Raport Dekra 2018 - oto najbardziej niezawodne samochody w Niemczech

Niemiecka organizacja Dekra przygotowała coroczny raport na temat usterkowości samochodów używanych, dzieląc je na różne klasy i grupy przebiegów. W tym roku najlepiej wypadły samochody z Niemiec, a konkretnie Ingolstadt i Stuttgartu.
1 Audi A6 3.0 TDI z 2011 r. Audi A6 3.0 TDI z 2011 r. fot. Audi

Raport DEKRA - zasady

Oprócz podziału na klasy pojazdów, Dekra segreguje auta na podstawie grupy przebiegu: do 50 000 km; między 50 000 a 100 000 km; między 100 000 a 150 000 km. Tegoroczną nowością jest jeszcze jedna kategoria eksploatacyjna, która powinna najbardziej zainteresować Polaków: od 150 000 do 200 000 km.

Raport uwzględnia typowe wady występujące w samochodach używanych, takie jak np. korozja układu wydechowego lub luzy w zawieszeniu. Na tej podstawie można dokonać oceny wytrzymałości pojazdu. Natomiast kwestie wynikające z nieodpowiedniej dbałości o ogólny stan auta (np. zużycie opon) nie są brane pod uwagę.

Średni wiek sprowadzanych do Polski samochodów wynosi prawie 12 lat
fot. Michał Zagórny

Opracowanie przygotowane przez specjalistów w Dekry obejmuje 15 mln badań okresowych pojazdów na rynku niemieckim w ciągu ostatnich dwóch lat. W raporcie znajdziemy 522 różne modele samochodów.

Oto lista najmniej awaryjnych samochodów według raportu Dekra 2018 z podziałem na poszczególne segmenty:

2

Samochody małe

01. Audi A1 (rocznik 2010)

02. Honda Jazz (rocznik 2008)

03. Mazda2 (rocznik 2007)

3

Samochody kompaktowe

01. Audi A3 (rocznik 2012)

02. Volkswagen Golf VII (rocznik 2012)

03. BMW Serii 1 (rocznik 2011)

4

Samochody klasy średniej

01. Audi A4 (rocznik 2008)

02. Volvo S60/V60 (rocznik 2010)

03. Audi A5 (rocznik 2007

5

Samochody klasy wyższej/luksusowe

01. Audi A6 (rocznik 2011)

02. Mercedes Klasy E (rocznik 2009)

03. Skoda Superb (rocznik 2008)

6

Samochody sportowe/coupe

01. Audi TT (rocznik 2006)

02. Porsche 911 (rocznik 2004)

03. Mercedes SL (rocznik 2001)

7

Samochody terenowe/SUV

01. Mercedes Klasy M/GLE (rocznik 2011)

02. Audi Q3 (rocznik 2011)

03. Audi Q5 (rocznik 2008)

8

Samochody typu van

01. Mercedes Klasy B (rocznik 2011)

02. Opel Zafira (rocznik 2012)

03. Ford C-Max/Grand C-Max (rocznik 2010)

9

Samochody użytkowo-osobowe

01. Volkswagen Amarok (rocznik 2010)

02. Mercedes Viano/Vito (rocznik 2003)

03. Citroen Berlingo (rocznik 2008)

10

Samochody użytkowo-osobowe duże

01. Mercedes Sprinter (rocznik 2006)

02. Renault Master (rocznik 2010)

03. Volkswagen Crafter (rocznik 2006)

11

Najlepszy ze wszystkich klas

W raporcie Dekry występuje jeszcze kategoria "Najlepszy ze wszystkich klas". Znajdziemy tam ogólnie najbardziej niezawodne samochody, które wyłoniono na podstawie uśrednionych statystyk. Tak wygląda pierwsza trójka:

1. Audi A6 (rocznik 2011, nota: 94,6)

2. Mercedes Klasy M/GLE (rocznik 2011, nota: 92,4)

3. Mercedes Klasy B (rocznik 2011, nota: 91,4)

Komentarze (95)
Raport Dekra 2018
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: exc

    Oceniono 196 razy 162

    Niemieckie rankingi są tak samo wiarygodne jak testy emisji spalin Volcwagena.

  • Gość: Aga39

    Oceniono 88 razy 68

    Bo w Niemczech jak się coś poważnego zaczyna sypać, Audi ląduje w komisie, potem kupują go handlarze z Europy wschodniej i problem znika z niemieckiej ziemi. Dzięki temu raporty Dekry i TUV są wyjątkowo korzystne dla pojazdów Made in Germany.

  • Gość: look

    Oceniono 58 razy 50

    Po pierwsze DEKRA nie ma nic wspólnego z raportem niezawodności (w statystykach nie uwzględnia się samochodów "serwisowanych" w DEKRA) a po drugie nie dziwią was same niemieckie samochody na podium ? :D trzeba być debiIem, żeby wierzyć w bezawaryjność obecnie produkowanych niemieckich samochodów. Popatrzcie na Warranty direct - to jest prawdziwy raport awaryjności i jakoś tam niemieckich samochodów na podium nie ma a znajdują się pod koniec pierwszej dziesiątki :)

  • Gość: wieśwagen

    Oceniono 47 razy 35

    Doczytałem do drugiego slajdu:
    -> 02. Volkswagen Golf VII (rocznik 2012)
    Dziękuję postoję. Kupowałem VW w 2012 roku i doskonale pamiętam teksty z serwisu że wymiana łańcucha rozrządu i napinacza nie są potrzebne (NA GWARANCJI) ponieważ komputer nie wykazuje luz i przesunięcia(!).
    Co dalej? Uszczelniacze, łożyska, przeguby, wahacze, kilkakrotnie zamki centrala w drzwiach (docelowo we wszystkich), zabawnie bo nawet padł klakson. Pozostałe wydatki to już tylko eksploatacyjne - w ciągu 5lat wydałem blisko 20 tysięcy złotych w serwisie (naprawy i przeglądy ASO). Inni do(j)liczyli jeszcze automatyczną skrzynię DSG do kompletu tego samego rocznika (u mnie manual).

    Wnioski niech sobie wyciągnie każdy osobno...

  • Gość: Coibik

    Oceniono 36 razy 26

    Ciekawi mnie dlaczego u Brytyjczyków jakoś niemieckie auta przeważnie są za podium?
    Czyżby w niemieckich firmach/instytucjach testowych schemat był nadal taki sam jak przy aferze z oponami Adach z przed kilku lat?

  • polsilver100

    Oceniono 31 razy 23

    Audi A4 rocznik 2008,łuszczące pompy paliwa i zatarte silniki bo wałek pompy olejowej wyrobiony.Szkody idące w tysiące Euro.Ponoć klasa ,,premium"

  • sonix24

    Oceniono 27 razy 21

    To nie ranking to marketing.

  • Gość: d_artanian

    Oceniono 24 razy 18

    Niemiecka firma tworzy niezależny i obiektywny raport w którym w każdej kategorii wygrywają niemieckie samochody.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX