Samochody kierowc闚 Formu造 1

Dzi瘯i nowym przepisom tegoroczne bolidy Formu造 1 zmieni造 si nie do poznania. Nie tylko s teraz wi瘯sze, ci篹sze i wyra幡ie szersze, ale par zespo堯w diametralnie zmieni這 malowanie. Brytyjski serwis Car Keys UK postanowi sprawdzi, jak prezentowa造by si nowe bolidy, gdyby trafi造 na drogi pod postaci supersamochod闚
Mercedes | Mercedes-AMG GT R Mercedes | Mercedes-AMG GT R fot. Car Keys UK

Mercedes | Mercedes-AMG GT R

Zaczynamy od mistrz闚 鈍iata, czyli ekipy Mercedesa. Niemiecki zesp馧 na drogach najlepiej reprezentowa豚y oczywi軼ie spektakularny Mercedes-AMG GT R. Do jego nap璠u s逝篡 podw鎩nie do豉dowany silnik V8 o mocy 585 KM (GT S 510 KM). Maksymalny moment obrotowy wzr鏀 o 100 Nm do 700 Nm. Osi庵i s jeszcze bardziej imponuj帷e. Pr璠ko嗆 maksymalna to 318 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje jedynie 3,6 sekundy!

Bolidy Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa tradycyjnie pomalowano na srebrno. Charakterystyczne zielono-niebieskie motywy to barwy g堯wnego sponsora, firmy Petronas.

Bolid Mercedesa 2017

Ferrari | Ferrari LaFerrari Ferrari | Ferrari LaFerrari fot. Ferrari

Ferrari | Ferrari LaFerrari

Ferrari to g堯wny kandydat do przerwania dominacji Mercedesa. W這si zacz瘭i znakomicie, bo podczas GP Australii na pierwszym miejscu podium stan掖 Sebastian Vettel, a Lewis Hamilton musia zadowoli si drug lokat.

Na pok豉dzie superauta z Maranello pracuje 12 cylindrowa jednostka o pojemno軼i 6,2 litra i mocy 800 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 900 Nm. Do tego, jak na zielone czasy przysta這, Ferrari doda這 elektryczny silnik, kt鏎y generuje dodatkowe 163 KM mocy. Summa summarum, wychodzi imponuj帷e 963 KM.

Bolid Ferrari 2017

Red Bull | Aston Martin Valkyrie Red Bull | Aston Martin Valkyrie fot. Aston Martin

Red Bull | Aston Martin Valkyrie

Red Bulla najlepiej reprezentowa na ulicach b璠zie nowy supersamoch鏚, kt鏎y powstaje we wsp馧pracy z Astonem Martinem. O projekcie Valkyrie nie wiemy jeszcze zbyt wiele, ale tw鏎cy opisuj go jako "hipersamoch鏚 XXI wieku". Auto powinno zosta zaprezentowane w drugiej po這wie roku.

Bolid Red Bull 2017

Renault | Renault Trezor Renault | Renault Trezor fot. Car Keys UK

Renault | Renault Trezor

Po kr鏒kiej przerwie Renault powr鏂i這 do Formu造 1 jako zesp馧 fabryczny. Na razie Francuzi odbudowuj swoj pozycj, a kierowcy francuskiego teamu doje盥瘸j do mety poza pierwsz dziesi徠k. Jednak z ka盥ym GP Renault poprawia swoje wyniki.

Na ulicy mark najlepiej reprezentowa豚y koncepcyjny Trezor. Sercem konceptu jest silnik elektryczny po篡czony z bolidu Formu造 E. Dostarcza on 350 KM mocy i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wa膨cy 1600 kg koncept do pierwszej setki rozp璠za si w nieca貫 4 sekundy. Dwie baterie i system odzyskiwania energii podczas hamowania r闚nie pochodzi z wy軼igowego bolidu.

Bolid Renault 2017

McLaren | Honda NSX McLaren | Honda NSX fot. Car Keys UK

McLaren | Honda NSX

McLaren po rozwodzie z Mercedesem powr鏂i do silnik闚 Hondy i mia nawi您a do najwi瘯szych sukces闚 w swojej historii. Niestety, dla fan闚 zas逝穎nej ekipy japo雟ka jednostka nie jest konkurencyjna i nawet tak utalentowany kierowca jak Fernando Alonso nie daje rady nawi您a walki z czo堯wk.

Na ten sezon McLaren powr鏂i do historycznego, pomara鎍zowego malowania. Trzeba przyzna, 瞠 Honda NSX w pomara鎍zowo-czarnych barwach prezentuje si bardzo zadziornie. Honda NSX to sportowa hybryda. Uk豉d nap璠owy sk豉da si z podw鎩nie do豉dowanego silnika V6 DOHC , wspomaganego przez silnik elektryczny umieszczony z ty逝. Z przodu umieszczone s jeszcze dwa niezale積e silniki elektryczne, kt鏎e nap璠zaj przednie ko豉. S逝膨 one nie tylko poprawie wydajno軼i przyspieszenia i hamowania, ale r闚nie do dynamicznego sterowania momentem obrotowym. ㄠczna moc tego hybrydowego potwora? Przekracza 570 KM. Pierwsza setka pojawia si na liczniku po 3 sekundach, a Honda bez najmniejszego problemu rozp璠zi si do 308 km/h.

A je瞠li nie przekonuje Was nowa Honda NSX, to McLaren m鏬豚y wypu軼i na drogi jeszcze swoj superhybryd. McLaren P1 to godny konkurent Ferrari LaFerrari i Porsche 918 Spyder.

McLaren | McLaren P1fot. Car Keys UK

Bolid McLarena 2017

Force India | Mercedes SLS AMG Force India | Mercedes SLS AMG fot. CarKeys UK

Force India | Mercedes SLS AMG

Force India to najwi瘯sze zaskoczenie w tegorocznej stawce. Do tej pory w malowaniu indyjskiej ekipy dominowa kolor pomara鎍zowy. Jednak ze wzgl璠u na nowego sponsora nowe bolidy s teraz... r騜owe.

Za nap璠zanie Force India odpowiadaj jednostki Mercedesa, wi璚 wyb鏎 m鏬 pa嗆 tylko na auto z gwiazd na masce. Co powiecie na r騜owego Mercedesa SLS AMG?

Bolid Force India 2017

Williams | Mercedes-AMG GT Concept Williams | Mercedes-AMG GT Concept fot. Car Keys UK

Williams | Mercedes-AMG GT Concept

Williamsa r闚nie nap璠zaj silniki Mercedesa. Tym razem w wy軼igowe, bia貫 barwy zespo逝 zosta ubrany koncept AMG GT. Auto oczywi軼ie upi瘯szaj charakterystyczne paski sponsora, Martini.

Koncept to zapowied nast瘼cy CLS Shooting Brake i limuzyny, kt鏎a na rynku zmierzy si z Porsche Panamer. Opr鏂z niesamowitej stylistyki, w koncepcie ogromne wra瞠nie robi tak瞠 pot篹ny uk豉d hybrydowy. Na pok豉dzie wsp馧pracuje ze sob 4-litrowa V-鏀emka biturbo oraz umieszczony z ty逝 motor elektryczny. ㄠczna moc? A 805 KM! Nap璠zane na wszystkie cztery ko豉 AMG GT Concept ma osi庵a pierwsz setk w mniej ni 3 sekundy. Limuzyna b璠zie mog豉 si porusza r闚nie w trybie czysto elektrycznym - zasi璕 to "kilkadziesi徠 kilometr闚".

Bolid Williams F1

Torro Rosso | Alpine A110 Torro Rosso | Alpine A110 fot. Car Keys UK

Torro Rosso | Alpine A110

Torro Rosso do tej pory by這 malowane praktycznie identycznie jak bolidy Red Bulla. W tym roku stajnia jednak zaprezentowa豉 zupe軟ie nowe barwy. Podobnie jak macierzysty zesp馧, Torro Rosso r闚nie korzysta z silnik闚 Renault. Dlatego wybrano Alpine A110, pierwszy model wskrzeszonej niedawno sportowej marki.

Sercem Alpine A110 jest turbodo豉dowany, umieszczony centralnie silnik benzynowy o pojemno軼i 1,8 litra. Przygotowali go in篡nierowie z dzia逝 Renault Sport. Ma do zaoferowania 252 KM i 320 Nm. Wa膨ce zaledwie 1080 kg A110 osi庵a pierwsz setk w 4,5 sek. i mo瞠 si rozp璠zi do 250 km/h (elektroniczna blokada). Dla por闚nania, w bazowym Caymanie pojawienie si 100 km/h na liczniku trwa 5,1 sek, a w Caymanie S - 4,6 sek. Przyspieszenie Alfy Romeo 4C jest identyczne jak w Alpine - to 鈍ietne 4,5 sek.

Bolid Torro Rosso 2017

Sauber | Ferrari 812 Superfast Sauber | Ferrari 812 Superfast fot. Car Keys UK

Sauber | Ferrari 812 Superfast

Polscy kibice kojarz Saubera ze wsp馧pracy z BMW. To w豉郾ie w barwach tego zespo逝 najwi瘯sze sukcesy w F1 odnosi Robert Kubica. Bawarczycy odeszli jednak z Formu造, a Sauber zwi您a si z Ferrari. To w豉郾ie w這skia stajnia dostarcza silniki do bolid闚 Marcusa Ericssona i Antonio Giovinazziego (ze wzgl璠u na kontuzj zast瘼uje w ekipie Pascala Wehrleina).

Ferrari 812 Superfast to nast瘼ca F12 Berlinetta. Pod mask pracuje 6,5-litrowe, wolnoss帷e V12 o mocy 800 KM i maksymalnym momencie obrotowym r闚nym 718 Nm. Maksymalna moc osi庵ana jest przy 8500 obr./min., a moment - przy 7000. Za przekazywanie nap璠u odpowiada udoskonalona 7-stopniowa, dwusprz璕這wa skrzynia automatyczna, kt鏎a - wed逝g zapewnie W這ch闚 - jest szybsza ni kiedykolwiek wcze郾iej. Pot篹ny silnik rozp璠za auto do pierwszej setki w 2,9 s. 812 Superfast przestaje przyspiesza dopiero po osi庵ni璚iu 340 km/h.

Bolid Sauber 2017

Haas | Ferrari 458 Haas | Ferrari 458 fot. Car Keys UK

Haas | Ferrari 458 Italia

Ferrari nap璠za tak瞠 ameryka雟k ekip Haas. Haas startuje w Formule 1 dopiero od sezonu 2016, a i tak uda這 si zako鎍zy kilka GP w punktowanej dziesi徠ce. Dla Kevina Magnussena i Romaina Grosjeana przygotowano pi瘯ne Ferrari 458 Italia z 4,5-litrow V-鏀emk.

Bolid Haas 2017

Wi璚ej o: