Klasa średnia w Polsce odżywa. Znamy ranking sprzedaży

Mamy za sobą pełny miesiąc sprzedaży w 2018 roku, a więc czas na pierwsze podsumowania. IBRM Samar opublikował dane dotyczące sprzedaży w kurczącym się segmencie D.
Skody Superb 2018 Skody Superb 2018 fot. Skoda

Rynek wciąż rośnie

Rynek nowych samochodów w Polsce powoli rośnie, a co za tym idzie - zyskują na tym poszczególne segmenty. Samochody klasy średniej, czyli z segmentu D, nie cieszyły się w ostatnich latach dużą popularnością. IBRM Samar opublikował dane dotyczące stycznia bieżącego roku na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE fot. VW

Spory wzrost klasy średniej

W całym segmencie D sprzedano w styczniu łącznie 4038 samochodów. W porównaniu z miesiącem wcześniej zanotowano wzrost aż o 15 procent.

Skoda Superb na pierwszym miejscu

Na pierwszym miejscu króluje Skoda Superb z liczbą 782 sprzedanych egzemplarzy. Tuż za czeską limuzyną uplasował się Volkswagen Passat z wynikiem 718 egzemplarzy. Na trzecim miejscu Ford Mondeo z dość dużą stratą - 445 sprzedanych aut. Tuż poza podium znalazł się Opel Insignia (398 egzemplarzy), a pierwszą piątkę zamyka Toyota Avensis (365 sztuk).

Ford Mondeo Ford Mondeo fot. Ford

Najlepsza piętnastka polskiego rynku

01. Skoda Superb: 782 egzemplarze

02. Volkswagen Passat: 718

03. Ford Mondeo: 445

04. Opel Insignia: 398

05. Toyota Avensis: 365

06. Mazda6: 187

07. Mercedes Klasy C: 156

08. Audi A4: 147

09. BMW Serii 3: 107

10. Volkswagen Arteon: 105

11. Kia Optima: 103

12. Renault Talisman: 69

13. Audi A4 Allroad: 66

14. Hyundai i40: 63

15. Audi A5: 60

Więcej o:
Komentarze (4)
Sprzedaż samochodów w Polsce - klasa średnia
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • ursus104

    Oceniono 6 razy 2

    Nie wiem co ludzie widzą w tym superbie. Chyba to, że nie jest taki paskudny jak poprzednik i ten kontrast jest decydujący.

  • 4slash

    0

    Superb, Passat, A4, Arteon, A4 Allroad, A5 - grupa VW ma ponad 50% udział w rynku.

  • 4slash

    Oceniono 2 razy 0

    A gdzie Lexus IS ? Codziennie dziesiątki reklam na dziesiątkach kanałów TV nie odnosi skutku? Reklama produktów premium w środkach masowego przekazu pochłania masę pieniędzy i nie przynosi skutku bo target to jeden na 50 000 oglądaczy.

  • Gość: Aaaa

    Oceniono 10 razy 0

    Wszyscy co chcieli kupić czekali na wyprzedaże bo skody i VW mają ceny wyjściowe z kosmosu. Koniec roku nie będzie już taki cudowny jak się reeksport skończy. Artykuł napisany pod VAGa

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX