Lynk & Co 02 - brat Volvo XC40 z Chin gotowy na podbój Europy

Geely od jakiegoś czasu zapowiada mocne wejście na europejski rynek. Właśnie poznaliśmy szczegóły crossovera Lynk & Co 02, który jest bratem bliźniakiem Volvo XC40. To właśnie model 02 ma rozpocząć ekspansję Chińczyków.
Lynk & Co 02 Lynk & Co 02 fot. Geely

Lynk & Co 02 - brat bliźniak Volvo XC40

Lynk & Co 02 to kompaktowy crossover, bardzo blisko spokrewniony ze szwedzkim Volvo XC40. Obie marki, Lynk i Volvo, należą do chińskiego giganta, koncernu Geely. To już drugi model Chińczyków. Marka wcześniej pokazała większego 01. Rynkowa premiera Lynk & Co 02 zapowiadana jest na rok 2019. Za to w 2020 r. mamy zobaczyć kolejny model - trójką zostanie oznaczony nowoczesny sedan.

Lynk & Co 02 ma mierzyć 4 448 mm długości, 1890 mm szerokości. Chińczycy postawili na odważną stylistykę.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Specjalnie z myślą o europejskich kierowcach dopracowano zawieszenie i układ kierowniczy. Producent mówi o "sportowym" prowadzeniu i emocjach, jakie ma dostarczać jazda.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Lynk & Co 02 Lynk & Co 02 fot. Geely

Lynk & Co 02 - nowoczesne wnętrze ze stałym dostępem do Internetu

Kabina Lynk & Co 02 również będzie się wyróżniać na rynku nowoczesnym projektem. Producent z Państwa Środka stawia na dwa duże ekrany i tylko najważniejsze przyciski i przełączniki. Chińczycy mówią też dużo o rozbudowanych usługach typy connect, które mają być jednymi z najbardziej zaawansowanych w klasie.

W ofercie modelu 02 nie znajdziemy klasycznych wersji wyposażenia i dodatkowych opcji. Crossover ma być dostępny tylko w jednej, bardzo bogato wyposażonej odmianie. Poziom wyposażenia będzie zależeć od danej serii, która trafi na rynek.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Wyposażenie nie będzie więc wpływało na cenę Lynk & Co 02, bo wszystkie auta akurat dostępne w sprzedaży będą pod tym względem identyczne.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Lynk & Co 02 Lynk & Co 02 fot. Geely

Lynk & Co 02 - oferta silnikowa

Na cenę będzie miała za to wpływ wersja silnikowa.

Wszystko wskazuje na to, że Lynk & Co 02 będzie dostępny tylko z silnikami elektrycznymi. Auto zadebiutuje w dwóch wersjach - jako klasyczna hybryda i hybryda typu plug-in. Silnik spalinowy to trzycylindrowe 1.5, które już niedługo trafi pod maskę Volvo XC40. Dokładnych parametrów Lynka & Co 02 jeszcze nie znamy. Producent podał tylko, że hybryda plug-in na samym prądzie ma spokojnie pokonać ponad 50 km.

Po roku do oferty dołączy wersja stuprocentowo elektryczna. Silnik elektryczny i akumulatory mają mieć identyczne parametry, jak w elektrycznej wersji Volvo XC40.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Na początek swojej obecności w Europie Lynk & Co ma w planach wprowadzić na rynek 8 różnych wersji crossovera 02 (mowa tu o kombinacjach kolorystycznych i silnikowych). Oznacza to, że w cenniku znajdziemy tylko osiem, z góry skonfigurowanych pozycji. Miłośnicy grzebania w konfiguratorze i szerokich możliwości personalizacji będą musieli więc obejść się smakiem. Lynk & Co 02 będzie dostępny tylko w tych ośmiu wariantach. Przynajmniej na początku.

Lynk & Co 02 Lynk & Co 02 fot. Geely

Lynk & Co 02 - pojawią się klasyczne salony

Pierwsze zapowiedzi Geely wzbudziły sporo kontrowersji. Początkowo producent chciał oferować tylko jedną wersję crossovera, ale teraz już wiemy, że będzie ich w sumie osiem. Europejscy klienci nie byli zachwyceni, że to marka ma decydować o wszystkim w ich samochodzie.

Tak samo jak wiele osób bardzo chłodno przyjęło informację, że auta Lynk & Co będzie można zamówić tylko przez Internet. Chińczycy początkowo planowali sprzedawać swoje samochody tylko za pośrednictwem strony internetowej i całkowicie zrezygnować z budowania sieci salonów. To także się zmieniło. Geely w dalszym ciągu główny nacisk stawia na Internet, ale klasyczne salony pojawią się w najbardziej prestiżowych miastach Europy.

Lynk & Co 02
fot. Geely

Pierwsze salony Lynk & Co powstaną w Amsterdamie, Londynie, Barcelonie, Brukseli i Berlinie. Możemy się spodziewać, że Lynk & Co zawita także do Polski.

Więcej o:
Komentarze (35)
Lynk & Co 02 - premiera, zdjęcia, silniki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • justas32

    Oceniono 30 razy 22

    Podobno chińczycy niczego tak się nie boją jak polskich samochodów elektrycznych ...

  • remo29

    Oceniono 22 razy 22

    Azjaci. Najpierw oglądają, robią zdjęcia, próbują podrobić, a potem metodą prób i błędów robią coraz lepsze i lepsze. Później kuszą rynek ceną i zanim się zorientujesz, widzisz ich auta wszędzie. Japonia, Korea, teraz Chiny.

  • m.martyn

    Oceniono 21 razy 9

    Stylistycznie wypada lepiej od aut japońskich, z których tylko na nieliczne da się patrzeć bez bólu oczu.

  • hart_brejker

    Oceniono 10 razy 6

    Co za debilna nazwa...
    Mogli go nazwać"link&gudwabrejszyn@interneszonal...

  • kieja

    Oceniono 7 razy 3

    Zewnetrzna stylistyka to cos miedzy Porsche a Renault.

  • fafarafafafa

    Oceniono 4 razy 2

    "Chińczycy początkowo planowali sprzedawać swoje samochody tylko za pośrednictwem strony internetowej i całkowicie zrezygnować z budowania sieci salonów". LOL. Oczekiwali, że ludzie będa wywalać kilkadziesiąt, jak nie więcej, tysięcy złotych nie widziawszy wcześniej towaru na oczy? A może chcieli wychować sobie fanbojów jak ziaomi?

  • Gość: WagON

    0

    rozpada sie przemysl naftowy w wenezueli no i nam sie dostaje podwyzkami cen paliw

  • Gość: Spyta

    0

    chcecie miec czyste powietrze, bez smogu to sie cieszcie ze paliwo drozeje przez trumpa i arabow co sie na nim odgrywaja

  • Gość: 21cm

    Oceniono 1 raz -1

    te podwyzki cen paliw sa glownie przez ryzyko konfliktu w Zatoce perskiej.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX