Poradnik | Silnik 1.9 TDI - pancerny, ale nie w każdej wersji

17.02.2017 14:40
Audi 80 Avant (1992-1995)

Audi 80 Avant (1992-1995) fot. Audi | Audi 80

Wśród dość młodych samochodów znajdziemy jeszcze trwałe i stosunkowo tanie w eksploatacji diesle. Z pewnością należy do nich 1.9 TDI obchodzący w tym roku 25 urodziny. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie wersje są wolne od wad współczesnych ropniaków.
Komentarze (29)
Poradnik | Silnik 1.9 TDI - pancerny, ale nie w każdej wersji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Kris

    Oceniono 12 razy 4

    Jak zwykle popis człowieka, który miał coś napisać niż pomyśleć nad tym. I wyszło mu, żeby uważać na silniki BXE które już dawno albo się rozleciały albo zostały w nich wymienione panewki na wolne od wad. No ale autor wierzy, że te auta mają dalej przebieg 120tyś i wada możę się jeszcze objawić w tych sztukach użytkowanych co niedziela ;))
    Pozdrowienia od właściciela BXE z 350 tys. na budziku, który wymienił te panewki niepotrzebnie jak się okazało..

  • Gość: fuj-TDI

    Oceniono 2 razy 2

    Dla mnie niestety w większości przypadków ten silnik to masakra.
    Jako kierowcy jadącego za nim.
    I to raczej nie ze względu na konstrukcję, tylko zaniedbania użytkowników.

  • jck12

    Oceniono 4 razy 2

    Poradnik w wersji "slajd"... Mam po zdjęciach później porównywać przy zakupie?

  • Gość: roro

    Oceniono 1 raz 1

    ja mam SDI'ka, ten jest N I E D O Z A J E C H A N I A !!
    i katalizator jeszcze dobrze działa:))))

  • Gość: Michał

    Oceniono 3 razy 1

    Niestety potwierdzam po 145 tyś w silniku 1,9 TDI BXE z winy wadliwych Volkswagenowskich panewek korbowód w moim silniku wyszedł bokiem i kompletnie go rozwalił. Samochód był regularnie serwisowany w ASO Skody na Połczyńskiej i mimo to miesiąc po przeglądzie u nich rozleciał się silnik. Z mojej perspektywy radzę tym co mają te silniki lepiej jeden raz niepotrzebnie wymieńcie panewki (nie we wszystkich egzemplarzach panewki są wadliwe) niż raz potrzebować remontować silnik (lepiej o jeden raz za dużo niż raz za mało). Po za tą wadą (po wymianie panewek lub remoncie) silnik ten jest nie do zajechania. Podsumowując zawinił Volkswagen, w moim przypadku Skoda a że są to firmy które lubią zamiatać sprawy pod dywan warto się dzielić tymi problemami może dzięki temu uda się komuś oszczędzić 6 tyś złotych.

  • abuszak

    0

    101 km ma turbinę ze zmienną geometrią.

  • Krzysiek Nowakowski

    0

    Jestem właścicielem Golfa 5 Variant 1.9 TDI BXE. Oryginalnie ten motor ma 105 KM. Mój jest po remap. W tej chwili ma około 137KM. Dziala to na zasadzie wirusa. W normalnym cyklu miejskim ta moc jest uśpiona. W momencie gdy obroty silnika przekroczą 2000 obrotów dopiero się zaczyna coś dziać. I się dzieje. Naprawdę bardzo fajnie mam to zrobione. Czytam dużo informacji o tym silniku i czasami też się martwię czy u mnie korba wyjdzie czy nie. Czasami naprawdę bardzo mocno go katuje. Na każdym biegu prawie pod czerwoną kreskę. Mam go od roku. Wszystkie przeglądy robię na czas. Prawdopodobnie ma w tej chwili około 300 000 km przejechane i nic się nie dzieje. Rozmawiałem z wieloma ludźmi. Fachowcami od AUDI i VW. Chciałem przy najbliższej obsłudze zajrzeć do tych panewek i się dowiedziałem żeby tego lepiej nie dotykać bo to jest tam ułożone doszlifowane. Mechanik stwierdził że to nie problem ale lepiej nie zaglądać. Podstawą jest dobry olej i obsługa na czas. Ja leję 5W40 lub 5W30 CASTROL MAGNATEC z tą złotą etykietą dedykowane do silników z DPF. Teraz polecany został mi ostatnio VALVOLINE i tak też zrobię. Nigdy nie czekam długo. Max 10 000 km i oliwa do wymiany i porządny filtr. Mam kuzynkę osiedlili się w Danii mają taki sam samochód tylko z kodem BLS i robią tak samo jak ja tylko nie mają remap. Robią bardzo dużo km. Czasami tylko na weekend wpadają do PL. Bagaż też waży. Jeszcze nie słyszałem żeby zawiódł. Ale kolega też ma taki tez z BLS. Żona jechała po mieście z dzieckiem do przedszkola i korba wyszła. Używany motor 3500 zł + montaż. Nie znał historii auta. MOI MILI UŻYTKOWNICY NOWOCZESNEGO 1.9 TDI 105 KM BLS BXE BSE. NA ZACHODZIE NIE DBAJA O AUTA. TAKIE SA EFEKTY TEGO NIE DBALSTWA. POZDRAWIAM.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Samochody z gwarancją VIP