Samochód Roku 2016 według czytelników Moto.pl. Oto wyniki

Rywalizacja w finale była zacięta. Dziewięć aut walczyło o tytuł Samochodu Roku 2016 Czytelników Moto.pl w ostatnim etapie głosowania. Zwycięzcą okazał się...
Lexus LC Lexus LC fot. Lexus

Samochód Roku Czytelników Moto.pl

Tegoroczna odsłona plebiscytu Samochód Roku Czytelników Moto.pl była nieco inna niż poprzednie, bo inny był system głosowania. Dawniej premierowe modele dobieraliśmy losowo w pary. Te auta z par, które zebrały więcej głosów, trafiały do następnej rundy, w której spotykały się ze zwycięzcami z pozostałych duetów. Tak docieraliśmy do finału. W tym roku było inaczej.

Pięćdziesiąt samochodów (najważniejsze premiery ubiegłego roku), które debiutowały w 2016 roku, podzieliliśmy na trzy losowe grupy. Nie wyznaczaliśmy par. Ten system sprawiał, że samochody, które miały szansę np. na ćwierćfinał, niejednokrotnie odpadały już na samym początku, bo trafiały do pary ze znacznie mocniejszymi rywalami. W tym roku z każdej z trzech grup do finału trafiły po trzy auta, które zebrały  najwięcej waszych głosów. Nie dobieraliśmy aut w pary. W finale rywalizowała dziewiątka najlepszych, dlatego ostatnie miejsce w zestawieniu nie oznacza, że producenci muszą spuszczać głowę - finał był zarezerwowany dla najlepszych.

9. i 8. lokatę zajęły Lexus LC i Skoda Kodiaq. Oba samochody zdobyły po 6 proc. waszych głosów. To spore zaskoczenie zważywszy na wyniki, jakie auta osiągnęły w swoich grupach. Lexus w pierwszym głosowaniu zdobył 13 proc. głosów (3. miejsce w grupie), a Skoda - 12 proc. (2. miejsce w grupie).

Skoda Kodiaq

Peugeot 3008 Peugeot 3008 fot. Peugeot

Miejsce 7.

Przedostatnie miejsce w finale zajął Peugeot 3008. Ubiegłoroczna premiera Peugeota cieszyła się waszym sporym zainteresowaniem. Sądząc po komentarzach pod materiałami o francuskim crossoverze, auto przypadło wam do gustu. I nie jest to dla nas zaskoczeniem - francuscy styliści dali popis. 3008 zdobyło w finale 7 proc. głosów, mimo że w głosowaniu grupowym znalazło się za wspomnianą Skodą Kodiaq.

Fiat 124 SPider Fiat 124 SPider fot. Fiat

Miejsce 6.

Mocna pozycja Fiata w głosowaniu finałowym nie dziwi. Rywalizacja w grupach pokazała, że odradzająca się włoska marka cieszy się waszą sympatią. Miejsce szóste trafiło do 124 Spider, który zdobył 8 proc. waszych głosów. Japońsko-włoski roadster (124 Spider bazuje na Maździe MX-5) może się też pochwalić pierwszym miejscem w grupie.

Mazda CX-5 Mazda CX-5 Fot. Mazda

Miejsce 5.

Choć miejsce 5. to już spory sukces, po ogłoszeniu wyników grupowych spodziewaliśmy się, że Mazda CX-5 ma szansę na podium. W trzeciej grupie nie dała najmniejszych szans pozostałym autom - na jej konto trafiał co czwarty głos (25 proc.). W finale już tak gładko nie poszło. Mazda CX-5 zdobyła 9 proc. głosów.

Toyota C-HR Toyota C-HR fot. Toyota

Miejsce 4.

11 proc. (drugie miejsce) w grupie i 10 proc. w finale - to wyniki Toyoty C-HR. Mocna pozycja od początku nie była dla nas zaskoczeniem - dawno żadna Toyota nie wzbudzała w Polsce takiego zainteresowania jak C-HR. wasze komentarze to potwierdzają.

Volvo V90 Cross Country Volvo V90 Cross Country Fot. Volvo

Miejsce 3.

Volvo V90 Cross Country grupową rywalizację znacząco przegrało z Mazdą CX-5 (16 do 25 proc.), ale w finale spisało się wyraźnie lepiej, zgarniając 11 proc. waszych głosów. To wystarczyło, by zająć miejsce na podium.

Ford Focus RS 2017 (USA) Ford Focus RS 2017 (USA) fot. Ford

Miejsce 2.

Auta, które zajęły w finale 2. i 1. miejsce wyraźnie odskoczyły wymienionym na poprzednich stronach rywalom. 2. lokata jest dość niespodziewana, choć bardziej zaskoczył nas słaby wynik tego auta w głosowaniu grupowym. Mowa o Fordzie Focusie RS, który w swojej grupie zdobył tylko 8 proc. głosów, zajmując 3. miejsce. Dał się wyprzedzić Toyocie C-HR, którą pokonał dopiero w finale. Oba auta już w grupie zdeklasowało jedno auto, potwierdzając swoją dominację w finale.

Fiat Tipo Fiat Tipo Fot. Fiat

Miejsce 1.

To było największe zaskoczenie i głosowania grupowego, i finałowego. Fiat Tipo w grupie zgarniał co trzeci wasz głos (32 proc.). W finale zwolnił tylko nieznacznie, wciąż nie dając szans konkurentom. Tipo zdobywało co czwarty finałowy głos (26 proc.), zostając tym samym Samochodem Roku 2016 Czytelników Moto.pl.

Więcej o:
Komentarze (73)
Samochód Roku 2016 według czytelników Moto.pl. Oto wyniki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: skurcz.umysłowy

    Oceniono 79 razy -63

    Hahaha. Wybór ignorantów i zakompleksionych forumowiczów. No to super reklama. Haha.

  • Gość: skarbek

    Oceniono 21 razy -15

    Fiaty to graty, a Fordy to jego braty.

  • caesar_pl

    Oceniono 5 razy -5

    Widac jak polska ciemnota tyka...

  • Gość: aloyzy

    Oceniono 9 razy -5

    Janusze pujdo do salonu Fiata, usłyszo że trza czekać i wybioro Skodę Rapid!

  • Gość: OK999

    Oceniono 4 razy -2

    Kochana Redakcjo !
    Może nie zauważyliście,ale mamy już wiosnę i sezon motocyklowy w pełni.
    Może trochę więcej o motocyklach a mniej o samochodach - proporcjonalnie !!!!!!!!!!!!!!!

  • Gość: olo

    Oceniono 1 raz -1

    jak można wybrać to coś na samochód roku ? Lexus powinien wygrać ! ludzie to prymitywy

  • Gość: andi7274

    Oceniono 1 raz -1

    to nie jest fiat z wloch,to jest turkisze fiat

  • Jacek Ch

    Oceniono 3 razy -1

    Jestem właśnie po wyborze samochodu.Jeździłem Tipo, Focusem, Hondą Civic, Aurisem, I30, Suzuki Vitarą i Suzuki S4 S-Cross. Gdyby nie niesamowicie sztywne zawieszenie to wygrałaby Honda Civic. Silniczek 1.0 pracuje bardzo sprawnie, auto jest wystarczająco szybkie i już w podstawowej wersji oferuje bardzo dużo. Niestety zawieszenie to porażka. Po kilku kilometrach czułem w kręgosłupie każdą, nawet niewielką nierówność asfaltu. Przyjemność jaką daje precyzja prowadzenia w moim przypadku nie rekompensuje negatywnych odczuć. Wybrałem Focusa Kombi z silnikiem 1.5 150 KM. W porównaniu w pozostałymi samochodami ten silnik jest bardzo żwawy, komfort jazdy nieporównanie wyższy niż w Civicu, a precyzja prowadzenia zbliżona. Ciekawą opcją jest też Suzuki SX4 S-Cross ale z silnikiem 1.4 (oczywiście benzyna). Niestety samochód z tym silnikiem jest za drogi. Gdyby był tańszy o kilka tysięcy to kto wie - może bym wybrał właśnie ten model.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX