Sportowa Skoda będzie jeszcze szybsza, a to nie wszystkie nowości, jakie zobaczymy w Genewie

Najmocniejsza Skoda Octavia RS 245 cieszy się dużym zainteresowaniem. Sportowy model pojawi się na początku marca w Genewie z pakietem Challenge Plus, który sprawi, że auto będzie jeszcze bardziej sportowe. A to tylko jedna z ważnych premier.
Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245 fot. Skoda

Skoda Octavia RS 245 Challenge Plus

Pierwszą zmianę w sportowej Octavii zauważymy w kabinie. Pojawił się tam 12,3-calowy wyświetlacz, który zastąpi klasyczne zegary. Wirtualny kokpit pojawił się już wcześniej w modelu Karoq. W Octavii będzie dostępny za dopłatą w cenie ok. 1500 zł.

Oprócz wyświetlacza w desce rozdzielczej pojawi się kilka detali, które będą wyróżniać nową wersję. Czeski producent na razie milczy, ale wszystkiego dowiemy się na salonie motoryzacyjnym w Genewie.

Skody Superb 2018 Skody Superb 2018 fot. Skoda

Nowy silnik dla Superba?

Pod maskę Skody Superb ma trafić przebudowany silnik 2.0 TSI, który zaoferuje w odświeżonym wydaniu 268 KM maksymalnej mocy. Całość trafi na koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej.

Niewykluczone, że w Genwie zadebiutuje najmocniejsza odmiana Superba z 280-konnym silnikiem, ale napędem na jedną oś. Klienci są zainteresowani taką odmianą ze względu na mniejsze zużycie paliwa.

Skoda Vision X Skoda Vision X Fot. Skoda

Zapowiedź trzeciego z trojaczków VAG

Na stoisku Skody pojawi się również koncepcyjny model Vision X, czyli zapowiedź kompaktowego SUV-a, który będzie rywalizować z Seatem Arona i Volkswagenem T-Roc.

Nowa Skoda Fabia Nowa Skoda Fabia fot. Skoda

Nowa Skoda Fabia

Zdecydowanie największą z nich są reflektory w technologii LED. Po raz pierwszy w historii LED-y oferowane będą z przodu oraz tyłu Fabii. Nie zabraknie także nowych kolorów i obręczy kół ze stopów metali lekkich (największe z nich oferowane będą w rozmiarze 18 cal). Do tego możemy dopisać liftingową klasykę gatunku - lekko przemodelowane i unowocześnione zderzaki i grill.

Oferta silnikowa odświeżonej Fabii zawierać będzie cztery trzycylindrowe jednostki o pojemności 1.0 l. Wolnossące silniki MPI z wtryskiem pośrednim oferowane będą w dwóch wariantach mocy: 60 KM i 75 KM. Jednostki TSI, wyposażone w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, charakteryzować się będą odpowiednio mocą 95 KM i 110 KM. Najmocniejszą odmianę można będzie sparować z dwusprzęgłowym automatem DSG 7.

Zobacz także: Oto nowa Skoda Fabia. Mamy oficjalne zdjęcia oraz informacje o systemach i silnikach

Nowa Skoda Fabia
fot. Skoda

Skoda Kodiaq Laurin & Klement Skoda Kodiaq Laurin & Klement fot. Skoda

Skoda Kodiaq w wydaniu L&K

Sygnowaną nazwiskami założycieli marki wersję SUV-a rozpoznamy po eleganckim, chromowanym grillu, 19-calowych felgach, oświetleniu Full LED w standardzie, zadziornym końcówkom wydechu oraz plakietkom "Laurin & Klement" rozmieszczonych w strategicznych miejscach na nadwoziu.

Skoda Kodiaq Laurin & Klement ma dawać kierowcy i pasażerom poczucie luksusu bliskiego klasie premium. Stąd skórzana tapicerka z emblematami "Laurin&Klement" na oparciach foteli, wykończenie deski rozdzielczej Piano Black, oświetlenie nastrojowe oraz stalowe nakładki na pedały.

Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją pamięci, system nawigacji Columbus, dźwiękochłonne szyby boczne z przodu, AREA VIEW CAMERA - system kamer 360° i topowy system audio (Sound System Canton).

Na liście opcji pojawi się też kilka nowości. Przykładowo, na pierwszym zdjęciu widzimy wirtualny kokpit, zastępujący klasyczne analogowe zegary.

Zobacz także: Skoda Kodiaq Laurin & Klement - duży SUV w wydaniu premium

Skoda Kodiaq Laurin & Klement
fot. Skoda

Więcej o:
Komentarze (43)
Skoda w Genewie 2018
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szej

    Oceniono 28 razy 12

    Octavia RS:
    - czarne, twarde i smutne plastikowe wnętrzne
    - zestrojenie zawieszenia w stylu "deska"
    - legendarna niezawodna technika TDI, TSI
    - jedna z dwóch końcówek wydechu to atrapa (przynajmniej w dieslu)
    Trzymajcie mnie, bo chyba kupię ze trzy.

  • jareal

    Oceniono 20 razy 8

    Ciekaw jestem ilu letnimi i jakimi rzęchami jeżdżą ci piszący tu krytycy Skody. Czeskie samochody sprzedaje się znakomicie na całym świecie a negatywne opinie polskich Januszów, jeżdżących swoimi wypasionymi brykami z ubiegłego wieku obchodzą Czechów tyle, co zeszłoroczny śnieg. Nasze zazdrosne kundelki szczekają, a czeska karawana odjeżdża.

  • ursus104

    Oceniono 4 razy 2

    Ale nuda

  • Gość: PP

    Oceniono 1 raz 1

    Sportowa skoda? Przecież to oksymoron.

  • jck12

    Oceniono 13 razy 1

    Nie ma czegoś takiego jak sportowa skoda.
    "Jak do gumofilców dokręcisz korki to nie będą to buty sportowe."

  • Gość: aaaaeeee

    Oceniono 7 razy -1

    Jestem ciekawy ile Skoda wydaje na reklamę skoro tak jej wszędzie pełno? Reklama dźwignią handlu. Trzeba reklamować czeskie szroty bo inaczej kto by to kupował. A może redaktor napisałby o zacierających się wycieraczkach lub silnikach dmuchawy we wszystkich samochodach grupy VW na których jest napis made in czech republic . Czesi od dawna robili szmelc i nic sie w tej sprawie nie poprawiło. Zobaczcie tylko na ulice ile Skód jest powyżej 10 lat. Żadna bo wszystkie już stoją na szrotach.

  • digital_dictator

    Oceniono 10 razy -2

    no zwalają z nóg te "nowości" januszowej marki. autorowi artykułu polecam coś na wstrzymanie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX