Top 11 | Ekstremalne pickupy

Pickupy to nie tylko woły robocze. Przedstawiamy jedenaście ekstremalnych pickupów
Toyota Hilux Tonka Concept Toyota Hilux Tonka Concept fot. Toyota

Toyota Hilux Tonka Concept

Ten Hilux powstał w Australii z okazji 70. rocznicy powstania firmy Tonka, która zajmuje się produkcją zabawek. W samochodzie m.in. podwyższono prześwit, wzmocniono podwozie i zamontowano 35 calowe koła, które jak widać nie zmieściły się pod seryjnymi nadkolami.

Do napędu posłużył 177 konny, 2,8 litrowy diesel.

Toyota Hilux Tonka Concept

Toyota Hilux Tonka Concept

/></p>

Toyota-HiLux-Tonka-

Ford F-150 Raptor Ford F-150 Raptor fot. Ford

Ford F-150 Raptor

F-150 to nr jeden sprzedaży w USA. Raptor to jego ekstremalna odmiana z silnikiem V6 3.5 twin turbo EcoBoost. Jak na amerykańskiego potwora brzmi średnio, ale mocy nie brakuje - 456 KM. Cena w USA to około 50 000 dolarów.

Ford F-150 Raptor

Ford F-150 Raptor

Ford F-150 Raptor

Ford seria F Super-Duty Ford seria F Super-Duty Ford seria F Super-Duty

Ford seria F Super-Duty

Komu silnik V6 nie odpowiada znajdzie w ofercie Forda modele Super-Duty. Najmniejszym jest F-250 z silnikiem benzynowym o pojemności 6,2 litra lub dieslem V8, 6,7 litra, którego maksymalny moment obrotowy wynosi nieco ponad 1000 Nm. Auto może być napędzane na tylną oś lub mieć napęd 4x4. W kabinie zmieści się sześć osób.

Dla tych, którym ciągle za mało Ford przygotował modele F-350 i F-450. To wersje z podwójną tylną osią, które mogą pociągnąć ciężar do 10 ton. Pamiętać trzeba, że taki pic-up ma 6,5 metra długości. W USA może to nie problem, ale w Europie na takie auto po prostu nie ma miejsca.

Ford seria F Super-Duty

Ford seria F Super-Duty

Ford seria F Super-Duty

Ford seria F Super-Duty

Chevrolet Silverado 2500 HD Chevrolet Silverado 2500 HD fot. Chevrolet

Chevrolet Silverado

Również Chevrolet ma w swojej ofercie ekstremalną wersję pick-up'a. To Silverado z pakietem Z71. To model ze zmodyfikowanym zawieszeniem (mocniejszymi amortyzatorami). Również wersje 1500 2500 HD idealnie pasują do naszego zestawienia. Napędzane są benzynowym silnikiem V8 (6 l, 364 KM) lub dieslem V8 (6,6 l, 451 KM). W wersja z najdłuższą kabiną karoseria ma nieco ponad 6,5 metra długości i trochę ponad dwa metry szerokości.

Chevrolet Silverado 2500 HD

Chevrolet Silverado z pakietem Z71

Dodge Ram 1500 Rebel Dodge Ram 1500 Rebel fot. Dodge

Dodge Ram 1500 Rebel

W temacie ekstremalnych pick-up'ów Dodge ma do zaoferowania model Ram 1500 Rebel. Wyróżnia go silnik Hemi-V8 o mocy 400 KM. Ma pneumatyczne zawieszenie i 8-biegową, automatyczną skrzynię. Cena - 48 000 dolarów.

Dodge Ram 1500 Rebel

Dodge Ram 1500 Rebel

Dodge Ram 1500 Rebel

Nissan Titan Nissan Titan fot. Nissan

Nissan Titan

Japońska konkurencja do dużych, amerykańskich pick-up'ów to m.in Nissan Titan, który oferowany jest w dwóch wersjach - Titan i Titan XD. Różnica między nimi polega wyłącznie na krótszej lub dłuższej powierzchni ładunkowej.

Pod maską może się znaleźć silnik V8 o pojemności 5,6 litra i mocy 395 KM lub, w wersji XD z pięciolitrowym turbodieslem Cummins o mocy 314 KM. Ceny Titana rozpoczynają się w USA od 30 000 dolarów.

Nissan Titan

Nissan Titan

Nissan Titan

Toyota Tundra Toyota Tundra fot. Toyota

Toyota Tundra

Największy pick-up oferowany przez Toyotę. Może być wyposażony w jeden z dwóch silników benzynowych V8 - o pojemności 4,6 litra (314 KM) i 5,7 l (386 KM). Tundra waży minimum 2,2 tony i ma 5,8 metra długości. Wnętrze pomieści sześć osób. Można wybierać pomiędzy napędem na jedną i wszystkie osie. Ceny rozpoczynają się w USA od 30 000 dolarów. Za wersję TRD Pro, którą rozpoznać można po czarnym, niechromowanym wlocie powietrza trzeba zapłacić minimum 46 000 dolarów.

Toyota Tundra

Toyota Tundra

Toyota Tundra TRD Pro

Holden Ute Holden Ute fot. Holden

Holden Ute

Niestety dni tego modelu jak i całego australijskiego Holdena są już policzone. GM zamyka tą markę w 2017 roku. Najbardziej emocjonującą odmianą Ute jest model SS z silnikiem Corvetty V8, 6,2 litra o mocy 413 KM. Dostępny jest z sześciobiegową ręczną lub automatyczną przekładnia. Masa własna 1600 kg, seryjnie wyposażony w hamulce firmy Brembo.

Holden Ute

Holden Ute  SS

Holden Ute  SS

Holden Ute  SS

Mercedes G 63 AMG 6x6 Mercedes G 63 AMG 6x6 fot. Mercedes

Mercedes G 63 AMG 6x6

Bardziej ekstremalnie się nie da. Warto przypomnieć, że trzyosiowy Mercedes rewelacyjnie sprzedał się na Polskim rynku. Nigdzie w Europie nie sprzedało się więcej egzemplarzy niż nad Wisłą. Pod maską zamontowano 5,5 litrowy silnik V8 o mocy 540 KM. Mercedes AMG imponuje również swoją masą własną - 3775 kg. Karoseria ma 5,8 m długości i 2,2 metra wysokości. Pierwsze 100 km/h G63 6x6 osiąga w czasie 6 sekund. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 160 km/h.

Mercedes G 63 AMG 6x6

Mercedes G 63 AMG 6x6

Mercedes G 63 AMG 6x6

GMC Syclone GMC Syclone fot. GMC

GMC Syclone

Prekursor szybkich pickupów. Produkowany wyłącznie przez rok, w latach 1991-1992. Napędzany turbodoładowanym silnikiem V6 o pojemności 4,3 litra i mocy 284 KM. To chyba nadal najszybszy seryjnie produkowany pickup. Przyspieszenie do setki zajmuje 4,7 sekundy. Egzemplarze wyprodukowane w 1991 roku były oferowane wyłącznie w kolorze czarnym. Wyprodukowano 5195 sztuk z czego na eksport trafiło tylko 113 egzemplarzy.

GMC Syclone

GMC Syclone

GMC Syclone

Dodge Ram SRT-10 Dodge Ram SRT-10 fot. Dodge

Dodge Ram SRT-10

Pickup z silnikiem pochodzącym od modelu Viper. V10, 8,3 litra pojemności i moc aż 517 KM. Napęd... wyłącznie na koła tylne. Skrzynia biegów do wyboru - ręczna, 6-biegowa lub 4-biegowy automat. Osiągi na poziomie sportowego auta. Prędkość maksymalna - 246 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h - 4,9 s. Ram SRT-10 produkowany był w latach 2004-2006.

Dodge Ram SRT-10

Dodge Ram SRT-10

Dodge Ram SRT-10

Więcej o:
Copyright © Agora SA