Nabywcy nowych samochodów coraz częściej skłaniają się ku SUV-om i crossoverom. Dlatego coraz więcej producentów zmienia kurs i wprowadza do gamy właśnie takie modele. Póki co jedynym autem sportowo-rekreacyjnym w gamie Alfa Romeo jest Stelvio, ale włoski producent wspominał już jakiś czas temu, że na tym nie kończy.
Powoli nadchodzi czas wprowadzenia następcy dla wysłużonego MiTo.
Sergio Marchionne, prezes koncernu FCA, w rozmowie z dziennikarzami zapowiedział, że nazwa zostanie zachowana, ale na rynku pojawi się zupełnie nowy samochód. Dodał też, że segment małych hatchbacków cały czas się kurczy, a klienci poszukują bardziej praktycznych samochodów.
fot. Alfa Romeo
Najmniejsza Alfa zadebiutowała dekadę temu. Samochód zbudowano na wspólnej płycie podłogowej Fiata Grande Punto i Opla Corsy D. Od tamtego czasu samochód nie przeszedł żadnych większych zmian. Jest oferowany z kilkoma silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a nawet z fabryczną instalacją LPG. Klienci mogą połączyć jednostki ze skrzynią manualną lub dwusprzęgłową.