Poradnik | Silnik 1.9 TDI - pancerny, ale nie w każdej wersji

04.06.2017 14:40
Audi 80 Avant (1992-1995)

Audi 80 Avant (1992-1995) fot. Audi | Audi 80

Wśród dość młodych samochodów znajdziemy jeszcze trwałe i stosunkowo tanie w eksploatacji diesle. Z pewnością należy do nich 1.9 TDI obchodzący w tym roku 25 urodziny. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie wersje są wolne od wad współczesnych ropniaków.
Komentarze (39)
Poradnik | Silnik 1.9 TDI - pancerny, ale nie w każdej wersji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Kris

    Oceniono 16 razy 4

    Jak zwykle popis człowieka, który miał coś napisać niż pomyśleć nad tym. I wyszło mu, żeby uważać na silniki BXE które już dawno albo się rozleciały albo zostały w nich wymienione panewki na wolne od wad. No ale autor wierzy, że te auta mają dalej przebieg 120tyś i wada możę się jeszcze objawić w tych sztukach użytkowanych co niedziela ;))
    Pozdrowienia od właściciela BXE z 350 tys. na budziku, który wymienił te panewki niepotrzebnie jak się okazało..

  • Gość: fuj-TDI

    Oceniono 9 razy 3

    Dla mnie niestety w większości przypadków ten silnik to masakra.
    Jako kierowcy jadącego za nim.
    I to raczej nie ze względu na konstrukcję, tylko zaniedbania użytkowników.

  • jck12

    Oceniono 5 razy 3

    Poradnik w wersji "slajd"... Mam po zdjęciach później porównywać przy zakupie?

  • abuszak

    Oceniono 2 razy 2

    101 km ma turbinę ze zmienną geometrią.

  • Gość: roro

    Oceniono 2 razy 2

    ja mam SDI'ka, ten jest N I E D O Z A J E C H A N I A !!
    i katalizator jeszcze dobrze działa:))))

  • Gość: Michał

    Oceniono 4 razy 2

    Niestety potwierdzam po 145 tyś w silniku 1,9 TDI BXE z winy wadliwych Volkswagenowskich panewek korbowód w moim silniku wyszedł bokiem i kompletnie go rozwalił. Samochód był regularnie serwisowany w ASO Skody na Połczyńskiej i mimo to miesiąc po przeglądzie u nich rozleciał się silnik. Z mojej perspektywy radzę tym co mają te silniki lepiej jeden raz niepotrzebnie wymieńcie panewki (nie we wszystkich egzemplarzach panewki są wadliwe) niż raz potrzebować remontować silnik (lepiej o jeden raz za dużo niż raz za mało). Po za tą wadą (po wymianie panewek lub remoncie) silnik ten jest nie do zajechania. Podsumowując zawinił Volkswagen, w moim przypadku Skoda a że są to firmy które lubią zamiatać sprawy pod dywan warto się dzielić tymi problemami może dzięki temu uda się komuś oszczędzić 6 tyś złotych.

  • Gość: szej

    Oceniono 10 razy 2

    Lubię tylko nowe TDI. Spalą wszystko co mu wlejesz - paliwo, olej, płyn chłodniczny, adblue...

  • lazar1wa

    Oceniono 1 raz 1

    uwaga! 105 konne tdi ! olej syntetyk 5w powoduje wycieranie się krzywek na wałku rozrządu, które sterują szklankami zaworów a pośrednio wycierają dziurę w szklance

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX