Salon Genewa 2018 | Stoisko Skody - Vision X przyciąga tłumy

Jednym z najbardziej obleganych stoisk podczas Salonu Samochodowego w Genewie było to zorganizowane przez Skodę. Tłumy dziennikarzy nie przyciągał jednak Kodiaq, Superb czy nowa Fabia, a koncepcyjny crossover Vision X.
Stoisko Skody w Genewie 2018 Stoisko Skody w Genewie 2018 fot. Filip Trusz

Skoda Vision X

Skoda Vision X to koncepcyjna zapowiedź nowego crossovera Czechów. Po dużym Kodiaqu i kompaktowym Karoqu teraz przyjdzie czas na SUV-a znacznie mniejszych rozmiarów. W Genewie mogliśmy zobaczyć, jego koncepcyjną zapowiedź.

Samochód zaskoczył bardzo świeżą i nowoczesną stylistyką. To jedno z najbardziej obleganych aut na targach.

Stoisko Skody w Genewie 2018
fot. Filip Trusz

Innowacyjny jest również napęd. Zasilany jest na trzy sposoby: CNG, benzyną i energią elektryczną. Ta innowacyjna koncepcja napędu w miejskim crossoverze pozwoli osiągnąć bardzo niski poziom emisji CO2 na poziomie 89 g/km. Skoda Vision X ma pod maską czterocylindrowy silnik 1.5 TSI G-TEC. Jednostkę połączono z silnikiem elektryczny, dzięki czemu hybrydowy układ napędowy oferuje moc 130 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jeden ze zbiorników gazu umieszczono pod tylnym siedzeniem, a drugi za tylną osią pojazdu. Silnik napędzany CNG napędza przednią oś, a silniki elektryczne tylną.

Stoisko Skody w Genewie 2018
fot. Filip Trusz

Więcej: Skoda Vision X - pojedzie na benzynie, prądzie i CNG

Stoisko Skody w Genewie 2018
fot. Filip Trusz

Stoisko Skody w Genewie 2018 Stoisko Skody w Genewie 2018 fot. Filip Trusz

Nowa Skoda Fabia

Z perspektywy naszego rynku postanowiliśmy wyróżnić jeszcze dwa auta. Po pierwsze, nową Skodę Fabię. Przypomnijmy, maluch z Czech w przeciwieństwie do bliźniaków z VAG nie doczekał się nowej generacji, a zafundowano mu lekki facelifting. Więcej informacji tutaj: Skoda Fabia po faceliftingu - co się zmieniło? Mamy pierwsze zdjęcia!

Zdecydowanie największą z nowości są reflektory w technologii LED. Po raz pierwszy w historii LED-y oferowane będą z przodu oraz tyłu Fabii. Nie zabraknie także nowych kolorów i obręczy kół ze stopów metali lekkich (największe z nich oferowane będą w rozmiarze 18 cal). Do tego możemy dopisać liftingową klasykę gatunku - lekko przemodelowane i unowocześnione zderzaki i grill.

Stoisko Skody w Genewie 2018
fot. Filip Trusz

Oferta silnikowa odświeżonej Fabii zawierać będzie cztery trzycylindrowe jednostki o pojemności 1.0 l. Wolnossące silniki MPI z wtryskiem pośrednim oferowane będą w dwóch wariantach mocy: 60 KM i 75 KM. Jednostki TSI, wyposażone w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, charakteryzować się będą odpowiednio mocą 95 KM i 110 KM. Najmocniejszą odmianę można będzie sparować z dwusprzęgłowym automatem DSG 7.

Stoisko Skody w Genewie 2018 Stoisko Skody w Genewie 2018 fot. Filip Trusz

Skoda Kodiaq w sosie premium i nie tylko

Sygnowaną nazwiskami założycieli marki wersję SUV-a rozpoznamy po eleganckim, chromowanym grillu, 19-calowych felgach, oświetleniu Full LED w standardzie, zadziornym końcówkom wydechu oraz plakietkom "Laurin & Klement" rozmieszczonych w strategicznych miejscach na nadwoziu.

Skoda Kodiaq Laurin & Klement ma dawać kierowcy i pasażerom poczucie luksusu bliskiego klasie premium. Stąd skórzana tapicerka z emblematami "Laurin&Klement" na oparciach foteli, wykończenie deski rozdzielczej Piano Black, oświetlenie nastrojowe oraz stalowe nakładki na pedały.

Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją pamięci, system nawigacji Columbus, dźwiękochłonne szyby boczne z przodu, AREA VIEW CAMERA - system kamer 360° i topowy system audio (Sound System Canton).

Na liście opcji pojawi się też kilka nowości. Przykładowo, na pierwszym zdjęciu widzimy wirtualny kokpit, zastępujący klasyczne analogowe zegary.

Stoisko Skody w Genewie 2018
fot. Filip Trusz

Stoisko Skody w Genewie 2018 Stoisko Skody w Genewie 2018 fot. Filip Trusz

A to nie wszystko

Wybraliśmy dla Was tylko trzy najważniejsze, naszym zdaniem, samochody Skody, jakie zobaczyliśmy w Genewie. Jednak to nie wszystko, bo do Szwajcarii przywieziono także pozostałe modele producenta. I prawie każdy dostał z okazji targów coś nowego.

Napiszemy na moto.pl o tym później, a teraz ruszamy na kolejne stoiska.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.