Eksperci Euro NCAP rozbili kolejne auta. Tym razem słabszy dzień Koreańczyków

Euro NCAP dawno nie testowało nowych samochodów. Pewnie dlatego teraz na stronie organizacji pojawiła się cała grupa nowych testów. Większość aut zasłużyła na piątkę, ale jeden producent miał gorszy dzień.
Kia Picanto 2017 Kia Picanto 2017 fot. Filip Trusz

Kia Picanto | 3/4 gwiazdki

Zaczynamy od najmniejszego modelu w ofercie Kii. Maluch nie poradził sobie zbyt dobrze w nowych testach zderzeniowych. Ze standardowym wyposażeniem uzyskał 3 gwiazdki, a z dodatkowymi systemami bezpieczeństwa - 4 gwiazdki. Kia straciła przede wszystkim na systemach, gdzie uzyskała tylko 25 proc.

Ogólny wynik: 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych: 79 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 64 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 54 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 25 proc.

Picanto lepiej wypadło z dodatkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa.

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych: 87 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 64 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 54 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 47 proc.

Kia Rio 2017 Kia Rio 2017 fot. Kia

Kia Rio | 3/5 gwiazdek

Trochę lepiej poradziła sobie większa o segment Kia Rio. Choć i tak Koreańczykom nie udało się zdobyć maksymalnej oceny ze standardowym wyposażeniem. Tutaj także Kia uzyskała dobre wyniki w pierwszych trzech kategoriach, ale do uzyskania wszystkich gwiazdek zabrakło systemów bezpieczeństwa.

Ogólny wynik: 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych: 85 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 84 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 62 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 25 proc.

Z dodatkowymi systemami wygląda to tak:

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 93 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 84 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 71 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 59 proc.

Opel Ampera-e Opel Ampera-e fot. Opel

Opel Ampera-e | 4 gwiazdki

Elektryk Opla także nie może się cieszyć z maksymalnej oceny.

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych: 82 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 73 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 75 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 72 proc.

Renault Koleos 2017 Renault Koleos 2017 fot. Renault

Renault Koleos | 5 gwiazdek

Renault powraca do segmentu dużych SUV-ów. I pod względem bezpieczeństwa nowy Koleos będzie jednym z liderów w swojej klasie. Już ze standardowym wyposażeniem Koelos zasłużył na pięć gwiazdek.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 90 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 79 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 62 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 75 proc.

Opel Grandland X Opel Grandland X Fot. Opel

Opel Grandland X | 5 gwiazdek

Ampera-e nie uzyskał 5 gwiazdek, ale kompaktowy SUV Opla spisał się znacznie lepiej. Już ze standardowym wyposażeniem Grandland X dostał maksymalną piątkę.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 84 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 63 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 60 proc.

Mercedes C Cabriolet Mercedes C Cabriolet fot. Mercedes

Mercedes klasy C Cabriolet | 5 gwiazdek

Nowego Mercedesa klasy C Cabriolet także eksperci Euro NCAP ocenili na 5 gwiazdek.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 89 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 79 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 66 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 53 proc.

Mazda CX-5 Mazda CX-5 Fot. Mazda

Mazda CX-5 | 5 gwiazdek

Poza początkową trójką, wszystkie auta w dzisiejszym zestawieniu zasłużyły na 5 gwiazdek. Także bardzo lubiany w Polsce SUV Mazdy, model CX-5.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 95 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 80 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 78 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 59 proc.

Jeep Compass Jeep Compass fot. Jeep

Jeep Compass | 5 gwiazdek

Bezpośredni rywal Grandlada X, Jeep Compass, również zadbał o dobry wynik w testach zderzeniowych. Compass w każdej kategorii otrzymał bardzo przyzwoite oceny.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 90 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 83 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 64 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 59 proc.

Ford Fiesta 2017 Ford Fiesta 2017 fot. Ford

Ford Fiesta | 5 gwiazdek

Dzisiejszą dziewiątkę zamyka nowy Ford Fiesta. Ford również spisał się na piątkę.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych: 87 proc.

Bezpieczeństwo dzieci: 84 proc.

Bezpieczeństwo pieszych: 64 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 60 proc.

Więcej o:
Komentarze (5)
Euro NCAP - kia rio, opel grandland x, mercedes klasy c, renault koleos
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: wojtas

    0

    Z kijanką nigdy do czynienia nie miałem ale za to z koreańczyków zdarzyło mi sie xlv jechać to całkiem całkiem sie prowadził. Kumpel mówił że większość konstrukcji jest ze wzmocnionej stali zrobione także w crush teście by pewnie niezle wyszedł

  • kwiatino1978

    Oceniono 3 razy -1

    Kolego nie wiem jakie cenniki porównujesz ale Kia RIO cennikowo jest tańsza od Fiesty . KAŻDA Rio ma klimę, Fiesta w podstawowych wersjach za dopłatą !!!!!

  • Gość: były pro-koreaniec

    Oceniono 4 razy 2

    W 2010-11 r. hyundai i30 był jednym z najtanszych kompaktów. W 2017 r. jednym z najdroższych. Kiedyś ciężko pracowali, dzis koreance są zarozumiali i nie wprowadzają nowych systemów. Tak jeszcze z 5 lat temu każda kia czy hyundai miały min. 6 poduszek (corsa czy fiesta tylko 2). Dzisiaj - żeby było na temat, bo chodzi mi też o systemy bezpieczeństwa - inni poszli do przodu, koreańce nie. Kia to b. dobre auta (wady bym widział w dużym spalaniu i słabszej dynamice silników benzynowych no ale właśnie inni to biorą za dobrą monetę że silniki wolnossące). Ale np. w klasie B nowy swift czy nowa fiesta są tańsze od rio czy i20 i znacznie więcej oferują.

  • kruk6666

    Oceniono 23 razy 3

    Mam dziwne wrażenie że te wszystkie testy są tylko po to by pokazać że zwycięzca jest zawsze jeden czyli szmelcwagen szrot.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX