Raport TUV 2018 - które samochody są najmniej awaryjne?

Raport TUV uchodzi za jedno z najbardziej wiarygodnych opracowań dotyczących usterkowości samochodów używanych. Które modele uzyskały najlepsze noty w oczach niemieckich specjalistów?
Porsche 911 2016 Porsche 911 2016 fot: Porsche

Raport TUV 2018 - które samochody są najmniej awaryjne?

Zestawienie TUV przedstawia samochody, które pogrupowano w pięciu kategoriach wiekowych na podstawie usterek, które wykryto podczas przeglądów. Duży nacisk kładzie się na częstotliwość usterek mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy i codzienną eksploatację. Mniejszą uwagę przykłada się do awarii, które mogą się przydarzyć na drodze i zniweczyć dalszą podróż. Każdy z modeli przedstawiono w rozbiciu na takie kategorie jak oświetlenie/elektryka, zawieszenie, układ hamulcowy oraz silnik/układ wydechowy.

Raport powstaje na podstawie wyników około 8,8 mln obowiązkowych przeglądów technicznych w okresie od lipca 2016 do czerwca 2017. Stanowi cenne źródło wiedzy na temat samochodów używanych, które poruszają się po niemieckich drogach. To ważne informacje również z naszego punktu widzenia. Wiele z tych samochodów może za jakiś czas trafić nad Wisłę.

Autorzy opracowania podają, że ogólny odsetek pojazdów, które nie zaliczyły przeglądu za pierwszym razem (w placówkach TUV) wynosi 19,9 proc. To niewiele gorszy wynik od średniej z poprzedniej edycji raportu - 19,7 proc.

W tegorocznym raporcie najlepszy wynik i Złotą Plakietkę TUV otrzymuje Mercedes SLK. W kategorii samochodów najmłodszych otrzymał ocenę na poziomie 2 procent. W pierwszej trójce znalazły się takie modele jak Volkswagen Golf Sportsvan, Mercedes Klasy B i GLK (ex aequo).

Lista najlepszych modeli w każdej z pięciu kategorii wiekowych:

Mercedes-Benz SLK 55 AMG Mercedes-Benz SLK 55 AMG fot. Mercedes

Auta maksymalnie trzyletnie

01. Mercedes SLK (2%)

02. Volkswagen Golf Sportsvan (2,5%)    

03. Mercedes Klasy B (2,6%)

03. Mercedes GLK (2,6%)

05. Mazda2 (2,7%)

06. Mercedes Klasy M (2,8%)

06. Opel Mokka (2,8%)

08. Audi A1 (3%)

08. Audi Q3 (3%)

08. Audi Q5 (3%)

08. Porsche 911 (3%)         

08. Volvo V40 (3%)   

***

127. Kia Sportage (12,6%)

Mercedes Klasy B po liftingu Mercedes Klasy B po liftingu Fot. Mercedes-Benz | Mercedes Klasy B po liftingu

Auta maksymalnie pięcioletnie

01. Mercedes Klasy B (3,9%)

02. Porsche 911 (4,5%)

03. Mazda CX-5 (4,6%)

04. Audi Q5 (4,8%)

05. Mercedes SLK (4,9%)

05. Seat Mii (4,9%)

07. Audi TT (5,2%)

08. Mercedes GLK (5,6%)

09. Opel Agila (5,7%)

10. Mercedes Klasy M (5,8%)

***

128. Peugeot 206 ex aequo z Dacią Logan (20,6%)

Mazda 3 Hatchback 2003-06 Mazda 3 Hatchback 2003-06 fot. Mazda

Auta maksymalnie siedmioletnie

01. Porsche 911 (6,5%)    

02. Audi Q5 (8,1%)    

02. Audi TT (8,1%)    

04. Honda CR-V (8,5%)    

04. Mazda3 (8,5%)    

06. BMW X1 (8,8%)    

07. Kia Venga (8,9%)    

08. Volkswagen Golf Plus (9,7%)    

09. Audi A4/A5 (10,1%)    

09. Ford Fusion (10,1%)   

***

117. Chevrolet Aveo (29,3%)

Ford Kuga 2008 Ford Kuga 2008 fot. Ford

Auta maksymalnie dziewięcioletnie

01. Porsche 911 (10,6%)

02. Volkswagen Golf Plus (11,5%)

03. Audi TT (12,6%)

04. Ford Kuga (13,4%)

05. Ford Fusion (13,5%)

06. Toyota Auris/Corolla (14,2%)

07. Mercedes SLK (14,6%)

08. Toyota Corolla Verso (15%)

09. Toyota Yaris (15,4%)

09. Volkswagen Eos (15,4%)

***

107. Chevrolet Matiz (35,8%)

Toyota Corolla Verso 2004-09 Toyota Corolla Verso 2004-09 fot. Toyota

Auta maksymalnie jedenastoletnie

01. Porsche 911 (12,2%)

02. Toyota Corolla Verso (15,3%)

03. Mazda2 (16,3%)

04. Ford Fusion (17,8%)

05. Toyota Corolla (18,2%)

06. Mercedes SLK (18,4%)

07. Suzuki Grand Vitara (18,6%)

08. Toyota Yaris (18,8%)

08. Volkswagen New Beetle (18,8%)

10. Toyota RAV4 (19,5%)

***

92. Ford Galaxy ex aequo z Fordem Ka (36,9%)

Więcej o:
Komentarze (30)
Raport TUV 2018 - które samochody są najmniej awaryjne?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • zraluk7

    Oceniono 52 razy 32

    Nikt już Niemcom nie wierzy w te ich dane w których zawsze ich samochody sa najlepsze.

  • sonix24

    Oceniono 29 razy 21

    To nie są żadne "rankingi bezawaryjności"! To marketing.

  • Gość: ja

    Oceniono 23 razy 15

    hehe

    szkoda ze nie podali co to za usterki

    bo np bardzo awaryjny matiz moze miec usterke ktorej koszt naprawy wynosi 120 zlotych

    i takich usterek moze miec w ciagu 3 lat 5

    a a takie audi tt moze miec jedna usterke ktora kosztuje ponad 25000

  • foreksfxxxx

    Oceniono 35 razy 9

    Nikt tym nazistom juz dawno nie wierzy. W UK i USa wg firm leasigowych, wypozyczalni i konsumentow rzadzi Toyota, Mazda, Lexus, honda, nigdzie nie ma Niemcow tam.

  • Gość: asdf

    Oceniono 8 razy 6

    jak na serwis podjedzie pasat na lawecie z silnikiem w bagażniku: "luz w zakresie tolerancji, przeglad zaliczony"
    jak fiat punto z przepalonym postojowym - "usterka zagrazajaca życiu, won na warsztat. brak przegladu"

  • roman_

    Oceniono 8 razy 6

    prawda po 9ciu latach- Japonia :)

  • Grzegorz S

    Oceniono 11 razy 5

    Oszwabić kogoś - doprowadzić do podpisania niekorzystnej umowy, pozbawić zysku, oszukać...
    Długa tradycja od stuleci.
    Ten raport sobie mogą w zawiesić w toalecie.

    Toyota, mazda, honda, ford....to są niezawodne samochody.

    Dobra bez 18 wersji nadwozia na tej samej płycie, bez dźwięku silnika puszczanego z głośniczka, bez opcji wyposażenia dodatkowego przewyższającego często wielokrotnie cenę wersji podstawowej....np podsufitka w kolorze czarnym za 5500zł czy zestaw audio za 30 tys. zł.
    Ale wygodne, funkcjonalne i niezawodne i warte swojej ceny.
    Kupić niemiecki samochód znaczy przepłacić, znaczy zostać oszwabionym.
    Możecie mieć inną opinię, może was stać na nowy model AudiA6 albo BMX5 co trzy lata w leasing coś tam.
    Nie zmienia to faktów że jesteście d...ni przez niemieckie koncerny.

    Oczywiście dane o usterkowości, parametrach, normach spalin, testach to kłamstwo.
    Co wielokrotnie udowodniono Niemcom w sądzie.

  • Gość: radziu

    Oceniono 8 razy 4

    Od 2 lat mam rextona i przejechałem nim juz 32569km i jeszczen nic mi się w nim nie popsuło. Jeżdżę nim po różnym terenie i dałem go do prowadzenie mojej dziewczynie więc przetrwał już wiele. Nie zgłaszałem żadnych poważnych awarii, mam na niego jeszcze gwarancję.

  • Jan Janicki

    Oceniono 6 razy 4

    Totalne bzdury,golf plus na jedynych z pierwszych miejsc,haha. chyba im się tabela obróciła w drugą stronę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX