Niemcy sprawdzili awaryjność samochodów. Które są najlepsze?

Specjaliści z niemieckiego GTU przygotowali nowy raport dotyczący usterkowości samochodów używanych. Na liście królują producenci z Niemiec i Japonii.
Średni wiek sprowadzanych do Polski samochodów wynosi prawie 12 lat Średni wiek sprowadzanych do Polski samochodów wynosi prawie 12 lat fot. Michał Zagórny

Niemcy sprawdzili awaryjność samochodów. Które są najlepsze?

Niemiecka organizacja GTU przygotowała jak co roku raport na temat usterkowości aut na rynku wtórnym. Sprawozdanie jest podobne do zestawień przygotowywanych przez Dekrę i TUV, a do tego jest cennym źródłem wiedzy dotyczącej stanu technicznego aut poruszających się po niemieckich drogach.

Eksperci GTU badają przede wszystkim sprawność techniczną aut, zamiast usterek uniemożliwiających dalszą jazdę. Podobnie jak podczas typowego badania technicznego, ocenia się oświetlenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy, zawieszenie, toksyczność spalin. Przy okazji jest sprawdzany stan ogumienia i szyb. Raport GTU pokazuje odporność samochodów na zużycie eksploatacyjne.

Raport podzielono na pięć kategorii (małe, kompaktowe, klasy średniej, vany/minivany, SUV-y/terenowe), które oceniano w pięciu kategoriach wiekowych (do 3 lat, 3-5 lat, 6-7 lat, 8-9 lat, ponad 9 lat). Wyniki tegorocznego zestawienia oparto o ponad 5 mln badań technicznych.

Raport GTU 2017 - najmniej awaryjne auta używane:

Mazda 2 Mazda 2 fot. Michał Dek

Samochody małe

Do 3 lat:

01. Audi A1

02. Mazda 2

03. Opel Adam

Ostatnie miejsce: Chevrolet Spark

4-5 lat

01. Toyota IQ

02. Audi A1

03. Seat Mii

Ostatnie miejsce:Dacia Sandero

6-7 lat

01. Toyota IQ

02. Audi A1

03. Mazda 2

Ostatnie miejsce: Dacia Sandero

8-9 lat

01. Mazda2

02. Toyota Yaris

03. Honda Jazz

Ostatnie miejsce: Kia Picanto

ponad 9 lat

01. Toyota Yaris

02. Honda Jazz

03. Toyota Aygo

Ostatnie miejsce: Suzuki Alto

Audi A3 2.0 TDI Limousine Audi A3 2.0 TDI Limousine fot. Michał Dek

Samochody kompaktowe

do 3 lat

01. Mercedes Klasy A
02. Volkswagen Golf 7
03. Audi A3
Ostatnie miejsce: Renault Megane

4-5 lat

01. Volkswagen Golf 7
02. Subaru Impreza
03. Mazda 3
Ostatnie miejsce: Kia cee'd

6-7 lat

01. Mercedes Klasy A
02. Toyota prius
03. Volkswagen Golf 7
Ostatnie miejsce: Citroen C4

8-9 lat

01. Toyota Prius
02. Mercedes Klasy A
03. Volkswagen Golf 7
Ostatnie miejsce: Renault Megane

ponad 9 lat

01. Toyota Prius
02. Mercedes Klasy A
03. Toyota Auris
Ostatnie miejsce: Renault Megane

Volvo S60 2013 Volvo S60 2013 fot. Volvo

Samochody klasy średniej

do 3 lat

01. Mercedes Klasy C
02. Audi A4
03. Volvo S60/V60
Ostatnie miejsce: Citroen C5

4-5 lat

01. Mercedes Klasy C
02. Audi A4
03. Volvo S60/V60
Ostatnie miejsce: Citroen C5

6-7 lat

01. Mercedes Klasy C
02. Audi A4
03. Skoda Superb
Ostatnie miejsce: Citroen C5

8-9 lat

01. Mercedes Klasy C
02. Audi A4
03. BMW serii 3
Ostatnie miejsce: Opel Insignia

ponad 9 lat

01. Toyota Avensis
02. Audi A4
03. Mercedes Klasy C
Ostatnie miejsce: Opel Vectra

Toyota Verso 2009 Toyota Verso 2009 fot. Toyota

Vany/minivany

do 3 lat

01. Mercedes Klasy B
02. Toyota Verso
03. Ford C-Max
Ostatnie miejsce: Renault Kangoo

4-5 lat

01. Mercedes Klasy B
02. Hyundai ix20
03. Opel Meriva
Ostatnie miejsce: Renault Kangoo

6-7 lat

01. Mercedes Klasy B
02. Toyota Verso
03. Ford C-Max
Ostatnie miejsce: Renault Kangoo

8-9 lat

01. Mercedes Klasy B
02. Toyota Verso
03. Ford C-Max
Ostatnie miejsce: Renault Kangoo

ponad 9 lat

01. Toyota Verso
02. Mercedes Klasy B
03. Ford S-Max
Ostatnie miejsce: Volkswagen Sharan

Mercedes GLA 250 4Matic Mercedes GLA 250 4Matic fot. Michał Dek

SUV-y/samochody terenowe

do 3 lat

01. Mercedes GLA
02. Mercedes GLK
03. Audi Q3
Ostatnie miejsce: Dacia Duster

4-5 lat

01. Audi Q3
02. Audi Q5
03. Mercedes GLK
Ostatnie miejsce: Hyundai Santa Fe

6-7 lat

01. Audi Q5
02. BMW X1
03. Mercedes GLK
Ostatnie miejsce: Dacia Duster

8-9 lat

01. Audi Q5
02. Porsche  Cayenne
03. Mercedes GLK
Ostatnie miejsce: Kia Sorento

ponad 9 lat

01. Porsche  Cayenne
02. Subaru Forester
03. Toyota RAV4
Ostatnie miejsce: Mercedes Klasy M

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.