Car of the Year 2017 | Duża niespodzianka na szczycie

Prestiżowa nagroda Car of the Year przyznawana jest przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy. Tegoroczna edycja miała jednego faworyta. Wszyscy stawiali na pięknego sedana ze Słonecznej Italii. Triumfował jednak nowoczesny SUV. A to nie jedyna niespodzianka
Nissan Micra Nissan Micra fot. Nissan

Miejsce 7 | Nissan Micra

Liczba zdobytych punktów: 135

Do ścisłego finału Car of the Year 2017 awansowało 7 samochodów. Ostatnie miejsce zajął w tym roku zupełnie nowy Nissan Micra. Obecność miejskiego auta w gronie finalistów nie może dziwić. Nowa generacja przyniosła prawdziwą rewolucję - Micra zrywa ze swoim dotychczasowym wizerunkiem. Nissan zaproponował odważną stylistykę, wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości, a auto jeździ znacznie lepiej.

Nissan Micrafot. Nissan

Nowy Nissan Micra to auto naprawdę przełomowe. Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas pierwszych jazd i japoński maluch zrobił na nas bardzo dobre wrażenie:

Nissan Micra | Pierwsza jazda | Japońska rewolucja

Nissan Micra

Toyota C-HR Toyota C-HR Fot. Michał Dek

Miejsce 6 | Toyota C-HR

Liczba zdobytych punktów: 165

Szóste miejsce dla Toyoty C-HR to spore zakończenie. Nowoczesny crossover Toyoty był jednym z faworytów tegorocznego konkursu. Większość ekspertów obstawiała, że znajdzie się chociaż w pierwszej trójce. Jednak 165 zdobytych punktów wystarczyło na dopiero 6. lokatę.

Nie zmienia to jednak faktu, że C-HR odniósł niebywały sukces na rynku. Polacy w przedsprzedaży - większość bez możliwości obejrzenia auta - zamówili grubo ponad 300 sztuk crossovera. Auto dopiero co weszło do regularnej sprzedaży, a na ulicach polskich miast można Toyotę spotkać coraz częściej.

Toyota C-HRFot. Michał Dek | Toyota tym modelem zrywa z wizerunkiem zachowawczego i nudnego producenta

Na pokładzie Toyoty C-HR pracuje bardzo wydajny układ hybrydowy z Priusa. Postanowiliśmy sprawdzić ile tak naprawdę nowoczesny crossover pali:

Toyota C-HR | Test spalania

Toyota C-HR

Citroen C3 Citroen C3 fot. Citroen

Miejsce 5 | Citroen C3

Liczba zdobytych punktów: 166

Citroen C3 to drugie miejskie auto w gronie finalistów. Nowa generacja malucha zdobyła serca kierowców ciekawą, przyjemną dla oka stylistyką, ładnym, oryginalnym wnętrzem i porządnymi silnikami. Warto zaznaczyć, że to jedyne prawdziwie "tanie" auto, które trafiło do finału. W Polsce za nowe C3 trzeba zapłacić mniej niż 40 tysięcy złotych.

Citroen C3fot. Citroen | Wnętrze mieszczucha również czerpie garściami z Cactusa

Jeżeli interesujesz się małym Citroenem, to polecamy zapoznać się z naszym testem, gdzie przyjrzeliśmy mu się znacznie dokładniej:

Citroen C3 | Pierwsza jazda | Strzał w dziesiątkę

Citroen C3 1.2 PureTech 110

Volvo S90 Volvo S90 fot. Volvo

Miejsce 4 | Volvo S90/V90

Liczba zdobytych punktów: 172

O podium otarło się piękne Volvo S90 oraz jego praktyczniejsza odmiana V90. Nowe samochody ze Szwecji już niedługo mogą stać się bardzo groźnymi konkurentami niemieckich producentów klasy premium. Volvo S90 zewsząd zbiera pozytywne recenzje i nie ma się czego wstydzić w pojedynku z Audi A6, BMW serii 5 i Mercedesem klasy E.

A rodzina 90 to dopiero początek ofensywy Szwedów. W Genewie właśnie zaprezentowano zupełnie nowe XC60, a już niedługo zobaczymy kompaktowego SUV-a, XC40.

Volvo S90fot. Volvo | Nowe wnętrza Volvo to jedne z najładniejszych projektów w klasie

Volvo V90fot. Volvo | V90, czyli po prostu kombi na bazie S90

Mieliśmy okazję przetestować nowe Volvo S90. Nasz test-wideo możecie obejrzeć tutaj:

Mercedes klasy E Mercedes klasy E fot. Mercedes

Miejsce 3 | Mercedes klasy E

Liczba zdobytych punktów: 197

Stylistycznie nowy Mercedes klasy E nie zaskoczył. Jednak nowa limuzyna z Niemiec zachwyca luksusowym wnętrzem i ogromem nowoczesnych technologii. Największe wrażenie robi bardzo zaawansowany system autonomicznej jazdy - to już tylko krok do wprowadzenia na pokład Mercedesa pełnoprawnego autopilota.

Mercedes klasy E 2016Fot. Mercedes | Jak przystało na Mercedesa, wnętrze ocieka luksusem

Nowym Mercedesem klasy E również mieliśmy okazję się przejechać. Wszystkich zainteresowanych nową niemiecką limuzyną serdecznie zapraszamy:

Mercedes klasy E | Pierwsza jazda | Technologiczny zawrót głowy

Mercedes klasy E 2016

Alfa Romeo Giulia Veloce Alfa Romeo Giulia Veloce fot. Alfa Romeo

Miejsce 2 | Alfa Romeo Giulia

Liczba zdobytych punktów: 296

To właśnie Alfa Romeo Giulia była uznawana za murowanego kandydata do tytułu Car of the Year. Piękna Włoszka musiała jednak obejść się smakiem. Do zwycięstwa zabrakło jej niewiele, bo tylko 23 punktów.

Alfa Romeo Giuliafot. Alfa Romeo | Wnętrze robi równie dobre wrażenie co nadwozie

Alfa Romeo Giuliafot. Alfa Romeo | Tak prezentuje się Giulia w 510-konnej wersji QV

Na prestiżową porażkę pięknej Alfy mogły mieć wpływ problemy z wprowadzeniem modelu do sprzedaży. Rozmawialiśmy o tym w tym filmie:

Peugeot 3008 GT Peugeot 3008 GT fot. Peugeot

Miejsce 1 | Peugeot 3008

Liczba zdobytych punktów: 319

Tytuł Samochodu Roku zgarnął Peugeot 3008.

Do tej generacji model 3008 balansował na granicy minivana i crossovera, teraz stał się rasowym kompaktowym SUV-em. Nowy Peugeot 3008 zachwyca piękną i dynamiczną stylistyką. To zdecydowanie jeden z najładniejszych samochodów w klasie. Jednak mocną stroną Peugeot jest nie tylko stylowa karoseria, ale także to, co kryje się pod nią - nowoczesne wnętrze i masa systemów bezpieczeństwa.

Peugeot 3008 (2016)fot. Peugeot | Peugeot zamienił minivana na rasowego kompaktowego SUV-a

Peugeot 3008 (2016)fot. Peugeot | To najnowsza wersja i-Cockpit

Więcej o:
Copyright © Agora SA