Eksperci Euro NCAP nadrabiają zaległości. Aż 15 rozbitych aut. Jest sensacja - 0 gwiazdek

Aż 15 samochodów w ostatnim czasie rozbili podczas testów zderzeniowych eksperci Euro NCAP. Sporo aut zasłużyło na najwyższą ocenę, ale w tak dużej grupie nie mogło się obyć bez wpadek. Jest sporo trójek, ale jedno z aut wykręciło rekordowo słaby wynik. 0 gwiazdek!
Hyundai Kona 2017 Hyundai Kona 2017 fot. Hyundai

Hyundai Kona - 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 87 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 85 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 62 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 60 proc.

Kia Stinger Kia Stinger fot. Kia

Kia Stinger - 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 93 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 81 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 78 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 82 proc.

BMW serii 6 GT BMW serii 6 GT fot. BMW

BMW serii 6 GT - 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 86 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 85 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 81 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 59 proc.

Jaguar F-Pace Jaguar F-Pace Jaguar F-Pace | Ceny w Polsce

Jaguar F-Pace - 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 93 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 85 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 80 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 72 proc.

MG ZS MG ZS fot. MG Motors

MG ZS - 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 71 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 51 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 59 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 29 proc.

Dacia Duster 2017 Dacia Duster 2017 fot. Dacia

Dacia Duster - 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych: 71 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 66 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 56 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 37 proc.

Kia Stonic 2017 Kia Stonic 2017 fot. Kia

Kia Stonic - 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych: 85 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 84 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 62 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 25 proc.

Toyota Yaris 2017 Toyota Yaris 2017 fot. Toyota

Toyota Yaris - 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 83 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 80 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 63 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 57 proc.

Toyota Aygo x-cite Toyota Aygo x-cite Fot. Toyota

Toyota Aygo - 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych: 74 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 63 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 64 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 25 proc.

Alfa Romeo Giulietta FL 2016 Alfa Romeo Giulietta FL 2016 fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulietta - 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych: 72 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 56 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 59 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 25 proc.

Ford C-Max Ford C-Max fot. Ford

Ford C-Max - 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych: 76 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 60 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 59 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 29 proc.

DS3 i DS3 Cabrio po faceliftingu DS3 i DS3 Cabrio po faceliftingu fot. DS

DS 3

Bezpieczeństwo dorosłych: 69 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 37 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 55 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 29 proc.

Fiat Punto Fiat Punto fot. Fiat

Fiat Punto - 0 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 51 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 43 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 52 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 0 proc.

Opel Karl 1.0 Opel Karl 1.0 fot. Michał Dek

Opel Karl - 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych: 61 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 60 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 58 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 25 proc.

Ford Grand C-Max - 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych: 76 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 60 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 59 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 29 proc.

Więcej o:
Komentarze (53)
Nowe testy Euro NCAP
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • colonel_kurtz

    Oceniono 6 razy -2

    Duster 3 gwiazdki. Francusko-rumuńska TANDETA jest TANDETĄ! Cudów nie ma, kupujesz tanio, masz tanio, na czymś trzeba oszczędzić. Tyle tutaj się naczytałem (tj. naśmiałem) jak tandeciarze zachwalani ten samochód, "BO TANI". Kupili i czują przymus uzasadniania swojego wyboru w internecie, ostatnio pękali z dumy, że nowy nissan terrano to kopia dustera a na forach nisana wycie i zgrzytanie zębami, że taką tandetę firmuje się logo nissana, no i proszę. Chcesz bezpiecznego kompaktowego suva, kup inną markę.
    A ten chiński MG ZS z boku jest niemal wierną kopią IX35 mojej żony, gratulacje dla inwencji stylistów z Chin.

  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 1 raz -1

    Dzisiejszy NCAP jest G warty. Gdyby tak ktoś zrobił test obrysowy w Polskim wydaniu czyli uderzył w NOWY wóz np Polonezem w drzwi kierowcy to założe się że kierowca tego wozu mógłby tego nie przeżyć z powodu obrażeń wewnętrznych!!! Żadne brzęczki ani nawet kurtyna powietrzna by mu nie pomogły. Dobrze przemyślana konstrukcja i stal o sporej grubości robią więcej niż stal o grubości puszki piwa ze wzmocnieniami i elektronicznymi dodatkami. Słyszałem o przypadku gdzie gruby koleś się lekko potknął i podparł się ręką do swojego nowego samochodu i lekko go wgniótł od swojego ciężaru!!!

  • hiszpan25

    0

    i tak wolal bym auto nawet bez gwiazdek ale majace w tescie czolowym i bocznym po 90-100% of auta majacego nawet 6 gwiazdek i majacego w tych testach po 70%. migotki i brzeczyki cenie znacznie mniej niz solidna konstrukcje. oczywiscie fajnie gdy sa i pomagaja uniknac kolizji ale czesto nie sa w stanie zrobic nic by pomoc gdy wbija sie z podporzadkowanej ktos np po imprezie...

  • Gość: SKF

    0

    NCAP powinien zaczac kopiowac metodologie testow od IIHS.

  • Gość: Gość Darek

    0

    Dajcie te samochody do Polskich speców zaraz będą nówka sztuka od dilera NIEBITE i z mniejszym licznikiem.

  • Jacek Marcinów

    Oceniono 1 raz 1

    Systemy bezpieczeństwa to duży biznes. Dlatego to one w dużej mierze decydują o punktacji.

  • Gość: przegość

    Oceniono 2 razy 2

    Zestawienie bez sensu... nie ma Polonez-a

  • Gość: spotrzegawczy

    Oceniono 2 razy 2

    Od wczoraj wisi u was art z tytułem "Ten wynik to dla nich wstyd. To auto zdobyło zero (!) gwiazdek w teście. A inne?", który celuje dokładnie w to samo miejsce co ten "Euro NCAP nadrabia zaległości. Aż 15 rozbitych aut. Jest sensacja - 0 gwiazdek". Czy jutro doczekamy się kolejnego linka do tego samego umieszczonego zaraz obok nich, jak ten dzisiejszy? xD

  • marekkrasz

    Oceniono 13 razy 3

    Jeżdżę Punto z 2013. Ma poduszki przednie i boczne, sygnalizację nie zapiętych pasów i wspomaganie awaryjnego hamowania z włączającymi się światłami awaryjnymi - ten system uratował mi życie na autostradzie, a nie punkty.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX