Liczba sprzedanych aut: 784
Ceny: od 47 100 zł
Pierwszą dziesiątkę polskiego rynku we wrześniu otwiera Fiat Tipo. Praktyczny i świetnie wyceniony włoski kompakt szturmem zdobywa nasz kraj. Wśród klientów indywidualnych Tipo zbliża się już do podium, ale jak widzimy z perspektywy całej branży także jest poważnym graczem, a jego sprzedaż wciąż się rozkręca.
Fot. Fiat
My przyglądamy się dzisiaj pierwszej dziesiątce. Całe zestawienie znajdziecie tutaj: TOP50 modeli polskiego rynku we wrześniu
Liczba sprzedanych aut: 820
Ceny: od 91 690 zł
W polskiej klasie średniej na Volkswagena Passata nie ma mocnych - niemieckie auto deklasuje konkurencję. Najbliżej Passata jest bratnia Skoda Superb (15. miejsce), a z bezpośrednich rywali spoza VAG najbliżej jest Opel Insignia, sklasyfikowany dopiero na 25. miejscu.
fot. Volkswagen
Liczba sprzedanych aut: 869
Ceny: od 65 090 zł
Choć rynek się zmienia, a na znaczeniu zyskują crossovery, to w Polsce wciąż bardzo mocno trzymają się klasyczne kompakty. Jednym z nich jest Ford Focus, któremu udało się zająć 8. miejsce. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że Focus ma swoje lata i już w przyszłym roku doczeka się zupełnie nowej generacji.
fot. Ford
Liczba sprzedanych aut: 919
Ceny: od 42 900 zł
To jedno z ulubionych miejskich aut Polaków, zwłaszcza klientów indywidualnych. Ale biorąc pod uwagę cały rynek, Yaris wciąż daje sobie dobrze radę. Siódme miejsce to dobry wynik, choć Yaris przegrał z dwoma bezpośrednimi konkurentami.
fot. Toyota
Liczba sprzedanych aut: 967
Ceny: od 66 990 zł
Na liście największych bestsellerów nie mogło oczywiście zabraknąć Volkswagena Golfa. Kompakt z Wolfsburga we wrześniu 2017 r. musi się zadowolić 6. miejsce. i porażką ze swoim rodakiem.
Fot. Volkswagen
Liczba sprzedanych aut: 1007
Ceny: od 42 400 zł
Powody do zadowolenia ma za to Renault. Miejskie Clio to pierwsze auto we wrześniowym zestawieniu, które przekroczyło granicę 1000 sprzedanych aut. Co więcej, Renault Clio pokonało Toyotę Yaris, która zwykle znajdowała się w rankingach sprzedaży wyżej niż Francuzi.
fot. Renault
Liczba sprzedanych aut: 1034
Ceny: od 79 750 zł
Powoli zbliżamy się do podium, o który otarł się japoński crossover Nissan Qashqai. To zdecydowany bestseller nr 1 w Europie, a teraz zadomowił się na pierwszym miejscu także w Polsce. Do tej pory w segmencie SUV-ów Qashqai często przegrywał w Polsce z Dacią Duster. Od jakiegoś czasu nad Wisłą wszystko wróciło do europejskiej normy. We wrześniu 2017 r. Duster znalazł się tuż za czołową dziesiątką.
fot. Nissan
Liczba sprzedanych aut: 1123
Ceny: od 57 900 zł
W pierwszej trójce nie mogło oczywiście zabraknąć produkowanej w Polsce Astry. Kompaktowy Opel to jedno z ulubionych aut Polaków w tej klasie. I choć Astra wyraźnie pokonała Golfa, to musiała uznać wyższość jego siostry z Czech...
fot. Michał Dek
Liczba sprzedanych aut: 1274
Ceny: od 65 800 zł
I tu dochodzimy do największej niespodzianki, jaką przyniósł wrzesień 2017. Skoda Octavia to bestseller nr 1 polskiego rynku, a w poprzednim miesiącu czeski kompakt zajął drugie miejsce, a do lidera stracił całkiem sporo. Czy taki trend się utrzyma na dłużej?
fot. Skoda
Liczba sprzedanych aut: 1503
Ceny: od 41 590 zł
Jak nie Skoda Octavia, to Skoda Fabia. Dwa czeskie modele wymieniły się miejscami na samym szczycie polskiego rynku. Wrzesień był wyjątkowo udany dla mniejszej Skody. Aż 1503 Polaków kupiło miejskie auto z Czech.
fot. Skoda