E-sport rośnie w siłę na całym świecie - dwucyfrowe wskaźniki wzrostu popularności, wyprzedane miejsca na stadionach całego świata, roczne pule nagród przekraczające 100 milionów euro i niemal 500 milionów godzin streamingu oglądanych co miesiąc. Dzięki taki sukcesom e-sport może być uznawany za "prawdziwą" dyscyplinę sportową.
Mercedes od zeszłego roku aktywnie wspiera turnieje ESL One. Dzięki temu niemiecki producent dociera do nowej, młodej klienteli. Sponsoring turniejów jest naturalną kontynuacją kampanii "Grow up", promującej nową, młodszą twarz Mercedesa i jego kompaktowe modele. Podczas imprezy w katowickim spodku po raz pierwszy w Polsce pojawi się nowa Klasa A.
W weekend 24-25 lutego 2018 roku, w Katowicach podczas ESL One odbędzie się turniej w wieloosobowej grze strategicznej Dota 2. To impreza o międzynarodowej skali i pierwszy turniej klasy Major w Dota 2 w Polsce. Drużyny ze światowej czołówki zawalczą o nagrody o łącznej puli 1 mln dolarów, a ich mecze będą śledzić tłumy widzów w katowickim Spodku oraz w sieci, za pośrednictwem streamingu.
Równocześnie odbędzie się plebiscyt na najcenniejszego gracza - Mercedes-Benz MVP (eng. Most Valuable Player), wybieranego również głosami publiczności oraz eksperckiego jury. Zwycięzca otrzyma nowy egzemplarz wybranego kompaktowego Mercedesa.
Mercedes-Benz przygotował dla gości wiele atrakcji - m.in. możliwość odbycia jazd testowych najnowszymi modelami oraz konkursy z nagrodami, w których będzie można wygrać zdalnie sterowane, miniaturowe Gelendy. Takie same modele otrzyma każdy z uczestników turnieju. Wstęp na imprezę jest bezpłatny.