Testy Euro NCAP | Dwie piątki, jedna dwója

Euro NCAP rozbiło kolejne samochody. W ręce ekspertów trafiły trzy modele - dwa od Volvo i jeden od Forda. Jeden ze sprawdzanych producentów wolałby o najnowszym teście jak najszybciej zapomnieć - Euro NCAP wystawiło mu tylko dwie z pięciu możliwych gwiazdek
Volvo S90 Volvo S90 fot. Volvo

Volvo S90/V90

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%

Bezpieczeństwo dzieci: 80%

Bezpieczeństwo pieszych: 76%

Systemy bezpieczeństwa: 93%

Więcej informacji o Volvo S90 znajdziecie tu: Volvo S90

Ford Mustang Ford Mustang fot. Ford

Ford Mustang

Ogólny wynik: 2 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 72%

Bezpieczeństwo dzieci: 32%

Bezpieczeństwo pieszych: 64%

Systemy bezpieczeństwa: 16%

Więcej informacji o Fordzie Mustangu znajdziecie tu: Ford Mustang

Więcej o:
Komentarze (25)
Testy Euro NCAP | Dwie piątki, jedna dwója
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Late

    Oceniono 13 razy 13

    Niebezpieczny jest bardzo, bo nie miga lampkami jak coś nadjeżdża z lewej/prawej, nie hamuje i nie piszczy jak masz coś z przodu, nie wyje jak masz coś z tyłu, nie trzęsie fotelem jak zmieniasz pas, nie proponuje kawy gdy za często mrugasz, nie dzwoni jak uchylisz na postoju drzwi nie wyjąwszy wcześniej kluczyka ze stacyjki, pozwala wyłączyć ESP, nie pomaga ruszać pod górkę, nie wyświetla ci przed nosem znaków drogowych i, co najstraszniejsze, pozwala palić gumę!

  • Gość: asdad

    Oceniono 31 razy 7

    16% za systemy bezpieczeństwa - To znaczy, ze to auto naprawde dla kierowcy.
    Jeszcze bardziej zachęca mnie do zakupu. A dzieci się tym nie wozi...

  • joly.roger

    Oceniono 7 razy 5

    Bo Mustanga się kupuje ze względu na bezpieczeństwo. A potem się powoli i ostrożnie jeździ ;)

  • Gość: hENRYK

    Oceniono 5 razy 3

    Przeżyłem wypadek w XC90- przy szybkości blisko 100 km/h uderzyliśmy w os naczepy TIR-a, który nagle zajechał nam drogę. Volvo odbiło sie jak piłka, obróciło o 180*, przód został zmiażdżony, wszystkie plastiki wewnątrz wyrwało od uderzenia, my wyszliśmy bez szwanku, nie licząc oparzeń i otarć od wybuchu poduszek, zniszczonych okularów i telefonu, który trzymałem w ręce (jako pasażer). Jeżdżę teraz inną marką, ale spoglądam łakomie no nowe 90, raczej w wersji X.

  • Gość: ttt

    Oceniono 5 razy 3

    Mogliście nie pisać, że to dwa Volvo i jeden Ford, bo od razu było wiadomo kto przegrał.

  • sraczezwersacze

    Oceniono 4 razy 2

    Widzę, że niektórzy nie rozróżniają wartości 95%/72% (Volvo/Mustang) w kategorii bezpieczeństwo dorosłych pasażerów (jak widzę dzieci z góry eliminujemy w Fordzie :-)

  • dupajasi0

    Oceniono 18 razy 2

    Już widzę jak ktoś w Mustangu wozi dzieci. I do tego potrzebne mu są jakieś specjalne systemy bezpieczeństwa w postaci sygnalizacji niezapiętych pasów czy podobnych pierdół. ;-)

  • student_zebrak

    Oceniono 3 razy 1

    A oto co ma na temat Mustanga do powiedzenia Consumer Reports New car buying guide str 139
    THE MUSTANG IS stylish and enjoyable to drive, thanks in part to its
    independent rear suspension. Base models use a 300-hp, 3.7-liter V6.
    The optional 310-hp, 2.3-liter turbo four-cylinder delivers some punch but
    sounds raspy. The GT features a muscular 5.0-liter V8. We found the slick
    six-speed manual particularly satisfying, and the automatic works well.
    Coupe and convertible body styles are available, but the convertible uses
    an annoying manual latch to secure the top. Handling is balanced, and the
    firm ride is well controlled. Safety gear includes blind-spot detection with
    rear cross-traffic alert. Sync 3 has replaced the inferior MyFord Touch infotainment
    system, and a high-performance GT 350 trim has been added to
    the lineup. Reliability has been below average.
    ------
    Reliability 2016
    PREDICTION Much worse than average - na czerwono

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX