Euro NCAP podsumowało zeszły rok. Oto najbezpieczniejsze samochody na rynku

12.01.2018 08:00
Organizacja Euro NCAP podsumowała rok 2017. Eksperci od bezpieczeństwa i testów zderzeniowych przyznali wyróżnienia dla najlepszych samochodów w sześciu kategoriach. Za najbezpieczniejsze auto bez podziału na kategorie uznano Volvo XC60. Wrażenie robi też wynik Volkswagena, który w trzech różnych kategoriach okazał się najlepszy. Oto zdobywcy nagród 'Best in Class':
1 Volkswagen Polo 2017 Volkswagen Polo 2017 fot. VW

Volkswagen Polo - Supermini

Ogólna ocena: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 96 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 85 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 76 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 59 proc.

2 Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Roc Fot. Volkswagen

Volkswagen T-Roc - Small Off-Road

Ogólna ocena: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 96 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 79 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 71 proc.

3 Opel Crossland X LPG Opel Crossland X LPG fot. Opel

Opel Crossland X - Small MPV

Ogólna ocena: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 85 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 84 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 62 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 57 proc.

4 Subaru Impreza 2017 Subaru Impreza 2017 fot. Subaru

Subaru Impreza i XV - Small Family Car

Rywalizacja o tytuł najbezpieczniejszego małego samochodu zakończyła się remisem dwóch Subaru. Euro NCAP postanowiło wyróżnić i nową Imprezę, i XV. Obydwa auta uzyskały praktycznie identyczne wyniki - crossover zdobył 1 proc. więcej w kategorii bezpieczeństwa pieszych.

Ogólna ocena: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 94 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 89 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 84 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 68 proc.

5 Volvo XC60 2017 Volvo XC60 2017 fot. Volvo

Volvo XC60 - Large Off-Road

Ogólna ocena: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 98 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 76 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 95 proc.

6 Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon fot. Volkswagen

Volkswagen Arteon - Executive (luksusowe)

Ogólna ocena: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 96 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 85 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 85 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 82 proc.

Komentarze (23)
Euro NCAP - najbezpieczniejsze samochody, testy zderzeniowe
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Pablito 3 city

    Oceniono 31 razy 25

    Po jakiego grzyba robic jakiekolwiek testy przeciez wiadomo ze WV zawsze wygra , no czasami SKODA

  • spinaker99

    Oceniono 25 razy 17

    Auta koncernu VAG nie powinny brać udziału w żadnych testach(sam mam Audi z 2013)bo zawsze jakimś trafem wygrywają.W tescie Passata,Mondeo,mazdy,Renault,Skoda i Toyota pierwszy będzie passat a potem skoda dalej mondeo ,potem japońce a na końcu Renault.Tak jes zawsze i z prawdą ma to niewiele wspólnego

  • spinaker99

    Oceniono 18 razy 16

    Samochody są testowane w dziecinnych sytuacjach np.czołówka 60km/H.W Polsce to czołówka ze 160km/H i nic oprócz foteli katapultowanych nie pomoże.Tir wjeżdża na koniec korka z 80km /h i miażdży pierwsze pięć aut jakby były z kartonu.Te testy są dobre dla stłuczek a nie wypadków

  • Gość: szacun

    Oceniono 12 razy 12

    i jeszcze zapomnieli-VW najbardziej ekologiczny.Komputer wykazuje że dostarcza do atmosfery więcej tlenu ,niż 100 drzew(dane TUV-Germany)------i 10 mld dolców ,,nagrody" od Amerykanów ,za ,,uczciwość danych" :)) +.... zakaz sprzedaży :))

  • Gość: przegość

    Oceniono 11 razy 11

    Bez Polonez-a te zestawienie G-warte...

  • Gość: AlfredN

    Oceniono 9 razy 9

    Np. Audi to najniebezpieczniejsze auta świata. Eksperci ponad wszelką wątpliwość ustalili, że takie pancerne Audi A8 za 2,5 mln zł rozpada się przy 30 km/h po zderzeniu z drzewam i nadaje sie już tylko na złom. To co ze znacznie tańszymi modelami?!

  • spinaker99

    Oceniono 8 razy 8

    Brakuje testu zdolności owijania się samochodu wokół drzewa i testu uwalniania się 5 osób z rzeki po wpadnięciu tam.Te wszystkie testy są zależne od kryteriów i warunków im postawionych

  • pcat

    Oceniono 11 razy 3

    Volvo i długo nic. Polecam amerykańskie testy small overlap. Volvo ślizga się bokiem po przeszkodzie i jedzie dalej, a reszta odbija się od przeszkody do tyłu jak piłka (ogromne przeciążenia).

  • dyskootantka

    Oceniono 2 razy 2

    Taki ranking nie ma najmniejszego sensu, jest jak i z testami na czystość spalin. Ten ma najlepszy wynik, kto najwięcej zapłaci. Obojętnie w jakiej formie. Rankingi się kupuje i nikogo to już nie dziwi. Ja wolałabym, gdyby te pieniądze koncerny włożyły w realną poprawę bezpieczeństwa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX