Sprzedaż w Polsce | Ulubione SUV-y Polaków

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował bardzo ciekawe dane dotyczące sprzedaży samochodów nad Wisłą. Mamy dla Was dziesięć największych bestsellerów w segmencie SUV-ów. Dane obejmują okres od stycznia do 20 kwietnia bieżącego roku. Kto okazał się bezkonkurencyjny?
Suzuki Vitara Suzuki Vitara fot. Suzuki

10. Suzuki Vitara

Liczba sprzedanych aut: 1181

Cena: od 61 900 zł

Pierwszą dziesiątkę bestsellerów otwiera SUV prosto z Japonii. To Suzuki Vitara. Polaków do tego modelu przyciąga jedna z niższych cen w segmencie.

Suzuki Vitarafot. Suzuki

Toyota RAV4 Hybrid Toyota RAV4 Hybrid fot. Toyota

09. Toyota RAV4

Liczba sprzedanych aut: 1593

Cena: od 101 900 zł

Tego samochodu nie trzeba nikomu przedstawiać. Toyota RAV4 to globalny hit sprzedażowy. RAV4 notuje świetne wyniki również w Polsce. Warto dodać, że Polacy bardzo często decydują się na wersję z napędem hybrydowym.

Toyota RAV4 Hybridfot. Toyota

Opel Mokka X Opel Mokka X fot. Opel

08. Opel Mokka

Liczba sprzedanych aut: 1771

Cena: od 72 450 zł

W Europie w segmencie miejskich crossoverów niepodzielnie króluje Renault Captur, a po piętach depcze mu Peugeot 2008. W Polsce jednak kierowcy znacznie częściej decydują się na auto z Niemiec - Opla Mokka. Teraz - wraz z liftingiem - popularny crossover zmienił imię na Mokka X.

Opel Mokka Xfot. Opel

Nowy Volkswagen Tiguan Nowy Volkswagen Tiguan fot. Volkswagen

07. Volkswagen Tiguan

Liczba sprzedanych aut: 1823

Cena: od 99 280

W takim zestawieniu nie mogło oczywiście zabraknąć Volkswagena. Kompaktowy Tiguan plasuje się na siódmym miejscu.

Nowy Volkswagen Tiguanfot. Volkswagen

Kia Sportage Kia Sportage Fot. Kia

06. Kia Sportage

Liczba sprzedanych aut: 2009

Cena: od 75 990 zł

VW Tiguan nie dał rady, ale Koreańczykom z Kii udało się przełamać barierę 2000 sprzedanych aut. Kia Sportage to jeden z liderów segmentu kompaktowych SUV-ów w naszym kraju.

Nowa Kia Sportage (2016)Fot. Kia

Volvo XC60 T6 Polestar Volvo XC60 T6 Polestar Fot. Michał Dek

05. Volvo XC60

Liczba sprzedanych aut: 2087

Cena: od 141 200 zł (aktualna generacja)

Kolejny rok z rzędu Volvo deklasuje niemiecką konkurencję. Na dzisiejszej liście bestsellerów próżno szukać innych producentów z klasy premium - ani Volvo, ani BMW czy Mercedes nie mogą się pochwalić tak świetną sprzedażą jak Volvo. XC60 to ulubione auto luksusowe nad Wisłą.

Volvo XC60 T6 PolestarFot. Michał Dek

Na początku roku zaprezentowano nową generację bestsellera. Nowe XC60 lada chwila pojawi się na polskich ulicach: Nowe Volvo XC60, czyli ulubione luksusowe auto Polaków

Volvo XC60 2017fot. Volvo

Hyundai Tucson 2.0 CRDi Hyundai Tucson 2.0 CRDi fot. Michał Dek

04. Hyundai Tucson

Liczba sprzedanych aut: 2152

Cena: od 85 990 zł

Jeszcze lepiej od Kii Sportage sprzedaje się jej brat bliźniak, Hyundai Tucson. Koreańczyków jednak najbardziej cieszy, że pokonali bezpośredniego rywala - Volkswagena Tiguana.

Hyundai Tucson 2.0 CRDifot. Michał Dek

Nissan Qashqai II / fot. Nissan Nissan Qashqai II / fot. Nissan Nissan Qashqai II / fot. Nissan

03. Nissan Qashqai

Liczba sprzedanych aut: 2477

Cena: od 78 200 zł

To od Nissana Qashqaia zaczęło się crossoverowe szaleństwo na Starym Kontynencie. W Polsce ten popularny model również znalazł się w ścisłej czołówce sprzedaży. Nissanowi do drugiego miejsca zabrakło zaledwie 3 sprzedanych aut.

Nissan Qashqai wnętrzefot. Nissan

Toyota C-HR Toyota C-HR fot. Michał Dek

02. Toyota C-HR

Liczba sprzedanych aut: 2480

Cena: od 81 900 zł

Odważny stylistycznie i oszczędny dzięki napędowi hybrydowemu prosto z Priusa crossover C-HR z miejsca stał się w Polsce bestsellerem. Prawie 2,5 tysiąca sprzedanych aut w tym roku mówi samo za siebie.

Toyota C-HRFot. Filip Trusz

Dacia Duster Dacia Duster fot. Dacia

01. Dacia Duster

Liczba sprzedanych aut: 2609

Cena: od 39 990 zł

Zwycięzca mógł być tylko jeden. Dacia Duster to proste, praktyczne i twarde auto. Co ważne, jest zdecydowanie najtańszym SUV-em w top 10, co wyjaśnia aż tak wysoką pozycję na naszej liście. Duster jednak sprzedaje się świetnie nie tylko w Polsce - co roku tani SUV koncernu Renault znajduje się też w top 10 sprzedaży w krajach zachodnich, np. we Francji.

Dacia Duster po lifitnguFot. Dacia

Dacia Duster wnętrzefot. Dacia

Więcej o:
Komentarze (124)
Sprzedaż w Polsce | Ulubione SUV-y Polaków
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: wewo

    Oceniono 40 razy 26

    ...ustawiają się w kolejkach.......
    kolejki to były za PRL jak przywieźli cytryny albo papier toalet.

  • Gość: Bolo

    Oceniono 42 razy 24

    Stanołem w kolejce po Wolwo, właśnie żucili na sklep ale dla mję nie starczyło bo ludziska po 2 brali! Czy Żond I Partja mogo cóś z tem zrobić? To skandal rzeby uczciwy polak i katolik nie mug sobie kupić fury!

  • Gość: Eko

    Oceniono 44 razy 22

    CHR?
    Podobno większość ludzi kopiła ten model przez internet, nie mając jeszcze możliwości przetestowania go.
    Ja poczekałem na możliwość testu. Przejechałem hybrydą 108 km, spalając 9,3 litra paliwa.
    Jazda było mało przyjemna, z denerwującym stałym buczeniem silnika i bardzo słabym przyspieszeniem. Widoczność marna.
    Oczywiście z samochodu zrezygnowałem i cieszę się, że nie wdepnąłem w to ...auto :)

  • Gość: dan

    Oceniono 20 razy 12

    ceny "OD" czyli przednionapędówki :), faktycznie SUVy hehe, fiat punto w terenie zajedzie dalej

  • MARCIN SERAFIN

    Oceniono 28 razy 12

    Na tej liście jest tylko jedno auto które z daleka przypomina SUVa. Pozostałe to crossovery. Ale do pustych łbów redahtorów to nie dociera.

  • 333a3

    Oceniono 23 razy 9

    Opinię na temat jakości rumuńskiego SUV-a. Zwanego też SUV-em dla ubogich. Słabe wygłuszenie, wszechobecny smród plastiku we wnętrzu, brak przycisków sterowania przednimi szybami na drzwiach (tylko na konsoli centralnej),tylne na korbke, tandetna osłona bagażnika. Pierwsza poważna naprawa została dokonana już po przejechaniu nieco ponad 30 tys. km. Do pracy skrzyni biegów zastrzeżenia były już wcześniej – trudno było bez zgrzytów włączyć trójkę. Gdy nie pomogła wymiana oleju (wykonana przy 25 tys. km), Serwis zdecydował się na montaż nowej przekładni. Zastrzeżenia ponownie pojawiły się już przy 50 tys. km – znów wymiana oleju nie przyniosła poprawy, tym razem jednak poza olejem zamontowano nowy wysprzęglik. Drobnych problemów było więcej. Kiepskim działaniem wskaźnika paliwa wymagały interwencji serwisu. Skończyło się na wymianie pływaka w zbiorniku paliwa, która pociągnęła konieczność zamontowania nowego zestawu wskaźników (tak przewiduje procedura, nie można nawet wymienić samego wskaźnika!). Wydając auto, serwis nie zadał sobie trudu prawidłowego ustawienia licznika kilometrów, dlatego eksploatację Dustera zaczęła sie jakby… od zera. Pływaka i pozostałych elementów lepiej nie wymieniać za swoje pieniądze – koszt poszedłby w grube tysiące zł. Serwis mógł wykazać się jeszcze kilka razy, m.in. mocując kiwający się fotel kierowcy oraz wymieniając żarówki reflektorów. Podczas oględzin karoserii. Korozja była na elementach podwozia, w tylnej części samochodu (zderzak ocierał o blachę i uszkodził lakier) w pobliżu łączenia słupka A z ramą pomocniczą, na górnej krawędzi ściany grodziowej. Szkielet auta wygląda niestety na zrobiony jak najtaniej. Oceniając Dacię, musimy brać pod uwagę korzystną cenę zakupu, ale nie może ona tłumaczyć istotnych wpadek jakościowych. Część elementów Rumuni bezwzględnie powinni dopracować. Niedostatki zabezpieczenia przed korozją czy uszkodzenia skrzyni nie powinny się przydarzyć.

  • opinos

    Oceniono 13 razy 7

    Dacia Duster - samochód sportowo-użytkowy produkowany przez francuski koncern motoryzacyjny Renault pod rumuńską marką Dacia od 2010 roku. W 2013 roku model przeszedł face lifting nadwozia. Pojazd jest samochodem globalnym, znanym na wybranych rynkach także jako Renault Duster.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX