Raport Dekra 2018 - oto najbardziej niezawodne samochody w Niemczech

Niemiecka organizacja Dekra przygotowała coroczny raport na temat usterkowości samochodów używanych, dzieląc je na różne klasy i grupy przebiegów. W tym roku najlepiej wypadły samochody z Niemiec, a konkretnie Ingolstadt i Stuttgartu.
Audi A6 3.0 TDI z 2011 r. Audi A6 3.0 TDI z 2011 r. fot. Audi

Raport DEKRA - zasady

Oprócz podziału na klasy pojazdów, Dekra segreguje auta na podstawie grupy przebiegu: do 50 000 km; między 50 000 a 100 000 km; między 100 000 a 150 000 km. Tegoroczną nowością jest jeszcze jedna kategoria eksploatacyjna, która powinna najbardziej zainteresować Polaków: od 150 000 do 200 000 km.

Raport uwzględnia typowe wady występujące w samochodach używanych, takie jak np. korozja układu wydechowego lub luzy w zawieszeniu. Na tej podstawie można dokonać oceny wytrzymałości pojazdu. Natomiast kwestie wynikające z nieodpowiedniej dbałości o ogólny stan auta (np. zużycie opon) nie są brane pod uwagę.

Średni wiek sprowadzanych do Polski samochodów wynosi prawie 12 lat
fot. Michał Zagórny

Opracowanie przygotowane przez specjalistów w Dekry obejmuje 15 mln badań okresowych pojazdów na rynku niemieckim w ciągu ostatnich dwóch lat. W raporcie znajdziemy 522 różne modele samochodów.

Oto lista najmniej awaryjnych samochodów według raportu Dekra 2018 z podziałem na poszczególne segmenty:

Samochody małe

01. Audi A1 (rocznik 2010)

02. Honda Jazz (rocznik 2008)

03. Mazda2 (rocznik 2007)

Samochody kompaktowe

01. Audi A3 (rocznik 2012)

02. Volkswagen Golf VII (rocznik 2012)

03. BMW Serii 1 (rocznik 2011)

Samochody klasy średniej

01. Audi A4 (rocznik 2008)

02. Volvo S60/V60 (rocznik 2010)

03. Audi A5 (rocznik 2007

Samochody klasy wyższej/luksusowe

01. Audi A6 (rocznik 2011)

02. Mercedes Klasy E (rocznik 2009)

03. Skoda Superb (rocznik 2008)

Samochody sportowe/coupe

01. Audi TT (rocznik 2006)

02. Porsche 911 (rocznik 2004)

03. Mercedes SL (rocznik 2001)

Samochody terenowe/SUV

01. Mercedes Klasy M/GLE (rocznik 2011)

02. Audi Q3 (rocznik 2011)

03. Audi Q5 (rocznik 2008)

Samochody typu van

01. Mercedes Klasy B (rocznik 2011)

02. Opel Zafira (rocznik 2012)

03. Ford C-Max/Grand C-Max (rocznik 2010)

Samochody użytkowo-osobowe

01. Volkswagen Amarok (rocznik 2010)

02. Mercedes Viano/Vito (rocznik 2003)

03. Citroen Berlingo (rocznik 2008)

Samochody użytkowo-osobowe duże

01. Mercedes Sprinter (rocznik 2006)

02. Renault Master (rocznik 2010)

03. Volkswagen Crafter (rocznik 2006)

Najlepszy ze wszystkich klas

W raporcie Dekry występuje jeszcze kategoria "Najlepszy ze wszystkich klas". Znajdziemy tam ogólnie najbardziej niezawodne samochody, które wyłoniono na podstawie uśrednionych statystyk. Tak wygląda pierwsza trójka:

1. Audi A6 (rocznik 2011, nota: 94,6)

2. Mercedes Klasy M/GLE (rocznik 2011, nota: 92,4)

3. Mercedes Klasy B (rocznik 2011, nota: 91,4)

Więcej o:
Komentarze (93)
Raport Dekra 2018
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: exc

    Oceniono 196 razy 162

    Niemieckie rankingi są tak samo wiarygodne jak testy emisji spalin Volcwagena.

  • Gość: Aga39

    Oceniono 88 razy 68

    Bo w Niemczech jak się coś poważnego zaczyna sypać, Audi ląduje w komisie, potem kupują go handlarze z Europy wschodniej i problem znika z niemieckiej ziemi. Dzięki temu raporty Dekry i TUV są wyjątkowo korzystne dla pojazdów Made in Germany.

  • Gość: look

    Oceniono 58 razy 50

    Po pierwsze DEKRA nie ma nic wspólnego z raportem niezawodności (w statystykach nie uwzględnia się samochodów "serwisowanych" w DEKRA) a po drugie nie dziwią was same niemieckie samochody na podium ? :D trzeba być debiIem, żeby wierzyć w bezawaryjność obecnie produkowanych niemieckich samochodów. Popatrzcie na Warranty direct - to jest prawdziwy raport awaryjności i jakoś tam niemieckich samochodów na podium nie ma a znajdują się pod koniec pierwszej dziesiątki :)

  • Gość: wieśwagen

    Oceniono 47 razy 35

    Doczytałem do drugiego slajdu:
    -> 02. Volkswagen Golf VII (rocznik 2012)
    Dziękuję postoję. Kupowałem VW w 2012 roku i doskonale pamiętam teksty z serwisu że wymiana łańcucha rozrządu i napinacza nie są potrzebne (NA GWARANCJI) ponieważ komputer nie wykazuje luz i przesunięcia(!).
    Co dalej? Uszczelniacze, łożyska, przeguby, wahacze, kilkakrotnie zamki centrala w drzwiach (docelowo we wszystkich), zabawnie bo nawet padł klakson. Pozostałe wydatki to już tylko eksploatacyjne - w ciągu 5lat wydałem blisko 20 tysięcy złotych w serwisie (naprawy i przeglądy ASO). Inni do(j)liczyli jeszcze automatyczną skrzynię DSG do kompletu tego samego rocznika (u mnie manual).

    Wnioski niech sobie wyciągnie każdy osobno...

  • Gość: Coibik

    Oceniono 36 razy 26

    Ciekawi mnie dlaczego u Brytyjczyków jakoś niemieckie auta przeważnie są za podium?
    Czyżby w niemieckich firmach/instytucjach testowych schemat był nadal taki sam jak przy aferze z oponami Adach z przed kilku lat?

  • polsilver100

    Oceniono 31 razy 23

    Audi A4 rocznik 2008,łuszczące pompy paliwa i zatarte silniki bo wałek pompy olejowej wyrobiony.Szkody idące w tysiące Euro.Ponoć klasa ,,premium"

  • sonix24

    Oceniono 27 razy 21

    To nie ranking to marketing.

  • Gość: d_artanian

    Oceniono 24 razy 18

    Niemiecka firma tworzy niezależny i obiektywny raport w którym w każdej kategorii wygrywają niemieckie samochody.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX