Porsche rezygnuje z silników Diesla!

Silniki wysokoprężne nie mają w ostatnich miesiącach najlepszej prasy. Ciągnie się za nimi afera paliwowa, która skutecznie zniechęca klientów, a sprzedaż dramatycznie spada. Jednym z pierwszych producentów, którzy usuwają z oferty takie silniki jest Porsche.
Porsche Macan Porsche Macan fot. Porsche

Diesle w Porsche budziły kontrowersje

Pamiętamy, jak kilka dobrych lat temu wprowadzenie silnika wysokoprężnego do gamy Porsche wywołało lawinę krytyki wśród klientów i fanów marki. Jednak po kilku miesiącach okazało się, że jest to strzał w dziesiątkę. Sprzedaż popularnego SUV-a Cayenne wzrosła. W drugiej generacji modelu oprócz silnika 3.0 TDI pod maskę zawitała jednostka 4.2 TDI. Później silniki Diesla pojawiły się w modelach Panamera i Macan

Porsche Panamera 2017 Porsche Panamera 2017 fot. Porsche

Brak diesli w aktualnej ofercie

Obecnie nie znajdziemy silnika Diesla w żadnym z modeli Porsche. Pod koniec ubiegłego roku z oferty zniknął model Panamera Diesel S, a Macan z takim silnikiem został właśnie wycofany. Niemiecki producent bardzo zachowawczo komentuje całą sprawę. Przedstawiciele tłumaczą, że takie jednostki nie były nigdy częścią gamy marki ani nie były konstruowane przez inżynierów pracujących dla Porsche.

Porsche Panamera Sport Turismo Porsche Panamera Sport Turismo KL-Photo / KL-Photo

Hybrydy zamiast diesli

Tymczasem, gdy zainteresowanie dieslami spada, rośnie potencjał hybryd. Porsche oferuje dwie wersje oferujące możliwość ładowania z gniazdka - Panamera 4 E-Hybrid oraz Panamera Turbo S E-Hybrid. Stanowią one 60 proc. sprzedaży modelu.

Porsche Cayenne 2017 Porsche Cayenne 2017 fot. Porsche

Silniki Diesla jednak wrócą?

Silniki wysokoprężne znikają z oferty, ale mogą jeszcze do niej wrócić w najnowszym wcieleniu Cayenne. Data premiery nie jest jeszcze znana, ale mówi się o jednostkach 3.0 TDI (286 KM) oraz 4.0 TDI (422 lub 435 KM).

Więcej o:
Komentarze (68)
Porsche rezygnuje z silników Diesla
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Felicjan

    Oceniono 66 razy 50

    Nasz Polski przemysł motoryzacyjny jest światowym liderem w kwestii ekologi. Co tam diesle my poszliśmy dalej i nie produkujemy też silników benzynowych.

  • Gość: mk

    Oceniono 40 razy 28

    Cóż za tragiczna wiadomość. Nie ma innej możliwości jak bojkot Porsche! Wszem i wobec w Internecie oficjalnie deklaruję: nie wymieniam mojej 17-letniej limuzyny w dieslu na Porsche choćby i mi dawali za darmo!

  • Gość: dr M.

    Oceniono 18 razy 8

    To teraz czekamy, aż naprawią drugi błąd i usuną instalację wodno-kanalizacyjną z silników. Wtedy będzie można powiedzieć, że Porsche wróciło do korzeni...

  • Gość: cyckowski

    Oceniono 7 razy 7

    Polska wyprodukuje milion samochodów elektrycznych. Potrzebny do tego celu w ogromnych ilościach kobalt (który z uwagi na bezpieczeństwo dostaw np. Samsung i Apple zaczęły kontraktować bezpośrednio w Kongo) wyhoduje na drzewach w sadach pod Warszawą

  • spinaker99

    Oceniono 29 razy 5

    W Niemczech chwalili 15 lat temu tdi silniki.Nacja pokupowała diesle no to trzeba im teraz udupić.po dieslach kolej na benzynę
    Kiedyś kupią wszyscy elektryki a potem powiedzą że produkcja akku jest trująca i trzeba zakazać.To jest kooorwa kapitalizm

  • avensis77

    Oceniono 22 razy 4

    Do SUV-a najlepiej pasuje diesel, bo benzyniak za dużo pali.

  • Gość: Miki

    Oceniono 5 razy 3

    Popadanie ze skrajności w skrajność koncernu Wieśwagena niczego dobrego nie wróży...

  • spinaker99

    Oceniono 19 razy 3

    Według niemieckiej statystyki rocznie umiera około 6 tys.osób w związku ze dislowskimi spalinami.110tys.umiera w wyniku palenia a 70 tys.w wyniku picia alkoholu.Jakoś nikt nie zabrania picia czy palenia.gdzie tu logika?Jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o pieniądze!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX