Polacy zarejestrowali rekordową liczbę aut używanych

Luty był rekordowym miesiącem pod względem importu aut używanych. W drugim miesiącu tego roku zarejestrowano w Polsce prawie 74 tys. takich samochodów - to drugi najwyższy wynik w historii.
1 Średni wiek sprowadzanych do Polski samochodów wynosi prawie 12 lat Średni wiek sprowadzanych do Polski samochodów wynosi prawie 12 lat fot. Michał Zagórny

Polacy zarejestrowali rekordową liczbę aut używanych

Według najnowszych danych z raportu Instytutu Samar, tylko w lutym na nasze drogi trafiło 73 937 używanych samochodów. To o 7,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednak wtedy popyt zmalał z powodu pomysłu na wprowadzenie nowych, wysokich stawek podatku akcyzowego.

2 Volkswagen Passat B6 2005-10 Volkswagen Passat B6 2005-10 fot. Volkswagen

Niemieckie auta cieszą się największym zainteresowaniem

Pierwsze dwa miesiące tego roku zapowiadają, że po raz kolejny roczny import aut używanych z zachodu dobije do miliona egzemplarzy. Średnia wieku importowanych samochodów to 11 lat i 5 miesięcy - najchętniej rejestrowane samochody wyprodukowano w 2007 roku. Aż 41,3 proc. sprowadzanych aut to marki z Niemiec. Na drugim miejscu znalazły się marki francuskie (16,6 proc.), a na trzecim japońskie (13,8 proc.).

3 Audi A4 2004-2008 Audi A4 2004-2008 fot. Audi

Audi A4 wciąż na szczycie

Najpopularniejszym modelem jest Audi A4 - przez pierwsze dwa miesiące tego roku zarejestrowano aż 5 417 egzemplarzy. Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen Golf (5 047 egzemplarzy), a na trzecim Opel Astra (4 516 egz.). W pierwszej piątce jest jeszcze Volkswagen Passat (3 767 egz.) i BMW Serii 3 (3 621 egz.).

4 Silnik Diesla bez filtra Silnik Diesla bez filtra MATEUSZ SKWARCZEK

Wzrasta udział silników Diesla

Po raz pierwszy od wielu miesięcy wzrosła liczba rejestrowanych samochodów z silnikami Diesla. Ich udział w całym imporcie wyniósł 43,8 proc. To może oznaczać, że Polacy zaczynają korzystać ze zmian prawnych w Niemczech, które zakażą wjeżdżania do centrów miast samochodów z silnikami wysokoprężnymi.

Komentarze (16)
Rejestracje używanych samochodów w Polsce - luty 2018 r.
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jck12

    Oceniono 20 razy 8

    Kup 12 letni samochód na utrzymanie którego Cie nie stać. Absolutnie nie daj się namówić na nowy mniejszy. Strach pomyśleć jak będziesz wyglądał zajeżdżając pod kościół w segmencie B albo C.

    Duch głupoty w narodzie nie ginie.

  • Gość: greg

    Oceniono 9 razy 3

    a gdzie hucznie zapowiadana zmiana naliczania akcyzy, czemu przez pazerność suwerenu mam się truć spalinami ze starych dieslow dziadostwo jbane

  • adolfiutin11

    Oceniono 4 razy 2

    Cała Polska na niemieckie złomy !!!!!!!!!!!!! 500+ i heja do komisu ;)

  • adolfiutin11

    Oceniono 4 razy 2

    Kupuj 12-13 letnie autko a potem co kwartał a to rozrusznik, a to amortyzatory, a to coś kapie z silnika :) GITES:) W 4 lata wydasz kolejne 15-20 tys. zł na naprawy :) O paliwie, ubezpieczeniu i staniu w korkach już nie wspomnę :) he he!!!

  • Gość: George

    Oceniono 1 raz 1

    Mam diesla z Euro5, DPFa nie usuwałem, silnik w bardzo dobrym stanie. I powiem tak: uważam że spaliny diesla są bardziej agresywne nawet jeśli wyeliminujemy cząstki stałe. Diesel nie powinien być użytkowany w mieście. Każdy silnik zanim się zagrzeje jest bardziej uciążliwy dla środowiska a diesel w mieście potrafi rozgrzewać się całe wieki. Więc diesel jak najbardziej ale tylko na trasy!

  • Radosław Cyranek

    0

    Bo teraz w rodzinie nie ma jednego auta, często 2 albo 3 i to o małych rodzinach mówię. U nas jeszcze 15 lat temu nie było samochodu, teraz mamy audicę a3, serwisowana na delphi także problemów większych z nią nie ma do tej pory, ale żona jak dostała awans na regionalnego to sobie astrę kupiła. Nie musimy się mieniać samochodem jednym.

  • Gość: Greg

    0

    Mam diesla z Euro5, DPFa nie usuwałem, silnik w bardzo dobrym stanie. I powiem tak: uważam że spaliny diesla są bardziej agresywne nawet jeśli wyeliminujemy cząstki stałe. Diesel nie powinien być użytkowany w mieście. Każdy silnik zanim się zagrzeje jest bardziej uciążliwy dla środowiska a diesel w mieście potrafi rozgrzewać się całe wieki. Więc diesel jak najbardziej ale tylko na trasy! Zero tolerancji dla starych, dymiących diesli - zdrowie jest najważniejsze!

  • Gość: lechutek

    Oceniono 10 razy -2

    Tylko nieświadomy Polak kupuje uzywane niemieckie Audi A4, gilfa czy Opla. To po prostu samobójstwo. Z UE czy tez Niemiec kupuje
    sie pewne 8-mio letnie samochody, które posłużą kolejne 6 lat bez większych problemów. Tylko Japończyki lub Koreańczyki daja taka szansę.Kupiłem 8-letniego Koreańczyka-zrobiłem 50 tys bez jakichkolwiek napraw, karoseria bez rdzy zupełnie. Auto ma dzis 12 lat za 3 m-ce i chodzi jak nówka. Koszt-13500 zł i to wszystko. Kia Carens 2,0 CRDi VGT i 140 Km diesel-absolutnie pewny wózek!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX