Testy Euro NCAP | Nie wszyscy się popisali

Organizacja Euro NCAP wzięła pod lupę sześć nowych samochodów. Tym razem padło na Audi, Land Rovera, Toyotę, Fiata, Citroena i Forda. Dwa auta oceniono na słabą trójkę
Audi Q5 Audi Q5 fot. Audi

Audi Q5

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%

Bezpieczeństwo dzieci: 86%

Bezpieczeństwo pieszych: 73%

Systemy bezpieczeństwa: 58%

Land Rover Discovery Vision Concept Land Rover Discovery Vision Concept fot. JLR

Land Rover Discovery

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%

Bezpieczeństwo dzieci: 80%

Bezpieczeństwo pieszych: 75%

Systemy bezpieczeństwa: 73%

toyota C-HR toyota C-HR storytelling

Toyota C-HR

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%

Bezpieczeństwo dzieci: 77%

Bezpieczeństwo pieszych: 76%

Systemy bezpieczeństwa: 78%

Citroen C3 Citroen C3 fot. Citroen

Citroen C3

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%

Bezpieczeństwo dzieci: 83%

Bezpieczeństwo pieszych: 59%

Systemy bezpieczeństwa: 58%

Fiat 500 TwinAir Turbo Fiat 500 TwinAir Turbo fot. Michał Dek

Fiat 500

Ogólny wynik: 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 66%

Bezpieczeństwo dzieci: 49%

Bezpieczeństwo pieszych: 53%

Systemy bezpieczeństwa: 27%

Ford KA+ Ford KA+ fot. Ford

Ford Ka+

Ogólny wynik: 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 73%

Bezpieczeństwo dzieci: 61%

Bezpieczeństwo pieszych: 57%

Systemy bezpieczeństwa: 29%

Więcej o:
Komentarze (19)
Testy Euro NCAP | Nie wszyscy się popisali
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gibon.przed.snem

    Oceniono 12 razy 10

    No, no, toż to odkrycie zasługuje na Nobla. SUV-y dostały 5 gwiazdek, a małe miejskie autka po 3. Kto by się spodziewał...

  • Gość: Stefan

    Oceniono 6 razy 6

    taaa suvy.. tylko jakoś nikt nie pisze że suvy i terenówki z racji na bardzo podwyższony środek ciężkości przechodzą test łosia (przy 50 km/h) ale już przy normalnych prędkościach za boga nie bo dachują, a to jest 70% wypadków próba ominięcia nagle pojawiającej się przeszkody. Tak zginął mój znajomy na prostej 4 pasmowej dwujezdniowej s7 gdy okazało się że nagle musiał ominąć zatrzymujące się auto i co Toyota Land Cruser nie pomogła bo dachował..szkoda gościa ale też wierzył że w tym czołgu wszystko go ominie. Oczywiście są suvy drogie w których zawieszenie automatycznie się utwardza lub jest usztywnione na stałe aby ten efekt zminimalizować nie zmienia to jednak faktu że ze zwykłym kompaktem przegrywają na głowę..Z tego powodu w F1 też jakoś nikt nie podwyższa samochodów bo to takie fajne jest:) pozdrawiam

  • Gość: Janek

    Oceniono 9 razy 3

    Punktacja i ostateczny wynik nie dają jasnego obrazu dla przeciętnego uzytkowniak. Dla większości kierowców bezpieczeństwo=solidna konstrukcja, która z jednej strony pochłonie część siły uderzenia, z drugiej zaś uchroni kierowcę i pasażerów przed poważnymi obrażeniami. Mowa jest tutaj o bezpieczeństwie biernym. Zracamy uwagę na wzmocnienia boczne, w tym boczne poduszki powietrzne, strefy kontrolowanego zgniotu, łamaną kolumnę kierownicy, która nie zmiażdży nam nóg podczas wypadku czy samo ołożenie silnika, który podczas wypadku "schowa" się pod podłogę i nie "wjedzie" do środka kabiny pasażerskiej.
    Dla większości z nas, kierowców, mniej istotne znaczenie ma tzw bezpieczeństwo czynne- a więc wszystkie te elementy, które maja zapobiec wypadkowi.I tutaj rodzi się problem. Postaram się go zobrazować na przykładzie: pancerna konstrukcja w stylu"starego volvo", zapewniająca bezpieczeństwo dorosłych na poziomie 95% i dzieci 85%. Dla więszkości z nas - synonim bezpieczeństwa. W ciemno przyznajemy 5*. A tymczasem EURO NCAP odkryje, że przód naszego pojazdu jak zaprojektowany tak, iż powoduje śmiertelne obrażenia w przypadku potrącenia przechodnia ( a więc kategora "bezpieczeństwo pieszych 0%) oraz w tej konkretnej wersji brakuje sygnalizacji zapięcia pasów na tylnych fotelach ( i kilku innych -podobnych pierdół) co zaowocuje zaniżoną oceną w kategorii "systemy bezpieczeństwa."
    I tym właśnie sposobem, dla wielu- super bezpieczne auto, otrzyma notę końcową na poziomie 3*.

  • biker7

    Oceniono 2 razy 2

    najwaznieszy jest test jelenia - ktory to kupi

  • Gość: trolololo

    Oceniono 2 razy 0

    Te 3 gwizdki w przypadku małych samochodzików też między innymi efekt mizernej punktacji za te fikuśne systemy bezpieczeństwa. Bo cała reszta to wcale nie aż taka padaka. ;-)

  • Maciej R. Tumasz

    Oceniono 3 razy -1

    na marginesie: Ford Ka - z generacji na generację brzydszy i coraz bardziej pospolity

  • Gość: Komornik

    Oceniono 2 razy -2

    Kiedyś Szwedzi produkowali najbezpieczniejsze samochody na świecie, teraz jednak to się zmieniło i gdybym miał wskazać najbezpieczniejszą markę to byłaby to jednak Toyota, która bardzo dba o ten aspekt. Nie dziwi mnie więc wynik C-HR. Toyota to może kontrowersyjny wygląd ale bezpieczeństwa nie można jej odmówić.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX