Raport TUV 2018 - które samochody są najmniej awaryjne?

Raport TUV uchodzi za jedno z najbardziej wiarygodnych opracowań dotyczących usterkowości samochodów używanych. Które modele uzyskały najlepsze noty w oczach niemieckich specjalistów?
Porsche 911 2016 Porsche 911 2016 fot: Porsche

Raport TUV 2018 - które samochody są najmniej awaryjne?

Zestawienie TUV przedstawia samochody, które pogrupowano w pięciu kategoriach wiekowych na podstawie usterek, które wykryto podczas przeglądów. Duży nacisk kładzie się na częstotliwość usterek mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy i codzienną eksploatację. Mniejszą uwagę przykłada się do awarii, które mogą się przydarzyć na drodze i zniweczyć dalszą podróż. Każdy z modeli przedstawiono w rozbiciu na takie kategorie jak oświetlenie/elektryka, zawieszenie, układ hamulcowy oraz silnik/układ wydechowy.

Raport powstaje na podstawie wyników około 8,8 mln obowiązkowych przeglądów technicznych w okresie od lipca 2016 do czerwca 2017. Stanowi cenne źródło wiedzy na temat samochodów używanych, które poruszają się po niemieckich drogach. To ważne informacje również z naszego punktu widzenia. Wiele z tych samochodów może za jakiś czas trafić nad Wisłę.

Autorzy opracowania podają, że ogólny odsetek pojazdów, które nie zaliczyły przeglądu za pierwszym razem (w placówkach TUV) wynosi 19,9 proc. To niewiele gorszy wynik od średniej z poprzedniej edycji raportu - 19,7 proc.

W tegorocznym raporcie najlepszy wynik i Złotą Plakietkę TUV otrzymuje Mercedes SLK. W kategorii samochodów najmłodszych otrzymał ocenę na poziomie 2 procent. W pierwszej trójce znalazły się takie modele jak Volkswagen Golf Sportsvan, Mercedes Klasy B i GLK (ex aequo).

Lista najlepszych modeli w każdej z pięciu kategorii wiekowych:

Mercedes-Benz SLK 55 AMG Mercedes-Benz SLK 55 AMG fot. Mercedes

Auta maksymalnie trzyletnie

01. Mercedes SLK (2%)

02. Volkswagen Golf Sportsvan (2,5%)    

03. Mercedes Klasy B (2,6%)

03. Mercedes GLK (2,6%)

05. Mazda2 (2,7%)

06. Mercedes Klasy M (2,8%)

06. Opel Mokka (2,8%)

08. Audi A1 (3%)

08. Audi Q3 (3%)

08. Audi Q5 (3%)

08. Porsche 911 (3%)         

08. Volvo V40 (3%)   

***

127. Kia Sportage (12,6%)

Mercedes Klasy B po liftingu Mercedes Klasy B po liftingu Fot. Mercedes-Benz | Mercedes Klasy B po liftingu

Auta maksymalnie pięcioletnie

01. Mercedes Klasy B (3,9%)

02. Porsche 911 (4,5%)

03. Mazda CX-5 (4,6%)

04. Audi Q5 (4,8%)

05. Mercedes SLK (4,9%)

05. Seat Mii (4,9%)

07. Audi TT (5,2%)

08. Mercedes GLK (5,6%)

09. Opel Agila (5,7%)

10. Mercedes Klasy M (5,8%)

***

128. Peugeot 206 ex aequo z Dacią Logan (20,6%)

Mazda 3 Hatchback 2003-06 Mazda 3 Hatchback 2003-06 fot. Mazda

Auta maksymalnie siedmioletnie

01. Porsche 911 (6,5%)    

02. Audi Q5 (8,1%)    

02. Audi TT (8,1%)    

04. Honda CR-V (8,5%)    

04. Mazda3 (8,5%)    

06. BMW X1 (8,8%)    

07. Kia Venga (8,9%)    

08. Volkswagen Golf Plus (9,7%)    

09. Audi A4/A5 (10,1%)    

09. Ford Fusion (10,1%)   

***

117. Chevrolet Aveo (29,3%)

Ford Kuga 2008 Ford Kuga 2008 fot. Ford

Auta maksymalnie dziewięcioletnie

01. Porsche 911 (10,6%)

02. Volkswagen Golf Plus (11,5%)

03. Audi TT (12,6%)

04. Ford Kuga (13,4%)

05. Ford Fusion (13,5%)

06. Toyota Auris/Corolla (14,2%)

07. Mercedes SLK (14,6%)

08. Toyota Corolla Verso (15%)

09. Toyota Yaris (15,4%)

09. Volkswagen Eos (15,4%)

***

107. Chevrolet Matiz (35,8%)

Toyota Corolla Verso 2004-09 Toyota Corolla Verso 2004-09 fot. Toyota

Auta maksymalnie jedenastoletnie

01. Porsche 911 (12,2%)

02. Toyota Corolla Verso (15,3%)

03. Mazda2 (16,3%)

04. Ford Fusion (17,8%)

05. Toyota Corolla (18,2%)

06. Mercedes SLK (18,4%)

07. Suzuki Grand Vitara (18,6%)

08. Toyota Yaris (18,8%)

08. Volkswagen New Beetle (18,8%)

10. Toyota RAV4 (19,5%)

***

92. Ford Galaxy ex aequo z Fordem Ka (36,9%)

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.