeszli.
    A taki np. Izrael nawet nie chce myśleć o marksistowskim ustroju,
    jest to kraj wyznaniowy, żydowska konstytucja mówi o religii narodowej, języku, kulturze i narodzie.

  • Gość: Krakus

    Oceniono 4 razy -4

    Nie rozumiem, dlaczego środowisko jest tak pomijane pod wszystkimi względami, chrońmy środowisko i uaktywnijmy opłatę emisyjną!

  • Gość: Alicja

    Oceniono 4 razy -4

    Elektromobilność to przyszłość, olac ceny paliw

  • Gość: dobry

    Oceniono 6 razy 0

    to trump podwyzszyl nam ceny paliwa

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX